Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3321 ggr
[Stampelina]
0

Frassesnack 4

Här fortsätter vi frassetråden!Glad

Mk91
0

Och jag blir den första som skriver, hihi!

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, längtar så efter min lilla guling!

Hänger mest är på iFokus och dregglar över era frassebilder hela dagarna, alla är så otroligt tjusiga!

Wegge
0

Jag får min alldeles första frasse på onsdag :D

[Niike]
0

#2 Vad kul! Varifrån? Vad är det för någon?

Wegge
0

Från en privatperson i Uppsala, vet inte om hon hade nån uppfödning :)

Wegge
0

eller jo det hade hon :)

Mk91
0

Heter hon Viktoria? Då är det säkert du som tingat Marielunds Artemis? Hon är ursöt!

Wegge
0

nej nej :) jag har inte tingat nån ännu :) och ja hon heter voctoria

[Stampelina]
0

#7 - Grattis till att Du får en kanin, men hur kan Du veta att Du får den på onsdag om Du inte tingat den…?

Wegge
0

jag sa att jag ville ha en hanne och att jag kommer och kollar på dem på onsdag :) så jag får väl hoppas :)

[Stampelina]
0

Ok, kul!

Wegge
0

mejlade iaf nu om det gick att tinga tills på onsdag utifall att alla ungar skulle vara borta tills jag kommer :O

[Niike]
0

Hoppas du får hem en frasse på onsdag! Håller tummarna Glad

Jag är så himla frassesugen. En havana mantlad, mums!
Skulle vilja ha en stooor Hage som Martina har, med massa olika raser. 2 frassar, någon dalmatiner rex, en Bj, en hollis och säkert många fler som jag inte kommer på just nu.. Vilken dröm!

flinetrollet
0

Min ena frassehona fick ungar ikväll, samtidigt som jag var ute hos dom. Det var häftigt. Nu hoppas jag att dom klarar sig för det är ju så kallt ute.

Har haft in mycket halm till dom. Det är min första kull så det är spännande men samtidigt lite läskigt ifall nåt går på tok.

Honan har bäddat in dom i massa halm och päls så dom syns inte nu, hoppas hon hittar på dom.

[Niike]
0

#13 Gud så roligt! Talar nog inte bara för mig själv när jag säger att jag vill se MASSOR av bebisbilder sen Flört Grattis!!

Wegge
0

Åh vad kul med ungar :) jag vet hur det känns för när jag va liten och hade kaniner fick våra 2 st kullar :) och mamman och pappan var madagascar och helsvart men i ena kullen va det 5 st albino och en helsvart :P

Wegge
0

Nu har jag tingat Marielunds Adinos :D

TereseE
0

Kul att vi blir fler i frassegänget!

Kanske inte skulle vara så dumt om någon ville starta upp en egen sajt här på iFokus för oss frassetokiga? Om det finns intresse dvs…

Vad tror ni?

Wegge
0

skulle va kul :)

[Stampelina]
0

#17 - Bra idé Tessan! Någon som känner sig manad?Glad

TereseE
0

#19 Om någon annan vill ta huvudansvaret så ställer jag gärna upp som medarb. Kanske Maja, Niike skulle vilja? *blink blink*

[Niike]
0

Jag om jag hade varit myndig Tungan ute Ställer iaf mer än gärna upp som medis ifall det blir något av det.

[Niike]
0

Eller måste man vara myndig?

TereseE
0

#22 Ajdå, det måste man nog. Annars hade ju du varit perfekt eftersom du redan känner till hur det funkar bakom kulisserna.

Någon annan som vill?

[Niike]
0

#23 Jaa .. Men det går nog inte då tyvärr.

Du då Tessan? Skrattande

TereseE
0

#24 Tror inte jag har tid, om du menade mig. Och absolut inte kunskapen heller. Det överlåter jag till någon proffsigare. Glad

[Stampelina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blir det bildbomb på Glenn igen!Glad

Han älskar snön!

[Stampelina]
0

Bojnk!

[Stampelina]
0

Ännu mer bojnk!

[Niike]
0

#25 Klart du har tid *fniss*
Nej men .. Bara någon tar på sig ansvaret som Sajtvärd så ställer jag gääärna upp med att hjälpa till att få igång sajten och att hålla igång den såklart.

Stampelina-Tessan då? Glad

[Stampelina]
0

Glenn och Stampe.

[Stampelina]
0

Hmm, kostar det nånting och vad för ansvar tar man på sig? Vad förbinder man sig till?

[Stampelina]
0

Skutt upp i luften!

[Stampelina]
0

Tillbaks på marken igen=)

[Stampelina]
0

Det var det!Skrattande

[BonnieL]
0

#26 #27 #28 Naw vad gullig! Vilka skutt ;P

[Niike]
0

Oj vilka jätteskutt! Härliga bilder Glad
Funkar Glenn och Stampe bra ihop?

Det kostar ingenting. Här är lite info saxat från iFokus.se:

Vad krävs av mig som värd?

• Du måste ha ett stort intresse för det ämne sajten ska fokusera på
  • Du bör ha lätt för och tycka om att skriva på svenska. Det är viktigt att våra värdar ger ett seriöst intryck eftersom de är representanter för hela iFokus-nätverket. Vi vill att du ska skriva i princip felfritt.
  • Det är bra om du har ett nätverk av personer med samma intresse
  • Du gillar att kommunicera med andra människor
  • Du har tid att utveckla ditt intresse på en iFokussajt
  • Du är minst 18 år gammal

Vilka sysslor brukar ingå i "värdjobbet"?

Först av allt får du strukturera sajten. Det gör du genom att skapa grupper för diskussionsinlägg och kategorier för artiklar. Därefter skriver du egna texter och artiklar, bjuder in vänner och bekanta och utser Medarbetare som kan hjälpa dig att ta hand om sajten. När du känner dig redo lägger vi upp sajten i nätverket. Det betyder att den blir synlig för alla medlemmar på iFokus.

Här kan du läsa lite mer > ifokus.se

TereseE
0

Vilka underbara tokbilder på Glenn, så stor han är redan!

Det ska vara gratis att starta och driva en ifokussajt, ansvaret är som Sajtvärd, att vara bossen. Tror Maja kan berätta mer…

Men visst vore det skoj med en egen sajt? Glad

TereseE
0

Tack Maja, vi skrev samtidigt!

Som sagt så vill jag gärna vara med som medarb, skriver gärna artiklar och hjälper till med stort och smått.

Kom igen nu Tessan -bli Sajtvärd! Kyss

[Niike]
0

#38 Flört

Jaa - kom igen nu Tessan! Skrattande

[Stampelina]
0

Hmm, ska fundera på det!

Baralisah
0

Vilka härliga bilder du har lagt upp Tessan! Så stor Glenn har blivit, man ser verkligen hur stor han blivit om man jämför med vackra Stampe din! Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

TereseE
0

#41 Lisa, du är ju 18 år! Intresserad av att bli Sajtvärd? Kyss

[Niike]
0

#40 låter bra Cool

Salladshataren
0

Jag vill ha hem min frasse nuuuuu!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Stampelina]
0

Ja, gud va go han är alltså! Är så himla glad att jag köpte mig en frasse!

Vet inte riktigt om han och Stampe går bra ihop, antar att de inte gör det för jag testade att sätta upp båda två på bänken för en snabbbild så man kunde jämföra storlekarna, men de väste båda två till med en gång så jag lyfte snabbt som blixten ner Glenn och fotade på detta vis i stället. Vågade inte riskera att de skulle ryka ihopp!

[Niike]
0

Ja det kan gå himla fort och det är svårt att sära på två bråkande kaniner.. Man vill ju inte direkt sträcka ner handen där. Och när de är inne i bråket kan det lätt hända att de anfaller handen istället för den andra kaninen, har själv varit med om det när jag skulle sära på två kaniner som slogs.

Baralisah
0

#42 - Jag vet inte Tessan, jag är inte så bra på sånt där.. kanske bättre om Stampelina Tessan tar över :)

#45 - Nej, man ska nog inte testa, jag skulle inte våga det iaf.. men det var en himla stor skillnad på dom! Kyss

[Stampelina]
0

Nej, det är så himla onödigt att stressa upp dem i onödan. Kommer inte testa det där igen!

[Niike]
0

Jaa och det går ju fort så de kan hinna skada varandra.. Inte värt att testa.

Huldan
0

Åh! Saknar mina bjässar som gick bort i höstasGråter

Och nu ska Salsa säljas, känns jättetrist, men vill att hon ska gå till Avel. Hon är så fin och go!

Baralisah
0

Varför ska hon säljas då? :/ Har du ingen bild på henne?
Har du hittat någon hem än?

Hörni? … har ni märkt hur populär denna frassesida har blivit? Skrattande grymt roligt! Alla börjar vilja ha frassar!

[Niike]
0

#51 Instämmer! Superskoj Skrattande

[Stampelina]
0

Ja jag vet! Tycker också det är superskoj!=)

Jessica78
0

Maja! Det finns bilder på min hemsida. Jag har inte vart inne på ett tag. Jag har legat sjuk.

Tack för alla fina komentarer.

Tessan grattis till fina poäng på pumpen.

[Stampelina]
0

Tack Jessica!

Jag missade dig där, såg när Du åkte iväg med bilen på morgonen och så hann jag åka innan Du kom tillbaks…

Men sen såg jag dig minsann när Du åkte ut från Moraberg-parkeringen i Södertälje dagen efter! (Jag åkte precis in)

Ska Du ställa nåt nästa helg i Baggetorp? Jag kommer dit och ska ställa Classic, min rexhane, men Glenn blir hemma denna gång, de har ju bara för djur i A-klass.

Hoppas Du mår bra nu i alla fall, kram till dig!Glad

[Niike]
0

#54 Åååh vilka små! Jättefina!

Måste bara fråga, kommer Aurora från uppfödaren i Kalmar?
Älskar dina kaniner, speciellt Fia - gudomligt fin! Och ditt kaninstall behöver vi inte ens prata om Oskyldig

Strumpa
0

Jag och min sambo har beslutat att skaffa en ny kanin efter att vår dvv hastigt gick bort för några veckor sedan, och är eniga om att det ska vara en frasse :) han har dock inte fötts än hehe, kommer vara lev. klar i slutet på maj ungefär om allt går som planerat. Tungan ute ni med frassar har helt klart inspirerat oss (tack för alla fina bilder ni lägger upp;), men jag måste säga att jag har varit intresserad av rasen ett tag innan iFokus med :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Huldan
0

#51 Jag kommer inte ha möjlighet att avla på henne, honor mår ju så mycket bättre om de får ungar och hon är dessutom fin i både kropp och själ. Om tre år flyttar jag dessutom hemifrån, lika bra att omplacera henne när hon är ung och så…

Hon finns i piteå förövrigt.

Deco
0

Stampelina, har du tänkt klart nu? Jag vill ha en frassesajt NUUUU!!! :D

Sjukt bra idé, vi fyller ju våra frassetrådar på nolltid!!

[Niike]
0

#57 Åh vilket bra val! *tummen upp*

#59 instämmer!! SkrattandeSkrattande

[Niike]
0

Måste bara visa dessa frassar … "Little Loomy" hade väldigt speciella och fin färg tycker jag! Och den blåmantlade längre ned på sidan var ju HUR snygg som helst ! Kyss

Deco
0

Ååå va sötcoola de var! Gillade den mörka med ljusa öron *fniss*

mingopingo
0

Måste bara smyga in ett inlägg trots att jag inte själv har nån frasse. (Måste flytta hemifrån först) Alla era är så otroligt fina och jag är så avundsjuk.

Länken i #61. Kolla dom små söta gosekaninerna! Tog mig friheten att översätta texten också. Mycket roligare att läsa då.

Översatt till svenska

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Baralisah
0

#61 - åhh! :D

[Niike]
0

Jag blir så himla frassekär att jag funderar på att köpa mig en även att jag snart ska flytta.. Oskyldig Jag skulle kunna göra det, för mamma kommer utfodra och se till kaninerna i veckorna då jag inte är hemma. Men de kommer inte få så mycket ompyssling och rastning.. Så nä, det är nog bäst att vänta ändå, om jag inte övertalar familjen om att frassen kan få bli frigående innekaninKyss Oj vilken bra idé! Måste prata med mamma om det imorgon! Skrattande

[Niike]
0

Sprang förresten över en sida där det stod att rexpälsad fransk vädur för länge sedan var en godkänd ras… Det undrar jag allt om det stämmer..

Ladymon
0

Jag är så ledsen och besviken… Min frasse skulle omplaceras och ska nu komma tillbaka IGEN ! han har flyttat runnt sista tiden, Och ingen verkar veta vad de ger sig in på när de skaffar en stor kanin ras, Fast jag gått igenom detta med för och nackdelar för köparna. Ush vad arg jag är!!!

[Niike]
0

Åh, läste det i din andra tråd! Förstår att du är besviken! Att människor inte förstår vilket ansvar de tar på sig när de köper ett djur. Är hemskt ledsen för din skull! Hoppas du hittar ett nytt hem till honom där han får stanna!!

Wegge
0

Niike, varför har inte du kvar din frasse?

[Niike]
0

Min frasse gick bort vid nästan 1½ års ålder av okänd anledning. Jag saknar henne mer än möjligt känns det som .. Skulle göra vad som helst för att få tillbaka min underbara dam!

Vet att jag visat den här bilden massa gånger tidigare, men får helt ärligt skylla på att jag bara har den på henne på den här datorn.

Wegge
0

Stackars dig :( Det är iaf en väldigt fin bild :) gulligt med både kaninen och katten :)

[Niike]
0

#71 Tack!

Btw, Jessica! Ser nu att du har en tös från Norregårdens.. Superfin!! Vet du om Julia har några frassar kvar?
Det verkar som hon har lagt ner, för hemsidan fungerar inte.. Synd i såna fall, känns som det är rätt ovanligt med havanafrassar!
Såg en blocketannons (här), där hon säljer två havanamantlade honor och en havana hane.. Är din Aurora en av de flickorna?

[Niike]
0

puttOskyldig

Mejlade Julia på Norregårdens och frågade om hon lagt ner, men det hade hon inte.. Tur! Måste varit något fel på hemsidan, men hon skulle kolla upp det.

DEMNJA
0

#73 Tur för att… du ska köpa?! ;)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Baralisah
0

Jag hade kontakt med henne med havanna flickorna ett tag, men jag bestämde mig för lilla Donna istället.
Funderar du på att skaffa? :)

TereseE
0

Nu har jag skickat iväg ett mail till Jasmine på Tomtelyckans som korsar rex och fransk vädur. Hon kommer jobba på att få upp dem i vikt ytterligare under årets Avel. Låter mycket lovande.

Hoppas på en stor maffig gospojke med sammetspäls i framtiden!

[Stampelina]
0

Tessan, vill Du ha en från henne i så fall?

[Niike]
0

#74, #75 Jag vill Oskyldig Och blir det inte av nu snart, så hoppas jag det blir av inom en snar framtid i allafall. Tycker det är "tur" också eftersom det inte känns som det är så vanligt med havana/mantel på frassar.

Jessica78
0

Jag har köpt en hona av Julia och har tingat en hane så till hösten ska jag avla på henne. Skall förhoppningsvis ner till tyskland i sommar och hämta hem lite honor också.

Jag älskar havanna, så underbar färg.

Jessica78
0

Maja- Ja aurora är ifrån norregårdens. är så nöjd med henne. hon var lite tunn om man jämför med mina ungar men hon får mat och lägger på sig.

Tessan - Jasså tänk att jag inte såg dig. Jag kanske inte är så svår att missa med all reklam på bilen. Skäms

Hanen jag har tingat kommer ifrån Linda i Göteborg. Vuxen hane med bra förutsättningar.

[Niike]
0

Gud så roligt! Ja visst är havana fint.. Speciellt manteltecknat tycker jag! Aurora är verkligen vacker.

Jag har satt upp mig på kölistan hos Norregårdens ifall jag skulle få för mig att skaffa en frasse ändå. Men vi får se hur det blir!

[Stampelina]
0

Ja Maja, klart Du ska ha dig en liten frasse igen!Skrattande

MarHai
0

Nu längtar jag jättemycket tills nya kaninstallet blir klart! Längtar mest efter burarna vi ska bygga utanför boden, dom kommer att ha mått för jätteraser! Perfekt för holländare med ungar, men också bra att jag kan skaffa mig en frasse då ;)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

TereseE
0

#77 Nu tror jag ju det tar ett tag innan hennes projekt ger så mycket av frassens utseénde och temprament med riktigt bra rexpäls som jag önskar mig, men får jag chansen så absolut ja!

Det ska tydligen ha funnits en svensk uppfödare som tagit fram belgiska jätterexar också, men osäkert om hon fortfarande sysslar med avel…

[Stampelina]
0

Vad häftigt! Då håller jag tummarna att Du får tag på en sån då! Men Du vet väl Tessan att om Du får tag på en sådan så måste Du använda den i Avel på något vis så vi kan få köpa avkommor, annars kommer vi ju bli knäppa av att titta på bilderna Du kommer reta oss med!Tungan ute

[Niike]
0

#82 Jaaa jag vill det!! Blir helt galen snart haha Skrattande

Har du funderat mer över frasse.ifokus Tessan? Oskyldig

#83 Vad roligt Martina! Vad vill du ha för färg på din frasse då?

[Stampelina]
0

Nja, jag har funderat, men vet inte riktigt, tycker redan jag sitter för mycket vid datorn som det är, men jag ska fundera lite mer, ingen annan som har lust?

#83 - Martina, vad kul att Du har lite planer på en frasse! Färg, kön? Berätta, berätta!

[Niike]
0

Jag vill men får inte.. Tungan ute Men blir du Sajtvärd fixar jag resten, höhö! Näevars.. Men jag hjälper gärna till som sagt..!

MarHai
0

Jag vet inte, får se vad jag fastnar för ^^

Hona blir det nog :) Färg vet jag inte.
Jag har varit inne på frasse sen jag träffade Kicki(daisys), och förhoppningsvis blir det en av henne senare :)

Solbackens kaniner

[Stampelina]
0

#89 - Kul!

DEMNJA
0

#87 kom igen nu ;) frasse.ifokus vara eller icke vara hänger på dig. Men känn ingen press! ;)

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

[Stampelina]
0

#91 - Ha ha! Vi får se, ska försöka bestämma mig imorgon…

Men har Du bytt användarnamn? Varför det? Fin avatarbild Du har!

DEMNJA
0

Jaa det har jag. Varför.. tjaa.. jag fick plötsligt lust till det bara *fniss* Djurens initialer ;)

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

[Niike]
0

Haha, jag har suttit och funderat på vad DEMNJA kan stå förTungan ute
Men nu vet jag!

Vill se nya bilder på era älsklingar nu btw Kyss

DEMNJA
0

#94 Ja det var inte svårare än så ;)

Jag ska försöka få till några nya bilder på Nero i morgon :) Om det inte är så vansinnigt kallt ute kanske han får komma ut i snön en sväng *spännande*

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

gullenos
0

Jag kom på en sak. Fast jag såg att ni redan hade skrivit det. En egen sajt med fransk vädur. Men annars om ni inte orkar det så kan ni ju göra bara en egen kategori till fransk vädur eftersom det är mycket snack om det och det är många som vill ha en mm. (som tex jag haha)

flinetrollet
0

Jättekul om det skulle kunna bli en Frasse sajt. Jag är verkligen heltokig i dessa kaniner.

Nu har jag räknat Kramis kaninungar som föddes den 19 februari och det blev 9 st, alla verkar må jättebra.

Sashhi
0

#97 - Oj! Det var inte dåligt med nio ungar inte!

Not your mom, not your milk.

[Stampelina]
0

#97 - Stort grattis till många bebbar!Skrattande

Jessica78
0

Jag går här och väntar på fias kull som ska komma på tordag. Hon har byggt ett gigantiskt bo så man börjar undra hur många som finns däri.

[Stampelina]
0

#100 - Spännande! =)

[Niike]
0

#97 Grattis!
#100 Men gud så spännande, hoppas det blir många ungar Glad

TereseE
0

Jag vill verkligen få igång en frasse.ifokus Har funderat lite och jag skulle nog kunna tänka mig att bli Sajtvärd, om jag får jättemycket hjälp av andra jätteduktiga medlemmar som Maja tex. *blink blink*

Vilka skulle kunna tänka sig att vara medarb i så fall?

[Niike]
0

#103 F*N så bra! Gud vad glad jag blev nu, haha! Självklart hjälper jag till, räkna med mig Tessan Flört

[Stampelina]
0

Superbra Tessan!Skrattande

Jag skulle absolut kunna tänka mig att vara med då som Medarbetare!=)

DEMNJA
0

Härligt!!! :D

Jag kan också ställa upp som Medarbetare om det behövs :)

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

MarHai
0

Jag fick svar från Kicki nu(Daisys franska). Hihihi Kyss

Solbackens kaniner

[Niike]
0

#107 …….. ? *nyfiken* Skrattande

MarHai
0

Hihi hemils ;) ni får nog se och höra längre fram ^^

Solbackens kaniner

[Niike]
0

#109 Meeeeeen Martina! Skrikandes hahhaGlad

TereseE
0

Nu har jag skickat iväg en intresseanmälan om att starta frasse.ifokus!

DEMNJA
0

Toppen Terese!! :D

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Jojsan
0

Alla har så underbara frassar, vill ju också ha en! Vad kul om det skulle bli en frassesajt! Där skulle man nog hålla till rätt mycket.. :P Även om jag inte har en frasse följer jag frassetråden väldigt mycket men skriver inte så mycket. Jag skulle gärna ställa upp som Medarbetare på en frassesajt :)

gullenos
0

#111 åh va trevligt! Hoppas det går igenom :D

Wegge
0

kul med en frasse sida :)

får ju min frasse nästa vecka, och tänkte att jag kanske kunde testa ställa ut nån gång, men vet inte hur sånt går till, kostar det något?

gullenos
0

#115 kolla inne på svenska kaninavelsföreningens hemsida :) där finns mest info :) jag tror det kostar lite att ställa ut! Men det verkar jättekul!!!!!

TereseE
0

Hoppas det godkänns, vi är ju en stort gäng med frassetokiga nu! Ni som skulle vara intresserade av att bli medarb får väldigt gärna pm:a mig.

Nu håller vi tummarna för frasse.ifokus allihopa! Glad

Salladshataren
0

Snart är jag en stolt frasseägare ;) och medlem i frasse.ifokus (A)

gullenos
0

Det skulle vara roligt för jag har många frågor om frassar :D <3

Baralisah
0

Man måste verkligen vara inne här flera gånger per dag för att inte missa något! Nu har jag ju missat jätte mycket!
Vad kul Tessan att du sökt om en frassesajt, ska bli riktigt spännande!

Martina? Jag har varit din bästa vän i 3år… Berätta för mig då? *blink blink*Kyss

[Niike]
0

#111 Du är bäst Tessan ! Skrattande

#115 Vad roligt! Här är en artikel där du kanske hittar svaren på dina frågor.

Wegge
0

#116 okej tack!

MarHai
0

hihi, inte helt bestämt än. Men jag kommer troligtvis joina frasseklubben inom några månader ^^ Kan skvallra lite för dig imorrn söt<3

Solbackens kaniner

DEMNJA
0

Här snöar det för fullt i dag så det blir inga utebilder på Nero i dag i alla fall. Nån annan som har nått nytt att bjuda på? :)

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

[Niike]
0

puttis!

moonsi
0

harry

moonsi
0

ligger

moonsi
0

och myser :-D

moonsi
0

ingen frasse men kolla in  bjässen jag hitta i går :-D

[Stampelina]
0

moonsi - Gud vad snygg Harry är alltså!Tungan ute Det har han ju iof alltid varit, men han har verkligen vuxit på sig!

Hualigen, vilken bamsespindel!Förvånad

moonsi
0

130 ja ha börjar bli stor :-)

vilka fina och roliga nya bilder du har tagit på glenn helt klockrena :-d

vad vägar han nu ca ??

[Niike]
0

Åh så himla snygg han är Harrypojken!

#129 En sån där fick jag besök av häromkvälla när jag skulle sova.. Usch!

[Stampelina]
0

#131 - Jag tror han ligger på 4 kg ungefär, men nu blev jag nyfiken, måste springa ut och väga honom, strax tillbaks!

moonsi
0

fick avbryta blev blöjbyte mitt i allt.

ja vist  var den stor , men väldigt fin.

tur att du har väldens snyggaste blå å jag har den snyggaste blå matlade *:-D

roligt om det blir en egen frasse här inne.

hur lång tid tar det innan  man får svar ?

moonsi
0

132 härligt :-)

denna var ialf nere i källaren.

tack så jätte mycket :-D

133 ja gör de

TereseE
0

#134 Halloj!

Det skulle tydligen ta några dagar innan de hör av sig och om allt går igenom ska man kunna sätta igång rätt omgående, verkar det som…

Harry är ju bara för snygg! *drägglar*

moonsi
0

136 va spännande då får vi hålla tummarna ett para dagar :-D

tack tessan :-)

texas=underbar =super snygg=snyggaste svarta :-D

tur att vi alla nästa har olika färger hur skulle de annrs sluta ? ;-)

[BonnieL]
0

Roligt om det blir en frasse.iFokus Glad

[Stampelina]
0

Glennpa hade visst lagt på sig rätt mycket sen jag vägde honom senst, he he! Nu väger han strax under 4500 gram=)

Baralisah
0

Vad stor Harry har blivit, gud vad han har växt på sig! Glad
Jag HATAR spindlar, jag rös direkt jag såg bilden. jag springer och skriker så fort jag ser en liten, liten spindel som knappt syns. Förvånad

#139 - Woow! Gud vilken bamsing! Undra på att jag tyckte han verkade så stor helt plötsligt! Själv har jag ingen våg, kan inte väga Donna.. antar att det inte går med vanlig våg som människor väger sig med..

Baralisah
0

Jag har faktiskt inte tagit många bilder, då jag varit sjuk i 3v.
Men jag har en ny bild på Donna som jag tycker om! Glad

MarHai
0

Så fin hon har blivit Lisa! Fått ett mycket vackrare huvud!

Solbackens kaniner

[Niike]
0

Gud så vacker Donna är! Otroligt gulligt utseende! Kyss

[Stampelina]
0

Ja vilken skönhet Donna är! Tungan ute

Huldan
0

#141 jättefin, men såg lite ut som en Dvärgvädur

[Stampelina]
0

#145 Tycker Du?? Nää det tycker verkligen inte jag.

gullenos
0

#145 nääee det tycker inte jag heller :P

Verkligen hur gullig som helst din donna :D

Explodera
0

Jag ska om ungefär en månad bli lycklig frasseägare.
Nån som har några tips? för "småbarns perioden"? ;)

[Niike]
0

#148 Kul! varifrån kommer den?

Tänk på att hantera den väldigt mycket som liten så den blir van vid det.
Kloklippning, lyftning osv. En stor fördel att ha det avklarat, för det är jobbigt att försöka lyfta en frasse som inte tycker om det alls. Glad

gullenos
0

+ att lägga på rygg e bra att träna :D

moonsi
0

139 , oj då inte undra på att ser stor ut :-D

140 ja han bara växer å växer.

va stor donna också har blivit å super söt som vanligt

Baralisah
0

Tack alla, Glad

Wegge
0

Kommer det bli nån frasse.iFokus nu då? :)

TereseE
0

#153 Vi hoppas på det!

Fått svar från Hasse på iFokus, han ville veta lite mer om mig och ämnet fransk vädur. Så nu hoppas jag alla håller tummarna för att frasse.ifokus ska bli verklighet inom kort.

Verkar vara stort intresse bland oss medlemmar här, vilket är kul!

Wegge
0

hoppas! :)

[Stampelina]
0

Håller tummarna nu då, det kommer säkert gå jättebra!

Baralisah
0

Super bra! Håller tummarna nu!

[Niike]
0

Det går säkert kanon! Håller alla tummar jag har.

Mer frasse åt folket Kyss

Mk91
0

Jag ska ju hämta min första lilla frassis på lördag och jag har en liten fundering.

Det kanske låter lite dumt, men jag har lixom ingen aning om hur stor hon är nu, men funkar det med en vanlig smådjurs-transportbur? Hon är ju bara åtta veckor så jag antar att det borde gå utmärkt, men det känns som om.. jag vet inte, som om jag ändå borde ha en "frassegodkänd" transportbur.

Kan ju tillägga att hon kommer sitta i buren i ca 2-2.5 timmar.

Vad har ni för transportburar till era frassar? Hemmabyggda eller typ hundburar?

Försökte hitta en bra bild, men äh, den kanske inte är till någon hjälp. Innuti sitter iallafall en liten lejonhuvad dvärgvädur.

[Stampelina]
0

När jag ställde ut Glenn fick vi "paniklåna" min mammas kattbur som är större än den kattransportburen vi har, för Glenn satt så trångt i den.

Men för din del kan Du tänka att hon kommer vara ungefär lika stor (eller lite mindre) som en dvv.

De ska ju inte ha för stort heller eftersom de reser tryggare i mindre utrymmen.

[Stampelina]
0

Oj då, blev dubbla inlägg!

[Niike]
0

#159 Jag hämtade min frasse i en liten vanlig transportbur, hade ingen större.
Och den räckte gott och väl, så tror inte det ska vara några problem.

Mk91
0

okej vad bra :)

Nu behöver jag något tips? för att min frassefeber ska gå ner. Jag kan knappt sova på kvällarna för att jag ligger och bollar NAMNFÖRSLAG, planerar och längtar i huvudet…

[Niike]
0

Haha! Åh, vet precis hur det är.
Hade fotbollsträning innan jag skulle hämta min snutta.. Kunde jag koncentrera mig på fotbollen? Svar nej Tungan ute

[Stampelina]
0

Ja, jag vet också precis hur det är, lyckos dig!

Baralisah
0

Roligt att du ska hämta din på fredag! Väntar massa bilder sen! Flört

Wegge
0

2 dar kvar nu innan jag får min :)

Explodera
0

# 149

Tazzlandet,
ska tinga Sladden så fort min mamma kommer hem ikväll.

Jo, jag har förstått att det krävs massa uppmärksamhet och kanintid ibörjan. Men det är nog tur det, det är nog svårt att låta dem vara ibörjan :), och vem vill ha en svårhanterlig frasse på 5-6 kg sen, haha.

Baralisah
0

#167- Roligt! Väntar bilder sen så får man se hur den ser ut :)

#168- Jaha, vad skoj!  Nej precis, vi början vill man helst inte låta dom vara! :P

[Niike]
0

#168 Gud så kul! Sladden är ju hur söt som helst.Kyss

Explodera
0

#170 Visst är han :)
Har fått ännu fler nytagna bilder på honom, smälter helt varje gång jag ser dem. Längtar som tusan, 21 mars ska han hämtas <3

Baralisah
0

Så kul!Flört

moonsi
0

171 du måste ju dela med dig av sötnosen så upp med kort :-D

TereseE
0

Hej allihopa!

Fick svar från Staffan igen och han verkar väldigt positiv, han skulle bara höra med våran Sajtvärd här (Tina) så hon tycker att det är okej att vi startar upp en frasse.ifokus. Hoppas hon svarar snabbt.

Allt bra med alla annars?

moonsi
0

ja va roligt tessan, hoppas tina säger ja då :-)

jo då nästan ok är hemma å är sjuk :-(

hur e det med er ?

TereseE
0

#175 Ush, jobbigt att vara sjuk. Här mår vi alla bra!

moonsi
0

mmm 3 gången i år å jag brukar aldrig vara sjuk..

men bara jag är frisk om 11 dagar så är jag glad för så är det METALLICA :-D

skönt att ni är friska:-)

tänkde jag skulle ta ut harry sen för lite nya kort sen också

har du hört något från dizel och ior om dom har de bra osv ?

[Niike]
0

#177 Vart är metallica då? De kommer till Hultsfred i sommar också har jag hört? Skrattande

#174 Härligt att höra! Hoppas Tina svarar snabbt nu då. Fast hon har inte varit inne på en månad..

TereseE
0

#178 Skulle tro att han mailar henne, så det kommer säkert fram även om hon inte är så aktiv som Sajtvärd härinne längre…

Jag vill också gå på Metallica, lyllos dig!

[Niike]
0

#179 Ja det gör han säkert ja, tänkte inte på det..

Varför inte gå på Metallica då? Flört

TereseE
0

#180 Jadu, fanns det bara biljetter så skulle jag inte säga nej tack.

Nej, nu ska jag hämta lilla älsklingspluttan som vaknat efter sin tupplur och sedan byta lådan till Texas och fylla på med nytt hö.

Salladshataren
0

Jag kan fråga Tina på msn ang om frasse.ifokus om ni vill :)

[Niike]
0

#182 Fast det är nog bäst om Staffan sköter det där. Eftersom det är han som ska godkänna det och så Glad

#181 Läst att de ska spela i Hultsfred den 18e juli *tipsa* Skrattande

moonsi
0

178 dom kommer till stockholm 7-8 mars

tessan då får du åka till hultsfred :-D

moonsi
0

några nya på harrybarry

moonsi
0

k

moonsi
0

smälter in i snön

moonsi
0

jk

moonsi
0

tur han är blå också och inte bara vit :-D

Baralisah
0

Aaawww! Den sista bilden var ju jätte söt!

Vad roligt att Staffan lät posetiv, hoppas allt fixar sig så vi får våran egna lilla sajt!Glad

moonsi
0

detta får avsluta

[Niike]
0

Han är så grymt snygg, världens snyggaste Harry! Vill bara komma och gosa med honom när man ser honom =) Riktigt vacker.

[Niike]
0

Jättefina bilder du fotat måste jag lägga till!

moonsi
0

190 tack :-D

moonsi
0

192-193 tack så jätte jätte mycket Kyss

jahadu
0

#30 antar att den gula kaninen på bilden e en dvv och den blåa en frasse(?) skulle gärna vilja se fler bilder på de två tsm isf om du har det :D

vill kunna se storleksskillnaden på en frasse vs en dvv då jag aldrig sett en frasse i verkligheten men lockas lite av dom :)

skulle som sagt vara snällt om nån la upp en bild på dessa två raser (eller en annan dvärgras + en frasse) så man kan jämföra storlek :)

vikt säger ju liksom inte så mycket x)

moonsi
0

niike alphas mamma å pappa vad va de fär färger ?

mantlade eller helfärgade ?

[Niike]
0

#197 Alphas mamma var viltgrå och pappan järngrå mantlad.

TereseE
0

Visst är väl så att en av föräldrarna måste vara mantlad för att ge mantlad avkomma? Tycker att jag läst det, men kan ha fel.

[Niike]
0

Hittade en läckerbit på nattviolens.. Kolla här. SNYYYGGG! Kyss

Finns många japantecknade samt japanmantlade frassar (och dvvar) där, ursnygga!
Ni måste kolla! ;)

Mk91
0

åh, helt underbara!

[Niike]
0

#199 Inte en aning..

#201 Eller hur! Jag blev helt kär i dem =)

Explodera
0

Där är den lilla sötnosen :)

Sladden tittar fram lite blygt bakom örat :)

Längtar tills jag ska hämta honom, 21 mars.

[Stampelina]
0

moonsi, jag vill också gå på Metallica, är så avis!!Skrattande

Mk91
0

Måste väl visa upp min tös också då! Flört

[Niike]
0

#203, #205 Åååh! Gullepluttar!

Strumpa
0

säger som Niike: åh vad fina Kyss bra val ni har gjort:)

/Sanna

Wegge
0

Hämtade min frasse idag, det blev marielunds Apollo i stället, han va så snäll och go :D

här är några bilder :

Wegge
0

En till :)

Strumpa
0

#208 HELT underbar ser han ut att vara!!! (hehe, har han stått på tidningar? tänkte på den gröna nosen Flört)

/Sanna

Wegge
0

tack! :D nej det är märkningen i örat som färgat av sig :)

Mk91
0

Åh gud vilken fin kille! Helt underbar!

Kan du inte berätta lite om kaninköpet? :)

Hur det var, hur de bodde osv, kan vara kul att vara lite förberedd ;)

Strumpa
0

#211 hur verkar han ta flytten? han ser rätt cool ut på bilderna iaf :) förstår om du är jätteglad nu!

/Sanna

Jojsan
0

#208, #209 Åh, så vacker! Underbart fint med viltgult på frasse! :)

Wegge
0

#212 : Tack! :D Jo det va jättekul, jag kom dit och så visade viktoria mig alla kaninungarna som bodde i en stuga och hade en slags inomhushage där allihop hoppade omkring och så fick jag hålla i en massa ungar, och apollo var den som va lugnast av pojkarna, så det blev honom jag valde, han va så gosig :):):)

#213: Han tog flytten väldigt bra, han låg och sov i transportburen, och när han kom hem till min  lägenhet så la han sig ner i soffan och sen va han på golvet och nosade efter min andra kanin cleo som va livrädd och flydde, men apollo följde bara efter för han ville ha sällskap, men cleo gömde sig i buren :P men nu verkar det ok :) Han verkar itne vara rädd för något :)

Wegge
0

#214 : tack! :D ja han är en riktig skönhet :)

[Niike]
0

Oj oj oj oj.. Det där var verkligen den finaste gulisen jag sett!
Så otroligt sjukt snygg!! Kyss

Wegge
0

#217 : Tack :D

emms
0

Ny tråd snart? ;) Denna börjar bli seg (A)

Emma

Salladshataren
0

Känns tråkigt att alla hämtar hem sina frassar. Medans jag får snällt vänta tills den 22:e mars Rynkar på näsan

[Niike]
0

#219 har du rätt i. Jag fixar en ny, o låser därför denna =)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer