Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 671 ggr
[Wera]
0

Roligast vs Tråkigast

Vad är det roligaste med att ha kanin tycker du?

Och vad är det tråkigaste med att ha kanin?
Bortsett från om en kanin blir sjuk, skadar sig, dör etc.

[Wera]
0

Själv tycker jag det roligaste är att se kaninungar ligga där i boet, röra på sig och växa upp! Tycker också det är kul att kunna ha kaninen lös på tomten, så kan den få ha kul och skutta fritt, medan man är ute och t.ex. lagar burar, renoverar, målar, fotografera (kaninen t.ex.) etc.

Tråkigaste måste nog vara att städa burarna på vintern! Usch så jobbigt xD Iaf. om man har fler än 2 burar att städa! På sommrarna tycker jag inte det är så tråkigt, för då brukar jag sega runt, kela med kaninerna imellan åt, möblera om och göra nytt i burarna, men på vintern! Blä xD Fryser ju för tusan… tänk sig stå där och hacka piss i 6 burar ._____. jobbigt säger jag bara.

Em--ma
0

Det roligaste med att ha kanin är att man kan gosa med dom, och och dom e sällskapliga, dom är gulliga också <3 Och det är tidsfördrivande så man slipper ha tråkigt :)

Det tråkigaste med att ha kanin är att man måste städa burarna HELA tiden XD varannan dag börjar bli dödligt, HAHA, jobbigt jobbigt ::(

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Rafflan
0

Roligast: Mysa och gosa med dom och veta att det är jag som fått dom så tama och keliga *stolt*, sen är det även mysigt att se dom tvätta varandra och gosa emd varandra eller bara ligga och slöa i en hög. Dom är ju såå söta :D

Tråkigast: Städa burarna, klippa klor när dom bråkar, åka och hämta nytt hö var 3:dje vecka ;P

[Wera]
0

#2 Oj, varannan dag, då skulle jag varit död nu xD haha. Jag städar en gång i veckan :P

#3 Tycker att det inte är så tråkigt att klippa klorna, asså inte så jag tänker "åh suck! Nu måste jag klippa klorna" xD hehe, fast mina kaniner är rätt så lätta att klippa klorna på.
Fast det är inte kul att borsta på Isa för hon får as snabbt och lätt tovor och hon vägrar att sitta eller ligga still! Värsta monstret haha.
Charlie ligger inte heller still men han har aldrig tovor typ och är lätt att borsta på.

Clariiz
0

Det roligaste.. Allt :P Jag älskar att kela med dem, kamma dem, ha dem springandes lösa i skogen eller gå i koppel. Att hoppa dem, att se en kull små efterlängtade nyfödda bebbar och att sedan se dem växa upp och uppfylla målen man hade med kullen. Allt med kaniner är bäst :)

Det tråkigaste.. Att sälja de små bebisarna :/
Och om man inte får ha med det så är är det nog städa burarna. Det är ju inte alls tråkigt, man blir så nöjd efteråt och får se kaninerna glada, men det är väl inte som att vinna en miljon kanske..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sashhi
0

Roligast: Allt änstan? Förutom det som står nedan.

Tråkigast: Städa burar på vintern, men bara om det är jättekallt och mörkt.

Not your mom, not your milk.

Katter3
0

Jag tycker det roligaste bara är att titta på dem när de är ute i sina hagar och t ex gör små glädjeskutt.

Det tråkigaste är att städa burarna och klippa klorna på Nowa.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Wera]
0

#5 Ja, när man väl städat och gjort klart är man nöjd, jag bah "åh äntligen, rent, fint och fräscht!" Oskyldig haha, lixom så skönt. Men så måste jag ta bort ALL hår på mig, typ väldigt mkt ska jag säga er… haha. Det är inte kul.
Fast mest på sommarn jag blir riktigt nöjd för då brukarjag ha in stockar, pinnar, löv, möblera om med toa-låda, hus etc.
Och i hundgården (som är till kaninerna) kan jag möblera hur mkt som hälst, stora stockar, pinnar, kratta undan all skit i den och stoppa halm över allt etc.

Em--ma
0

#1 håller med att det är URJOBBIGT på vintern, står där med VÄRSTA tjocka kläderna, och kisset har frusit fast i buren! neeh fyfasen :p Men på sommaren är det helt okeej :D Då slipper man ju  också städa lika mkt menar då är det inte lika mkt halm ;D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Wera]
0

#9 Jag städar inte alls lika mkt på sommarn som på vintern för alla kaninernaär från morgon till kväll i gårdarna, istället för i burarna :P
Jag blir helt slut i armen av att hacka piss i alla 5 burar x'D

Rafflan
0

#4 nej asså det är inte tråkigt att man behöver klippa klorna på dom, har ju bara 2 st så det går ju snabbt men när dom är på "det där" humöret, inte ligga stilla, bara sprattla och busa å bråka, då är det inte kul XD

Som tur är dom ganska sällan på det humöret :P

[Wera]
0

#11 Bra det Tungan ute ja det är inte så värst kul om man får massa riv sår på händerna och de är så envisa!  Oskyldig

spiritedaway
0

Roligast: att få mysa med dom. Eller se dom springa runt och göra glädjeskutt :)

Tråkigast : det är väl att städa buren. Men tycker inte det är så tråkigt faktiskt. :P

Sashhi
0

#12 - Haha, här hemma finns nog några envisa. Men ingen rivs, de bara kråmar sig & spänner sig. Men det är inte så farligt iallafall.

Not your mom, not your milk.

Jetaime
0

Jag tycker det mesta med att ha kaniner är roligt annars skulle jag inte haft dom. Kela, mysa, borsta, hoppträna, tävla, ta ut i sele osv.
Det tråkigaste (även om man inte "fick" skriva det) är ju när dom brli sjuka/skadade/måste avlivas/dör.. förra året ville jag bara sälja alla kaninerna och aldrig mer ha kaniner eller ungar igen.. men sen insåg jag ju att jag inte klarade det. Men förövrigt är det nog städa burar.. eller det är inte jobbigt att städa, men innan man kommer ut är det jobbigt. Tex. på vintern när det är flera minus och man fryser fingrarna av sig coh måste hacka bort allting ^^.

Nej, det jobbigaste är nu att mina föräldrar bara klagar på allting som har med kaninerna att göra och det blir ofta bråk som har med kaninerna att göra. Att dom måste köra mig överallt för att köpa halm/hö/spån/kaninmat, att det är dyrt (även om det jag betalar det mesta), när jag ska para mina honor, och när ungarna ska vara sålda, när jag ska sätta ut annons, att jag inte får para någon hona fören dom andra ungarna är sålda osv. Visst dom kan väl ha rätt till viss del, men det är ju jag som har kaninerna och jag som föder upp så det är ju upp till mig, även om alla ungarna inte är tingade innan 4 veckors ålder så blir dom sålda förr eller senare ändå.
Ja, det är nog det jobbigaste.. visst dom tycker det är kul att jag har kaniner ibland, men dom vill bara ta över allt och bestämma allt, och hade dom fått bestämma hade vi bara haft en kanin. Jag förstår inte varför dom gick med på det från början när det är sånt "jobb" för dom.

Linaah
0

Det roligaste är ju att leka/kela med kaninerna eller bara titta på när dom hoppar omkring och är glada! :D

Det tråkigaste är ju som många andra också tycker att skrapa fruset kiss ute när det är kallt och mörkt på vintern…

[Niike]
0

Det roligaste är nog att se att de uppskattar något man gör med dem, t ex. rastar dem.
Det tråkigaste är nog att städa, eller att gå ut och ge dem mat när det är riktigt kallt och dåligt väder.

Veero
0

Roligast: Är nog att man kan kela/mysa med dom, ut och gå och ha det mysigit och dom gör en alltid glad, ut och tävla. När det finns kaninungar i boet och se dom växa upp är alltid underbart.

Tråkigast: är att städa burarna på vintern, man är inte alls sugen på att gå och göra det och när vattnet fryser är så jobbigt. Gå ut när det är kallt och mörkt ner till stallet, nej det är inge kul. OCh när mina föräldrar kan börja gnälla om kaninerna för små orsaker är jätte drygt för dom kan sedan nästa dag vara helt gladaoch tycker att våra kaniner är så underbara.

gullenos
0

Det tråkigaste är att hitta en tova som man inte har sett som nästan inte går bort. Morris har en sån just nu. (jag är inte hemma men direkt när jag kommer hem så ska jag försöka ta bort den) Sen är det tråkigt för morris kissar på golvet på morgonen. Jag tror det är för han ska vara lite ball och markera hah :P För annars går han så snällt på toaletten!!! :)

Annars tycker jag väll allt e roligt, jag tycker det är kul att städa buren. Fast jag har ju inomhusbur :P Det är bara kul att titta på den lille korkskallen när han sover eller bara sitter där hah :P Han ser inte speciellt smart ut. Och är inget geni precis heller. En gång när han skulle hoppa ut ur buren hoppade han rakt in i väggen istället. haha :P

Jojsan
0

Det roligaste är väl i princip allt med kaninerna. Att mysa med dem, ha de lösa/ i sele ute, kunna vara med dem hela tiden. Det är så mysigt nu när jag har de inne och kan vara med dem hela tiden.

Fast det är lite småtråkigt när Bebbe alltid gräver i min säng när hon är där och biter på kläder osv, men det står man ut med och hoppas det ska försvinna så hon kan gå lös i rummet… Men det tråkigaste är nog ändå att städa burarna fast det är inte lika tråkigt nu när de bor inne… När de bodde ute var det jobbigt att städa burarna på vintern, när det var kallt och mörkt.

Men det mesta med kaniner är hur kul som helst :)

Kristall
0

Roligaste: typ allt. :D

Tråkigaste: när Curry fastnar i taggbuskarna. =p

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Gretchi]
0

Hm..Jag tycker nästan allt med kaniner är jättekul :D Utom att städa buren på vintern,hon stökar runt så och välter sin vattenskål så spånet under fryser,sen fryser skiten & pisset brevid oxå..Städa på sommaren e typ kul,inte alls lika mkt skit å sånt,för då på dagarna har jag kaninen i hagen nästan hela tiden ;)

Det som är allra roligast är nog att bara vara med kaninen ;D Jag brukar ta en madrass och stoppa i hagen på sommaren,och bara ligga på den å kolla när Hyndla skuttar runt :)

[bebba]
0

Det roligaste är att mysa kolla på kaninerna och hoppa och sånt där.

Det tråkigaste är nog att städa.

N-Jorgensdotter
0

Det roligaste är ju när kaninerna går bra och ser ut att ha roligt och själva verkar nöjda

Tråkigast är när man städat 15 burar och har några burar kvar. Det är bland det drygaste som finns.

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com