Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 675 ggr
Em--ma
0

Hage...

Haajsan, :)

Jag brukar ofta ha mina kanine ute på EM mellan typ 3-6 men jag pallar inte sitta med dom hela tiden, blir så kallt, så då brukar jag gå in.. Men är hela tiden Jätte rädd att en katt ska komma :S

har ni nåt tips?? :) Det är så jobbigt att titta till dom hela tiden, och deras hagar är så stora så man kan inte sätt nåt över  heller..

Kram :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

moa88
0

man kan inte sätta dit typ pressening över?

[BonnieL]
0

Samma här, vågar inte lämna mina ensamma längre, för en av mina kaniner blev tagen av katt? Jag sitter alltid hos dom nu :)

Mk91
0

När vi hade höns spände vi upp ett blått finmaskat nät över hönsgården som skydd mot rovfåglar och matsnyltande småfåglar, kanske kunde vara något?

Vad har du för slags utebur? Det går kanske att bygga en träram och som du spänner hönsnät över så det blir som ett tak av nät?

Minns en kompis som hade så till sin kanin. Hagen var ca 2x2 m och halva taket var gjort av dörren till deras gamla hönsgård så den gick att fälla upp när hon skulle hämta kaninen. Ganska smart faktiskt :)

Linaah
0

Man kan väl lägga hönsnät över? :)

gullenos
0

Det finns speciella skydd att läggga över. Fast det kanske är lite tråkigt för dem för då så får de inte se solen ;(

Kristall
0

Bygg säkrare hagar och titta ändå till kaninerna med jämna mellanrum.

Jag sitter alltid ute med mina kaniner i hagarna p.g.a rovdjur (mårdhundar, rovfåglar etc finns i närheten), men om det bara är katter som du oroar dig för är nog en säker Hage med hårt nät i botten, sidorna och taket tillräcklig för att hålla kaninerna säkra. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)