Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 5690 ggr
annica83
0

Hur ofta diar mamman?

Tycker aldrig hon diar… verkar knappt intresserad av ungarna. Jag har sett henne vara fram och putsa på dom en gång idag, men inte diat någonting.

Hon har varit ensam med ungarna sedan de föddes (i 5-6 dagar), och nu har mina barn kommit hem och det är mer livat, kan det ha med det att göra? Eller är det normalt att de inte diar så ofta?

Ungarna verkar må bra iaf =) De ligger och rör sig och verkar allmänt pigga. Har redan köpare på alla =)

[Wera]
0

Kaniner brukar inte visa att de har ungar, om de t.ex. hade bott ute vilt så skulle ju rovdjur märka att hon har ungar om hon visar det ;)
En hona diar ungarna 2 gånger om dagen. Dom diar ungarna när inga ser, fast vissa honor visar det mer :)

Jetaime
0

En till två gånger per dygn brukar dom dia sina ungar :) Det är därför många tror att honan aldrig diar sina ungar. Vissa honor vill inte heller visa när dom ska dia, medan vissa inte bryr sig alls ;)

emms
0

Om de har tjocka magar så böhöver du inte oroa dig ;)

Emma

Huldan
1

Jag var jätte orolig försat gången :D

nybban
0

Det är inte ofta man ser att dom diar, det är bara ett par minuter en eller två gånger per dygn, så man ska ha tur om man ser det. Men om ungarna växer och har "tjocka magar" så får dom ju mat.

[Wera]
0

#4 Jag tänkte inte ens på det första gången min hona fick kull xD