Teckning?
låter inte som han är albino alls. Då skulle ögonen varit rosa eller röda.
Inte så bra på färger men skulle gissa på Rysstecknad Zobel brun. kan även vara zobel blå ;)
#2 okej, jag lyckades läsa ögon istället för öron dessutom. Men nu syntes det bättre på andra bilden.
Svaret för teckningen låter jag andra svara på då jag är sämst på sånna :)
Rysstecknad blå zobel, tycker jag det ser ut som :) förmörk för att vara brun.
vad har den bakom sig?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har ingen aning vad han har bakom sig i färg tyvärr =/, Har köpt honom av en privatperson nyligen och jag tror att han är från en djuraffär från början.. =/
Men tack för tips? :) Alltid kul att veta lite mer om sin kanin! :)
Rysstecknad är han väl i alla fall. Blå eller brun…
Han är alldeles för ljus för att vara brun (bruna zoblar är ju blekta svarta och är bra mycket mörkare..) Så blå skulle jag säga iallafall…

Världens sötaste Ryssare
Tror som Hanna (#5 & #8) :) jätte söt.
Rysstecknad blå? Tycker det ser ut som det.. :)

Jag tycker det ser ut som en Rysstecknad Egern
Jag tycker han ser ut som en rysstecknad blå :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#12 Varför tror du att den är egern?

Tycker också att det ser ut som rysstecknad blå
Okej, coolt! :D Hm, vad betyder egern?
Det gråa han har är ganska ljust, så om brun zobel är åt det mörkare hållet så tror jag nog också på blå! Färgen blir lite felvisande med blixt, är lite ljusare i verkligheten tror jag bestämt..
Nu har han börjat installera sig hemma hos oss också, somnade i min säng igår (livsnjutare där, fniss) och springer löst i vardagsrummet som han vill, in och ut ut buren! :P
#16 Egern är en färg, den är typ blå med inslag av brun (havana).
#16 Ja egern är ju när en kanin har fått dubbla blå och brun anlag (båda föräldrana måste bära på både brunt och blått) men jag tror inte din kaniner är det, jag tror den är blå..
Blå zobel rysstecknad
Not your mom, not your milk.
En albino saknar färgpigment och är ALLTID helt vit med röda (eller rosa ögon).
Ah okej! Då är Stig med andra ord inte en albino alls, utan snarare en rysstecknad blå zobel? Har de alltid röda ögon om de är rysstecknade?
#21 Ja dom har alltid röda ögon (eller rosa-lila kan det ibland mer se ut som) Men man kan ju säga att en ryss är en blekt kanin, i detta fallet blå, och det uppkommer i en muttation i generna, så kaninen endast får färg på öronen, en mask, ben, svans, och röda ögon.

Kan rysstecknade vara annat än zobel?
Tror också på Ryss Zobel Blå.
Jättesöt!
Rysstecknad Blå Zobel? Jättesöt verkligen!