Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 641 ggr
Explodera
0

Stor bur?

Hej!
Någon som vet antingen en affär i skåne eller en hemsida där det säljs inneburar i Frassestorlek ?
70x70x130 ?

Kommer förmodligen ha min blivande frasse lös i huset en del. Men vill ju ha en vettig bur under nätter och när man inte är hemma.

[Wera]
0

Om du inte skulle hitta någon kanske det går att bygga någon hörnbur inomhus?
Jag var inne på Djurmagazinet igår, såg några ganska stora mörkgråa hörnburar (inomhus burar) vet inte måtten, men jag tycker dom var riktigt stora, fina och bra :D kanske något att titta på? :)

Explodera
0

Okej, men ska kolla där då :)

I värsta fall har jag en bur, inte riktigt koll på måtten, men den är ju helt klart lägre än 70, så hittar jag ingen större innan jag hämtar min lilla sötsak får det väl bli den antingen tills det dyker upp nån större, eller till påsk, då jag har tid att bygga bur.

[BonnieL]
0

Jag vet inte måtten men på Grizzly hade dom riktigt stora burar, fast jag vet inte om höjden var laglig.

PaaatyPalm
0

Du kan ju alltid göra en "bur" utav kompostgaller :P ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Explodera
0

#3 Okej, då blir det en tur dit också ;)

#4 Eftersom jag inte vet hur det blir med rumsrenhet och sånt så är det nog ingen hydare med endast kompostgaller.

emms
0

Jag tror inte att det finns någon innebur med 70cm i höjd i Sverige Tror att den största är 63cm i höjd. Jag skulle ha gjort en kompostgaller bur isåfall :). Du kan ju snickra ihop en liten botten med plastmatta i så att trät inte ruttnar av eventuell vätska. Eller måla det med kallasfalt ;)

Emma

Jonaflax
0

Mitt tips? är också kompostgaller. Sen har Ikea riktigt stora plastbackar, typ 55x80 (ca 79:-/st tror jag). Tar man två av dem till botten blir det kanonbra. Mindre jobb än att snickra och måla.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Angel88]
0

va e det fär kanin du ska ha??. du kan ju sätta ihop två vanliga burar annars

Explodera
0

#8, Fransk vädur.
Längden och bredden går att hitta, det är höjden som är det största problemet.