Dvärgvädur-tråd=)
Tänkte att vi kunde köra på med en dvv-tråd igen, har faktiskt saknat den!
Så alla som vill, bomba tråden med bilder och med text om Era dvv!

Har ingen bil just nu (sitter på fel dator) men tönkte bara skriva ett ABC om min lilla dvägrvädurshane Leo:
Lekfull
Envis
Otroligt söt!
Ja jag har ju min lilla Robyn :P har inga nya bilder på henne men kan lägga upp några ändå ^^.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Här är min ena dvärgvädur. Han heter Tissi och är ~ 7,5 år men han är lika pigg som en kaninunge. Han tycker om att skutta runt i sin rasthage, gosa i famnen och äta mat (han är ett riktigt matvrak). Trots att han altid vill äta så äter han inte hö, vilket han inte har gjort en enda gång under sin livstid. Han har aldrig varit allvarligt sjuk men under vissa perioder så dricker han ingenting på flera veckor dagar, nästan veckor! Han är lätt att klippa klorna på och han har aldrig bitit mig.
Han är helt enkelt världens bästa kanin <3
Kastanjegårdens Kaniner
Ja, som sagt så är hon större nu och har faktiskt fått lite finare öron, jag får ta och fota henne snart ^^.
En liten flax på denna bilden ^^.
Kan berätta att jag hopptränar med henne och ska snart starta henne i lättklass i både krok och rak, ska bara lyckas ta mig till någon tävling också :P men det blir antagligen i mars :)
Sen tänkte jag också testa ställa ut henne nångång i år, men inget bestämt än, är inte så hemma inom det området heller.
#6 - Gud vad jag älskar den färgen! Man blir liksom så himla sugen på choklad, hi hi!
Min lilla flicka, Sweetie
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Hon är min enda korthåriga kanin, och blev snabbt en favorit både hos min mamma och mina systrar. Men det är verkligen svårt att inte bli helat kär i henne, hon är helt underbar ;)
Åh, jag måste fota henne snart igen, hon är mycket snyggare nu :P Hon är snart ett halvår så hon börjar bli stor flicka, eller ja.. hon är väldigt liten för att va så pass gammal som hon är men ^^..
#8 Ja, den absolut snyggaste färgen på dvärgvädur enligt mig :)
Hoppas jag hittar en snygg hane till henne så det blir små chokladbollar efter henne sen :)
Har ju tyvärr inga direkt nya bilder på pluttarna, men lägger in lite ändå. ^^

Först har vi ju Alma (Silverhagens Nissa).
Hon är vanligtvis lugn som en filbunke, både i buren och i famnen, och älskar att bli kelad med.
Men när hon kommer ut i snön är det som en helt annan kanin.
Hon blir supersprallig! =)

Sen har vi lillstumpan Dawn (New Dawn White), som enbart väger 1.15kg trots sina 8 månader.
Lika mysig som sin mor, med samma härliga päls och kropp som sin far.
En lyckad kombination av dessa två. ^^
Dawn flyttar den 9:e mars till Finland, och jag är övertygad om att hon och nya ägaren kommer trivas bra ihop.

Sist men inte minst har vi ju Pelle, som är känd för sitt härliga temperament och typiska "bråkmakargatan"-utseende.
Brukar få springa lös på tomten under uppsikt och kommer oftast på inkallning.
Häromdagen när pappa var nere i källaren och skulle fixa lite (problem med vår bergvärme..) så hejade han på Pelle.
Nästa vända han var ner, sprang Pelle lös där nere.
Pappa var helt säker att buren var stängd, då ingen varit på den.
Så busen hade alltså öppnat luckan själv.
Tur att han är såpass duktig när han är lös.
Han hade bara sprungit runt nere och gnuggat hakan mot allt. 
Måste ju markera massor, nu när det kommit in en hona (visserligen ung) i huset.

#17 sååå söt asså haha ;) Har h*n som födde upp honom en hemsida? :D
/Elvira :D
Här är mitt snyggobarn Irma. Hon blir nu snart, 27 mars en officiell tant när hon fyller 5 år. Mamma med 94 p & pappa med hela 95,5 p! Synd att hon inte är uts. bar. En skada på örat. Men inte bryr jag mig om det, hon är min älskling iallafall.
Hon kommer från Orions Kaniner, en uppfödning jag verkligen rekommenderar!
Not your mom, not your milk.
#19: Han kommer ifrån Bråkmakargatans Kaniner.

puttar upp lite :)

#21 ska kolla där, blå vitögda är verkligen så fint på dvv!
/Elvira :D
Puttar!

Har ingen bild på min älskling Vanesso här.
Vanesso är född den 2:e juli 2008. Han har nyligen blivit kastrerad för att han ska få en kompis :) Han är (enligt mig iallafall :P) världens underbaraste kanin! När man kommer ut på morgonen med maten är han som en hundvalp och springer fram och tillbaka för att man ska öppna buren *haha*. Han gillar att gå i selen, och älskar att springa lös på våran rätt så stora altan! Då springer han runt runt runt och sparkar bakut:P.. En sak som dock är väldigt jobbigt med honom är att han inte alltid (ungefär 50%) gör sina behov precis utanför toaletten… Men det överlever man ju ;)
Här är min hona Zoie! :) Hon är inte renrasig, utan korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad! Jag köpte Zoie hos en familj där hette hon Fia. Jag fastnade för henne direkt. I början när jag hade henne bodde hon inomhus, fast sedan flyttade vi ut henne till sommaren och då fick hon bli en utekanin. När jag fick henne var hon väldigt aggresiv och bet & rivdes, man kunde inte ge henne mat utan att vara rädd. Nu är hon världens goaste gullegris och är inte ett dugg aggresiv i buren, enstaka gånger i hagen! Hon är född någon gång i juli, och blir i sommar 3 år. I maj har jag haft henne i 2 år :) Zoie är också en väldigt duktig hoppkannin och jag har tävlat med henne några gånger i miniklassen krok, lätt rak & krok.

puttar upp, har fotat robyn idag ute i snön, kan lägga upp lite bilder sen :)

#42 - Men guuud så gulligt!
Allas dvärgvädurar är verkligen helt bedårande!!

#43 :D Tack! Värsta ögonblicksbilden ;)
#42 Shit! Vad cool

#41 Blir kul att se hur Robyn har utvecklats! :-)
#46 Ja hon har blivit mycket finare nu ;) Dock lite dumma öron inu så står åt alla håll ibland, men tycker ändå dom har blivit bättre :P
Fotade när hon va ute och sprag i snön igår (vilket hon tyckte va jätte kul) ska lägga upp snart.
Min lilla ungen fick komma ut i snön igår, det var väldigt uppskattat, dock tyckte hon det va liiiite konstigt att det inte fanns någon snö i hagen haha :P Men hon tycker det var jätte kul iallafall ^^. Lite misstänksam i början bara :P
#58 - Gud så fin han är!! Jättebra bilder!

#58 - Åhh! :D gud så söt!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

#58.
Vad kallas den färgen?
Vet vad den heter inom kattvärden så undrar om det är samma namn
kissmekate.blogg.se
#61 brun zobel siamese

#62 oki. Inte samma namn
Men det var väldigt fin på en kanin
kissmekate.blogg.se

Bamse är min busiga/vilda dvv.
Han är nu 4 månader, 3 på bilden. Han hobby är att jaga katter. Han kan i dag hoppa 20 cm. Han tycker om att bli kliad och pussad i ansiktet och att sitta i knä(när han inte jagar katter). Han är väldigt social. Tycker också om att äta på mina blommor…
kissmekate.blogg.se

# 58 jätte fina bilder.
Robyn :)
(förlåt att typ hälften av alla bilder i denna tråden är på min kanin..(a))
#69 Robyn är så himla söt :D

Håller med! Skit gullig, älskar huvudet och öronen!
Haha det är ju tur det iallafall (a)
Åhh vad söta alla är (A)
Emma
#17 Så jävla snygg!
#55 Köttbulle 
#68 Sööt!
#67 Vacker!
#58 Naaw!
#12 Sötis.
#5 Gullig! 
Jag har ju Nalle :) Helt underbar på alla sett & vis, min bebiis som är helt galen i uppmärksamhet och vill gärna vara på några tjejor
hehe. Han kommer från Stigfinnarberget (har dock bytt gårdnamn, men minns inte till vilket namn dom bytt till)
#76 Mina kaniner(#5 & #12) hälsar: Tack så mycket! (haha =P)
Jag måste bara säga att din Nalle är supersöt, han ser så mjuk och mysig ut! Jag tycker han ser så rolig och gullig ut när han äter, han får så söta kinder ^^
#58 Åh, så fin! Jag älskar den färgen!
Kastanjegårdens Kaniner
dvv korsning men hon ser ju ut som en dvv. Prada heter hon.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#80 - Men Gud en sån fin bild! Vilka vackra ögon kaninen har!

så söta alla är! :D
kom på att jag kanske ska skriva lite om mina. :D
saga fyller tre år i maj, och jag har haft henne sen hon var 8 veckor.
köpte henne som sällskap till min alfred, och det har alltid fungerat jättebra. nu är dom oskiljbara. :)
i tonåren var hon dock väldigt jobbig.
har aldrig bitit mig, men morrade och markerade sitt revir väldigt väl. men när det väl gick över, så blev hon jättegosig igen och nu
är hon helt underbar. en väldigt bestämd, men snäll, dam. :)
hon gick upp rätt mkt i vikt för några år sedan, å även om hon nu är mindre igen, så är hennes hakpåse kvar. men hon är så söt så söt iaf. nu väger hon 1.6-1.7 kg och är minst utav mina kaniner. =D
jag skriver om tilda nån annan dag. :)

Oj nämän gud! Glömde skriva lite text om Lukas! Fölåt =D
Han blir 3 år den 19 maj och han är jättesöt och snäll. Han gillar INTE att hoppa. Det är ju 100000 gånger roligare att ta pinnara och slänga med dom så dom ligger överallt. Petig med maten och inte mkt duger.
#81 å Tack så mycket :D!!
Jag har ju "lilla" Chili ;) Hon kommer från Åsa Nyman i Orsa.
Orsakullans Chili Nyfik är hennes hela namn då ^^ 4.5 år är hon. och hon är jätte mysig men har ett litet problem betende som kommer heltplöttsligt i vissa tider.
Har ändast den här bilden på datorn jag sitter vid nu :/
#88 Samma bild som den gamla bilden i #47 ju
hihi, han är väldigt söt. Mörk madagaskar är så fint.
#89 Jag hade glömt bort att jag laddade upp den, såg det efteråt
Ja, jag tycker han är jättefin. Fast det hade jag nog tyckt oavsett hur han såg ut, vi har haft honom i nästan 8 år så det är klart att man fäster sig.
#90 Oj
Inte dåligt… 8 år 
Ja, han fyllde 8 år igår, och vi köpte honom 21 april 2001
#86 Tusen tack, hihi ja mopsar är söta dom :D
Gud va fina dvv ni har, lägg in mer bilder :D!!

Så fina!
#80- Gud så vackra ögon!
Här är Chili igen :) Med sin underbara kille, dom bodde ihop i mera än 3.5 år men Bambi gick bort :'( Och hon blev ensam kvar och rätt förstörd när hon insåg att han inte kommer tillbaka :(( Dom var ett underbar par! <3

#97- så söt! =D
Hej så kul att läsa om era dvv,har själv haft två en viltsvart vid namn seven up och en madagskar vid namn nougat.Dom blev väldigt gamla .Nougat fick en testikeltumör när han var 9 ½ år,kunde opereras bort enligt veterinären,så vi tog chansen!Det andra alternativet var avlivnng.Vetrinären hade aldrig oprerat en så´n gammal kanin förr men kunde efter en undersökning konstatera att han var vid väldigt god hälsa!Han klarade operationen galant och fick leva ett år till då han blev blind och avlivning var enda humana alternativet,då han inte våga röra sig utanför buren.han var då 10 ½år.seven up var på en s.k "seniorskontroll" när han var 10år och fick höga "poäng" mkt välskött och vid god hälsa.han fick en hjärnblödning dagen efter sin 11-årsdag så vi fick avliva honom..
Jag har underbara minnen av dessa två herrarna.hade haft nougat sen han var 8veckor och seven up räddade jag undan avlivning när han var 6månader pga av att han var aggressiv,efter 2månader hos mig var han en underbart rar kanin..
Älskar er mina pojkar och saknar er varje dag.
#97 Jag har inte heller gjort så mycket med Robyn.. Det har mest vatt det vanliga, kel rastning osv ;)
Köpte förståss en aktiveringsboll igår, som Robyn fick testa idag, haha, ni skulle sett henne! Hon gav inte upp fören alla godisarna va ute ;)
Lägger upp en bild på min underbara hankanin Junior :)
www.sagaskaniner.webs.com
Mvh Saga Lennskog.
Idag har Irma varit ute i hagen i massor av snö, vilket var lite kul en stund, men sedan satte hon sig till rätta i sitt lilla hus och vilade, medans de andra kaninerna rejsade på för fulla muggar. Jag tog nyss in henne och nu ligger hon säkert och sover i bodelen.
Not your mom, not your milk.
#108 Jättefin! :D Men mina föräldrar går nog tyvärr inte med på att skaffa en till kanin :/

Gud så söta! :D
#103 är han en renrasig dvv eller en korsning? tänkte eftersom han ser så fluffig ut. :D
jättesöt iaf. :D