Rexungarna nu 3 dagar...
Nu har dom blivit tre dagar gamla och jag brukar normalt sett inte fixa och trixa så mycket med ungarna under de första veckorna. Detta för att inte störa mamman så mycket. Vissa honor är ju väldigt vaktiga på sina ungar. Onödigt att göra henne orolig i onödan.
Men då jag är så fastligt nyfiken på denna kullen som innehåller för mig en helt ny teckning (mantlade ungar) så kunde jag inte hålla mig. Så idag blev det nya foton. Och då pälsen nu börjat komma lite så kunde jag se färgerna på dem bättre.
Den med viltfaktor kommer så,som Martina sade, att bli Castor.
De tre som jag trodde var svarta ser ut att verkligen vara kolsvarta.
De tre "fläckiga" är vita och svarta. Med vad jag då antar är manteltecknad. (Det är detta som är nytt för mig då jag aldrig haft en mantlad kanin i hela mitt liv förut. Så detta är något nytt och lärorikt för mig. Sedan om dom är fina i sin teckning eller ej har jag som sagt ingen aning om). Kanske någon här som vet?
I detta inlägget lägger jag med en bild på den med färgen Castor.
/Monica
Kul med nya bilder! Den brokade ser godkänd ut, lite mycket vitt på huvudet, men nog godkänt :) Fast inte lätt att säga när man bara ser den från ett håll :) Kan du försöka ta från olika håll? =)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jösses så söta! Så mycket urgoa små veck över sidorna på de små sötisarna! Ser fram emot en live-titt när de vuxit till sig lite=)
ahhh.. åh vad söta dom är :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#0 - Nämen, gud vilken ursöt "ihopkrullad" svans!
Not your mom, not your milk.
Monica har Du fått några dalmatinrex-ungar än då?
Gud vad söta (;
Nej, inga dalmatiner ungar ännu. Men idag grymtade Lisa åt mig när jag gav henne mat och kikade in i bolådan. Så NU måste dom komma snart tycker jag!
Ok, men Monica, bara så Du vet så får Du nog hålla en liten dalmatinhona till mig om Du får en snyggt tecknad!
Självklart så ska du få en fin liten flickvän till Classic från mig. 
Cecilia bokade upp en hona hon också. (Ifrån denna eller nästa kull).
Jag själv sparar nog en hona i nästa kull istället, då jag inte riktigt kommer att ha plats nu. Måste bygga fler burar så fort det blir lite varmare ute så man inte fryser fingrarna av sig vid bygget.
Det får då bli en 6 eller 8-fackare som skall bli enbart för rexar.
Gud så söta! :)
// Emma :D

Men gud så underbart fina!
Åh, så du ska ha en liten dalmatin kull på gång… *hmhm sugen*
Konstigaste är att jag aldrig känt på en rex! Har kikat din hemsida många gånger, väldigt snygga kaniner!
Bygger du burar åt andra också?..
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Vad söta! :)
#13 Nej tyvärr bygger jag bara till mig själv. Och stora 2/4/6/8 facks burar skulle jag nog inte göra åt andra då det tar för mycket tid. Men mina sommarburar skulle jag kunna tänka mig att göra till andra. Lika så mina hagar som jag gör i 2 meters sektioner skulle jag faktiskt kunna tänka mig att göra till andra. Men dom kostar ju en del att göra per sektion i material så jag vet inte om folk skulle tycka att det blev för dyrt. Jag har inte räknat på det men det skulle säkert hamna på ca 250 - 300:- per sektion när det gäller mina "sektionshagar".

Jättesöta :D
Mvh Hanna

supergulliga kaniner«3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Super söta ninungar 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#15 Jätte fina sektions gårdar! :o))