Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2792 ggr
[Wera]
0

Teddyvädurs tråd!

Efter som det finns en dvärgvädurs tråd, frasse tråd och rex tråd samt fuchs tråd vad jag sett så tycker jag att vi ska göra en teddyvädurs tråd igen Skrattande

**Lägg ut bilder och berätta om din/a underbara teddyvädur/ar! <3

**Endast hel teddyvädurar är välkommna, inga teddy korsningar eller pekingar.

Tarja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är min holländska importhane Black Pearl, en hane som jag är grymt nöjd med! Han är hur snäll som helst, och för att inte tala om hur söt han är <3

Jetaime
1

**Min Myra<3 **
Detta är en underbar kanin ifall någon ville veta. Hon är inte världens snyggaste eller världen socialaste mot andra människor, men hon är väldigt speciell för mig. När hon kom till mig va hon på gränsen till att inte finnas mer, och vi trodde inte hon skulle klara sig, men vi kämpade och gav inte upp. Hon va tovig över helakroppen och jag fick försöka borsta och borsta varje dag för att få upp dessa tovor, då det va flera minusrgrader ut kunde jag inte gärna klippa henne utan fick ta det bit för bit. Hon va så smal att man kände vat enda ben i den lilla kroppen, ja, jag kan ju säga att det inte va mycket kvar av henne.. Ögonen va helt röda och tråögda.. (eller det såg iallafall ut så) hon såg nästa drågad ut. Hon vägrade äta precis allt från början, men till slut så började hon så smått äta också. Hon kunde inte hålla upp huvet pga att hon inte hade några musklar alls i nacken (eller i någon annan del av kroppen heller vill säga). Hon va så himla rädd, men hon orkade inte streta imot, där va inte mycket kraft kvar i den lilla kroppen..

Efter ett tag började hon så smått äta igen, men det tog flera månader att få upp henne i normal vikt och hon har också nu svårt att hålla den, hon fick vara ute mycket i hagen för att bygga upp alla musklerna i kroppen..och det blev bättre och bättre. Och jag är verkligen enormt tacksam över att jag fick ha kvar min fina flicka.. och efter allt vi har gått ignom så är hon som ni kanske förstår väldigt speciell.. Hon har tyvärr skadat sitt öra, därav att det ligger framför hennes ena öga..

Hon hade en kull i somras, min underbaraste kull jag någonsin har haft, där jag behöll den underbaraste kaninen jag någonsin har träffat, nämligen GRamet. 

För övrigt är Myran världen gaste och snällaste, men ses ofta som ganska korkad så hon ser helt förvittad och nyvaken ut.. haha..
Hon är väldigt bra på att rymma, har jag lagt nått över hagen så hittar hon minsta lill hål och lyckas på nått vis att rymma ändå :P
Jag sa kanske också att hon är världens nällaste? ja för det är hon iallafall, hon skulle aldrig skada någon, dock är hon lite rädd för nya människor som hon aldrig har träffat innan och är väldigt reserverad och känslig för ljud osv.

Ja, det va väl min älskades livshistoria.. inte så rolig kanske, och hur mycket amanda än hade begärnt för henne så lovar jag att jag inte hade lämnat henne kvar hon amanda..

Jetaime
0

Lite bilder från i fredags tror jag det var, när mina kaniner fick springa i snön :) (dock fäller hon massa nu så hon ser lite skabbig ut :P)

Jetaime
0

myran<3

Jetaime
0

Hon är förästen brun zobel wienertecknad (vita strå på nosen, hakan och nån vita tår).

Jetaime
0

Min lilla sötnos :)<3

Twinklys
0

Våran Fantasy, som kom till oss efter att hennes bror, som vi hade först, dog…

Vi är så glada över henne, hon är så fantastiskt fin och snäll! Hon är blå otter och hennes päls är helt otrolig, så fluffig och go!

Vi är verkligen jättenöjda med henne!

Jetaime
0

Världens smästa bilde men.. Här har vi den finaste vita blåögda teddtvädurs flickan i hela sverige.. närmligen Cheyenne´s Izolde!

Ja detta är då Izolde, och hon är imoprterad från Holland i..´slutet av oktober kom hon till sverige bla. tillsammans med Tristan och en massa andra kaniner. Jag tyckte ju såklart att Izolde var den finaste kaninen av alla som kom till sverige den dan ^^. Det finns en massa att säga om Izolde.. Hon är helt underbar, och sen gör det ju inget att hon är så sjukt vacker också<3

Jag åkte till Hässleholm och hämta henne och tristan den 2 november 2008. Och det var verklgien det vackraste jag hade sett i hela mitt liv.. och hon va min, bara min - kärlek vid första ögonkastet ;)

Twinklys
0

Och så har vi underbara Chania, såå perfekt flicka som älskar närhet från alla och är inte ett dugg rädd för någon! Alla kommer överens med denna madagaskarfärgade tjejen :)

Hon är så pussglad och älskar godsaker ;)

Jetaime
0

Idol och Izolde

Den 27:e december 2008 åkte jag och pappa till Göteborg för att hämta denna lilla sikten (idol). Och han är ju helt klart fin och jätte go, men han är en liten skummis ^^. Fast jag tycker om honom massor ändå. Han är förövrig vit blåögd och kommer paras med vackraste Izolde i maj :)

Jetaime
0

Izolde<3

Jetaime
0

Idol ^^.

Jetaime
0

min fina lilla gosse<3

Jetaime
0

Gramet kommer troligtvis att fälla sin päls på ryggen sen, men hon är iallafall än så länge rätt välpälsad så jag tycker att hon får vara med ändå (a)

Har skrivit så mycket om gramet så jag orkar inte dra hela historien igen. ^^. Men hon är iallafall en kanin jag aldrig skulle klara mig utan och även om hon blir pekingteddy sen (tror hon kommer fälla på ryggen nämligen) så kommer hon vara min lilla bebis ändå.
Älskar denna kaninen så otroligt mycket<3

gullenos
0

Jag har inga fina bilder…

Men här e Herr Morris. Och jag orkar inte skriva så mycket om honom. Han är bara världens gulligaste/gosigaste/sötaste och ja.. :P Han är sjuk just nu. Men det går hur bra som helst jag tror att han skulle kunna leva på sin medecin så mycket som han gillar den. En gång tog han hela "sprutan" och sprang iväg :P haha han är stark! ;)

Jetaime
0

Min lilla söta unge<3

Jetaime
0

Gramet<3

Jetaime
0

En till på Izolde (sen ska jag nog låta alla andra få chansen att pressentera sina också :P)

[Wera]
0

#9 Älskar hennes färg! Förvånad Otroligt fin tös du har Skrattande

#15 Vad för medicin? Vrf behöver han gå på medicin?

[BonnieL]
0

#15 Vad har han för sjukdom? :O

gullenos
0

#19 #20 han har magatoni. det är en magsjukdom där typ kaninen får ont i magen och då när inte kaninen äter så kan magen svälla upp och sprängas för att kaninerna måste äta för att tarmarna ska jobba de har inte som vi människor att tarmarna jobbar av sig själv. Så iaf han slutade och äta och sånt så vi åkte till veterinären. Där sa dom att vi han hade det och vi fick smärtstillande och tre andra medeciner som vi måste ge tre gånger om dagen. Sen måste vi stödmata honom. Men han har redan blivit bättre och bajsat lite och ätit en pelletsbit och tre höstrån typ :P Så han blir inte sämre får jag hoppas!

Vi vet inte varför han fick det för vi har inte gett honom något olämpligt. Men veterinären sa att helt plötsligt kan kaniner som har tålt grönsaker och sånt i hela sitt liv bara bli känslig mot den. Så det var väll det morris blev. Man kan känna att de har magatoni om de har en "degig" mage. Och att de inte äter och inte går på toa.

Om er kanin har slutat att äta borde ni åka in till veterinären direkt för de ¨på veterinären sa att det handlar om timmar om en kanin inte äter så kan den dö.

Jag tror att den här sjukdomen är ganska vanlig för marsvin och kaniner. Det stod om den där på kliniken. Det är säkert för att många okunniga ger sina kaniner gnagarblandning det sa iaf veterinären. (; Så nu vet ni!

Kristall
0

Dumle
Kallas: Curry
Färg: gul/svart japantecknad
Ålder: 8 månader.
Övrigt: Curry är nog en av de mest personliga kaniner jag har haft. ;D Han är oerhört kelig och nyfiken, och orädd och framåt som bara den. ;) Katter, hundar, bilar, inget skrämmer honom. :P
Vet inte vad jag ska skriva mera. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

#21 Jaha oj, bra att veta Glad

emwa
0

Dålig bild men jag orkar inte leta efter någon annan :)

Det här är Tussilagons Blueberry, eller Myra som hon kallas. Hon är viltzobel wienertecknad och otroligt mysig. Väldigt busig också ;)
Förra helgen fick hon en kull men den dog tyvärr.

Hon är så otroligt fin och kommer alltid fram till buröppningen för att börja klättra på mig.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Tarja
0

#24 Vilken sötnos hon är<3

Happys
0

Här är Gaby! 
Je t'aime´s Gaby Brun zobel
En helt underbar tjej, min lilla bebis.
Hon är som en hund och är lös i mitt rum,
Man ser henne fotast ligga på rygg och slappa i min säng
och hon vet vilka ställen hon inte får vara på.
Hon är så mysig.
Klänger sig fast hos mig hela tiden,
Världens bästa tjej helt enkelt <3

Happys
0

Och i lördags hämtade jag Athos!
_Sonadill´s Athos
Zobelsiames blå

_Har inte riktigt lärt känna honom än,
men han är otroligt lugn och låter alla göra
vad dom vill med honom och hans bur,
som en liten nalle är han.
Och så är han så otroligt vacker.
Snygg snygg snygg är han <3

Jag tackar Karin på Granlundas
så jättemycket för att jag fick köpa honom
och jag tackar även Louise på Tussilagons så mycket :D

emwa
0

#25 Tack :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

[Wera]
0

Här har vi Charlie. Min enda teddyvädurs hane. Havana färgad, liten fegis men nyfiken ändå :) kommer från Hörröds.

Jetaime
0

#29 naw han är så fin ;) vad mycket päls han har fått!

gullenos
0

#29 wera dina flickor då ? (:

gullenos
0

fast juste mumin är peking va ? (a)

matilds
0

Kan skriva en flera mil lång text om denna kanin, men det är bara onödigt eftersom det enda jag egentligen behöver skriva är att jag älskar henne mer än någonting annat. Finaste, mysigaste, fluffigaste, pussigaste, töntigaste, tokigaste, bästaste, underbaraste Myran i hela världen <3

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Anema
0

#10. Åh vad söta dom är tillsammans!Glad

[Wera]
0

Jag har också Högsäters My little pony, "My". Madagaskar/japan. Den lugnaste kaninen jag har, hon kan ligga still hur länge som hälst.

[Wera]
0

Isa, viltkanel. Hon är inte lätt att borsta på ibland, riktigt envis och vill inte sitta/ligga still. Hennes öron är väldigt dåliga, där av att de står upp.

Rorosjons
0

Fablernas Volvo =).
Är väldigt nyinflyttad kanin som kom torsdagen den 19/2-09. Han kom runt 20.00 på kvällen.
Inflyttad från Uppsala =).
Japantecknad Blå/Madag.
Super go kille som jag inte ångrar ett dugg =).

[Wera]
0

Mumin (My bredvid åt höger), brunsobel wienertecknad hona.

Tittiman
0

Åh, vad kul med en teddytråd!:)

Jag har, som många säkert redan vet, tre älsklingar. Skulle kunna skriva hur mkt som helst om dessa mysiga individer men det kanske blir lite långrandigt…..

På det här kortet har vi "Malve" som nu är runt ett år gammal. Han flyttade hem till mig i somras efter att hans förra ägare "tröttnat". Jag såg en annons på Blocket å ringde eftersom jag planerat att skaffa en kanin.

De förra ägarna hade köpt honom från en uppfödare i Stockholm och lovade skicka härstamningsbeviset till mig, detta kom dock aldrig. Nåja, för mig spelar det ingen roll. Han är en supergo kille som fick mig att halka in på teddyvädur.

Tittiman
0

Nästa kort föreställer "Missan" el. Färjbacken´s Miramis som hon egentligen heter.

Missan och hennes syrra "Melli" flyttade hem till mig i höstas eftersom jag tyckte att kastrerade Malve behövde kaninkompisar. De är två underbara tjejor som är otroligt snälla och lätthanterliga.

Missan är den lite försiktiga av de två men hon e samtidigt nyfiken och vill vara med och se vad som händer. Hon är inte lika förtjust i att vara ute som Malve och Melli och brukar sitta i burluckan å spana när de andra är ute.

Tittiman
0

Sist men inte minst har vi "Melli" el Färgbacken´s Melinda. Hon är också ett riktigt charmtroll som gillar att busa med Malve i uterastgården medan syrran kollar på.

Huldan
0

Va fina kaniner!

gullenos
0

Någon som har sätt en chinchilla teddyvädur nån gång? Finns det? Skulle vara häftigt tycker jag :D

[Wera]
0

#43 Jag vet inte :S Jag har iaf. inte sett någon ^^

Trasdockaa
0

#39 Har du fler bilder på honom? Vad heter hon du köpte honom av? Är han över 1 år har det inte funnits någon annan teddyuppfödare i sthlm än jag så långt tillbaka. Så länge han inte är en lejonkorsning, där det kommit teddy ur. För rena teddyvädurar är det bara jag på Tussilagons som hade i sthlm den tiden…! Mysko…

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Trasdockaa
0

#37 Vad härligt att Volvo äntligen flyttat till någon intresserad av teddypäls! :) Vill du hjälpa till får du höra av dig till teddyklubben och anmäla honom till registret. Så teddyuppfödare i sverige kan låna honom för att få fram rena linjer :)

Rorosjons
0

#46 Jag har faktiskt anmält mej där att jag är intresserad =D.
Skulle maila tillbaka sedan när jag köpt en teddykanin. Tack för att du påminde =)

Tittiman
0

#45 Jag e dålig på att fota men lägger in en bild till på honom. Jag har för mig att de sade att han var född i nov -07 och Tussilagons låter faktiskt lite bekant!

Enligt dem ska han vara en ren teddyvädur och komma från en sådan uppfödare.

Familjen som hade honom hade köpt en hona först och sedan skaffat Malve lite senare. Honan gillade dock inte sällskapet och de omplacerade henne. Sedan tröttnade de på Malve också och han kom alltså till mig….

(Om det inte syns på bilden så är Malve vit med svart runt ögonen och lite svarta stänk på rumpan.)

Vore kul om du vet vem han är!:)

Trasdockaa
0

Men det är Tussilagons Vanilla Fair trade! Hon som köpte honom hette Carola och döpte om honom till Malve. Han är född i December -07 och honan de först köpte hette Doxy. Otroligt dåligt av dem att inte höra av sig dock och berätta att de sålt vidare. Detta skriver jag nämligen alltid kontrakt om eftersom jag är noggrann med vart mina kaniner hamnar.

Om du mailar mig så ska du få hans stam :) Har inte härstamningsbeviset här utan där jag bodde förut. Men ska försöka ordna det till dig med! Har hundratals bilder på honom på min bdb, kolla på LillaTrasdockan (du måste lägga till som vän först), så får du se ett gäng :)

Tittiman
0

#48 Gud vad kul!:D Vore ju jättekul om det går att ordna med härstamningsbeviset också! Vilken tur att du har bra minne å kom ihåg lille Malve!

Jag vill genast försöka kolla på bilderna.Glad Hoppas jag listar ut hur man gör det där med lägga till som vän….

Malve e, som sagt, en toppenkanin och jag e så glad över honom. Hos förra ägarna bodde han ju inne men numera är han en utekanin.

Tittiman
0

putt

annaforsgren
0

#48 Malve är ju helsyskon med mig underbara grabb Tussilagons Berry berry extraordinary<3 Xtra.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tittiman
0

#52 Vad kul!:) Han är ju superfin, din lille Berry berry!

Trasdockaa
0

#50 Självklart ska du ha hans stam! I värsta fall får jag skriva upp den ur minnet :) Men som sagt har jag hundratals bilder på lillskiten :) Vi övervägde att inte sälja honom eftersom han pussades med alla bokstavligen HELA TIDEN. Världens sötaste och slickades och slickades så fort han var i närheten av ansiktet :)

Ja hos Carola bodde han inne. Men tror till 1000% säkerhet att han bor mycket bätter hemme hos dig med tjejerna :)

Trasdockaa
0

#52 Ja precis Anna! Vi borde verkligen försöka få till det så att ni båda kan komma över med era små tussilagotussar hit när jag fått lite bebbar, så bjuder jag på fika och bebisgos! :)

annaforsgren
0

#55 jaaa:D va trevligt Louise^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus