Rädd för mig?
Min kanin Poppis har förändrats hur mkt helt plötsligt
Hon är 4 månader hona och har blivit rädd för allt.
Kommer jag upp på mitt rum flyger hon in i sitt hus, och vägrar komma ut. Jag harinte sett henne på ett tag, eftersom hon gömmer sig för mig. :(
Och sen så om hon kommer fram, och jag rör mig, minsta lilla, flyger hon in igen.
( Flyger ej då, men springer fort ! )
Hmm..hon kan vara i tonåren! Då blir dom konstiga..hon vill typ inte bli lyftad eller så eller så är hon vara allmänt otam just nu ;P.
(hah,inget illa menT!)
Med vänlig hälsning,
Jenny

haha jo det kan det nog bero på . Hon har alltid varit rädd, tyvärr. Men inte såhär.
Skulle också gissa på tonåren faktiskt, om det inte vart något som skrämt henne ordentligt på senare tid?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tonåren är mycket troligt det är. Men en kanin ska ändå inte vara så rädd.
Försök sitta länge utanför buren och muta med godis eller något så hon bygger upp ett förtroende till dig.
(man ska ju inte stoppa i den massa godis, men det funkar ofta till att börja med så den ser dig som något pusitivt och snällt)

#4 jao jag brukar läsa utanför hennes bur, men tyvärr är hon ingen godis älskare :/ Jag har testat allt möjligt. Men jag ska fortsätta läsa :>

ta bort det hon gömmer sig under (; då vänjer hon väll sig tiillslut!
/Elvira :D

#5 okej, lycka till :)
#6; Det ska hon verkligen inte göra!
Kaninen söker skydd eftersom den är rädd, om den då inte har sitt skydd kommer den ju bli ännu räddare. Satm ett den behöver något att sitta på. Att ta bort huset (?) komemr bara göra det värre, att tvinga kaninen att umgås med sig är verkligen ingen bra idee.
Ägna mycket tid till den lille, sitt bara utanför henens bur och låt henne komma till dig.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#8 Tack :) Jo, hon har ett hus. Och jag ger henne morotsbitar så fort hon kommer fram till mig, eller sitter kvar när jag öppnar buren :)

#10 Jättefin kanin :)

#8 jaha men jag tänkte mer nån byrå eller så. Jag brukar inte läsa så noga alltid :P men nej huset eller vad det va hon gömde sej under ska hon inte ta bort, det e ju lag på att man måste ha sitthylla och nått att gömma sig under ;D

#12 ja det har jag hört nånstans, så jag åkte till stan å köpte ett stort, fint hus åt henne(:

Okej, hur går det med henne ?:)

#14 nu går det bätte:) När jag väl får lyfta henne, utan att hon sticker, så brukar hon sitta med mig o titta på tv (: .
Och då kan hon hoppa och kela hur mkt hon vill, men hon stannar i knät :D