Ny rytm.
Har äntligen kommit in i den nya dygnsrytm gällande kaninernas burstädning och utfodring =).
Tidigare är det pappa som gett kaninerna hö/vatten på morgonen när han släpper ut hästarna (kaninerna delar stall med 3 hästar).
Jag har alltid gett dom hö/vatten/pellets på kvällen då och städat deras burar.
Nu är det ändrat.
Nu kliver jag upp 6.00 varje morgon (undantag på helger, detta är kaninerna van vid) och byter om till stallkläderna och går ut. Städar deras burar och ger dom hö/vatten och kelar lite med allihopa.
Sedan 6.45 - 6.50 går jag in och duschar och gör mej i ordning för skolan.
Efter skolan går jag till stallet igen (byter ej kläder innan utan går direkt jag lämnat väska/böcker) och ger dom hö, detta sker vid 16.00-16.15 varje dag.
Och sen runt 20.00 när hästarna släpps in så ger jag dom hö/vatten/pellets =).
Detta går utmärkt och kaninerna verkar nöjda med det nya schemat. Plus att jag är mycket piggare och gladare på skolan som början 8.30 och slutar 15.30.
Och jag sover ut bättre på natten =).
Ville bara skriva av mig lite då jag är glad att jag har hittat en dygnsrytm som fungerar perfekt =).
//Mvh Evelina med kaniner =D.

Härligt! :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Åh herregud, hur orkar man städa kl 6 på morgonen ;D Skulle jag aldrig klara .. ;D
Låter ju bra :)
Härligt :D Jag vaknar 05.45-06.00 innan skolan. Gör mig iordning. Det enda jag gör hos kaninerna innan skolan är att ge dom nytt vatten, inget mer.
Sen på kvällen borstar jag, ger dom hö, nytt vatten & pellets. Städar på helgerna. Skulle aldrig städat burarna innan skolan! :o Haha.
Härligt! Vad ni är ambitiösa!
Wow! Hur orkar ni gå upp så tidigt (#0)? :O
Jag går typ upp halv 8 och börjar skolan 20 över 8! (A)
Men kul att du har hittat något som passar ;)
Emma
Vad bra
// Emma :D
#8 Jag orkar knappt att gå upp så tidigt som jag gör! Försovit mig flera gånger, men bara för jag bor långt bort från skolan och tar bussen redan 06.50 så måste jag vakna så tidigt 
Skolan börjar 08.00 och jag är i skolan 07.40
Jag ger bara vatten på morgonen, hinner inte så mycket mer när man måste åka buss tidigt ^^
#11 Samma här, ger nytt vatten för nu på vintern fryser det ju :P

haha det är juh nästan dom tiderna jag gick till våra kaniner som vi hade förut ,ska juh köpa en kanin på onsdag då jag ska försöka fortsätta med samma tider jag gick upp kl 06.00 och gav pellets och vatten och sen efterskolan kl 16.00 grönsak eller frukt och kl 21.30 gav jag hö och vatten xD

#5 Det är väldgt skönt att städa på morgonen =).
#6 haha, det känns skönt att ha burarna gjort på morgonen, då kan man vara lugn över dagen och känna att man gjort klart det =D.
#8 haha =D
Känner mej riktigt nöjd =D
Härligt att du hittat ett sätt som passar dig!

#15 Ja =D
Åh vad skönt att du hittat ett sätt som passar dig så bra :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad skönt! Det blir mycket roligare att hålla på med djuren när man inte är så trött heller och vet vad man ska göra när ;)

#18 Precis =D. Känner att jag hinner med dom bättre också =).