Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1400 ggr
AnimalLover
0

Tingat en kanin :)

På torsdag ska jag åka å hälsa på mitt nya tillskott! :D, Hon heter Gillbos Urzula, Och är en manteltecknad Chinchilla .. Det ska bli sååå spännande!

AnimalLover
0

puuuttt

AnimalLover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har ni en bild på lilltösen

flisan93
0

Spännande:)

AnimalLover
0

jaa :D

kaningodis
0

Vad roligt :)

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0
[BonnieL]
0

Så söt! ^^

Taci
0

Vad fin :)

[Niike]
0

Så roligt! Jättesöt är hon.

Jonaflax
0

En sån sötnos!

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

sagalennskog
0

Vilken söt :)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

AnimalLover
0

Tack allihopa :D Det ska bli så spännande! Några tips? på vad jag sk göra när hon kommer hem ? , Sen är det någon mer här som köppt kanin av samma uppfödare ?

sagalennskog
0

#12 Släppa henne i sin nya bur en stund, så hon känner sig hemma. Sen kan du ju börja gosa lite och sånt :)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

AnimalLover
0

Okk :)

Rero
0

ja men man ska ju låta dom vara i sin bur en hel natt utan att man stör den så den får känna sig hemma.

AnimalLover
0

#15 det behöver man inte det e bara onödigt

AnimalLover
0

Har fått massa fler bilder idag :D ska ladda upp dom här sen

Zessan
0

gud vad söt!

#16 asså man ska helst lämna dom i buren ensamma typ en natt, fast det står olika i olika böcker. Varför skulle det vara onödigt? Man kan ju gosa med den sen.

AnimalLover
0

#18 mjoo men det e likabra att ta upp dom efter 1-2 timmar

[Zoie]
0

vad roligt! :)

AnimalLover
0

Japp :D Nu kmr det några fler bilder på henne

AnimalLover
0

..

AnimalLover
0

sista

Qepta
0

nej vilken snygging :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

moonsi
0

vilken sötnos, vad är det för ras på den ?

AnimalLover
0

#25 Dvv :)

KaninEmma
0

Gud så söt! :D

// Emma :D

AnimalLover
0

Visst e hon :D Tror hon ska heta Alma . Hon är lev klar den 5/3 .. Det blir ganska bra för den 17/3 ska vi kastrera den hon ska bo me :)

Sashhi
0

Jag låter alltid kaninen vara ifred första veckan. Så lär den helt säkert känna sin nya miljö innan den lär känna mig, då kan den bli osäker.

Not your mom, not your milk.

AnimalLover
0

okk

utekaninen
0

hon var värkligen jättesöt!

[Niike]
0

Herregud så söt!

AnimalLover
0

Hihi :)

matilds
0

Söt. :)

Tycker dock att du ska låta kaninen vara ifred första dygnet. Man ska inte hålla på med kaninen förrän den känner sig hemmastadd. Tänk på att kaninen befinner sig i en helt ny miljö, känner inte igen dig eller dofterna.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

AnimalLover
0

#34 Okk då gör jag det :) Men kan jag ens liksom komma in med mat åså elr kan jag störa henne då ? :)

matilds
0

#35: Se till att allt är fixat innan hon kommer till dig. Alltså att du lagt in mat o grönsaker. Man ska försöka störa så lite som möjligt första dygnet :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

AnimalLover
0

#36 Okk :) Men på vägen hem kan man då kanske bara stoppa in handen i transportburen så hon får nosa ? eller ska jag helst undvika det ?

lill-jarven
0

Jättefin! :D Synd att hon hade en sån dåligt teckning bara.. men du kanske inte har tänkt syssla med utställningar och sånt? :)

Lycka till med den lilla!

AnimalLover
0

#38 ehm ? :S Hur vet du att hon har en dålig teckning ??????

Sashhi
0

#39 - Hennes mantel är aningen kort och går inte enda upp dit den ska enligt standard. Men är möjligen ändå godkänd om du ska ställa ut henne.

Snälla inte så många frågaetecken, ett räcker. Tänk på de synskadade!

AnimalLover
0

kejj, Men jag får nog höra vad uppfödaren säger ^^ om hon e fel tecknad elr inte .. Hon kommer inte med stamtavla utan endast härstamnings bevis ^^ men man kan väll endå ställa ut i pet elleR ?

emms
0

#41 Utan stamtavla kan du inte ställa ut i vanlig utställning. Men du kan ställa ut alla kaniner i pet. Även de med stamtavla ;). Sen kan du inte ställa ut kaniner med fel teckning/färg eller andra skador/fel även om de har stamtavla. :D

Emma

Sashhi
0

#41 - Missförstå mig inte, hon är inte feltecknad eller så som man säger på t.ex Holländska Kaniner, utan hon är bara dåligt tecknad. Om han bara har härstamningsbevis kan du alltså inte ställa ut i de "riktiga" utställingar, men i PET-klass får man ställa ut kaniner, utan tankte på färg/teckning eller skador.

gullenos
0

Vilken sötnos :)

emms
0

#43 Kan man ställa ut kaniner med skador i pet? Typ sånna som har förlorat svansen eller en bit på örat? :P

Emma

AnimalLover
0

Okk :)

spiritedaway
0

Vilken sötnos :)

Sashhi
0

#45 - Jag har för mig det?

emms