Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 880 ggr
Jetaime
0

Svenska foder

Någon som ger Svenska foder till sina kaniner? Funderar på att byta till det.. Den gårdsbutiken/byggvaruhuset (eller vad man ska kalla det) ska lägga ner, men där vi köper spån säljer dom nämligen Svenska foder… och det ska vara rätt mycket billigare än det andra vi köper..

Så jag undrar ifall det är någon som vet om detta är ett bra foder, eller har det till sina kaniner eller nått?

[Niike]
0

putt!

Jetaime
0

Ingen alls som har detta foder till sina kaniner eller har haft eller vet nått om det?..

[Wera]
0

Aldrig hört talas om det fodret :S

Jetaime
0

putt

gullenos
0

putt

N-Jorgensdotter
0

Jag ahde det innan och helt klart ett av mina favoritfoder, dock kan jag itne hitta det längre =/. Men både jag och kaninerna gilalde det skarpt =D

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

Qepta
0

putt

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

kaningodis
0

Putt!

Jag har precis samma fråga som TS! Jag köpte nämligen det fodret idag. Det kostade 139:- för 25 kg.

Kastanjegårdens Kaniner

goldcool
0

Jag använder det fodret. Är supernöjd och kaninerna också. Där jag handlar kostar fodret 168:- för 25 kg. (Mjölbys stallmagasin)

#8 Vart någonstans handlar du? =)

Alla mina kaniner älskar det fodret, kolla: www.liljedalskaniner.webs.com

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

kaningodis
0

#9 Oj, jag skrev visst fel! Jag menar att det kostade 168:- för 25 kg, alltså samma som för dig.

Jag hittade ingen om pelletsen på din sida (?) men däremot så hittade jag supersnygga burar! Jag har varit inne på din hemsida förut och dina kaniner har det verkligen lyxigt!

Kastanjegårdens Kaniner

goldcool
0

#9 Nä, jag har inte uppdaterat o lagt in om fodret än. =) Måste göra det. Innan hade jag Carrier, svindyrt och som tur var gillar kaninerna Svenska Foder mer! Det är lite högre fetthalt bl a i Svenska och det är bra om man har aktiva djur som hoppar o rör på sig mkt.

Olofsberg
0

Hmm… vad heter fodret? Tror ni att man kan köpa det i Skåne?

kaningodis
0

#11 Jasså, vad bra för att mina kaniner får oftast springa i sina rasthagar många, många timmar/vecka och jag tycker att de är rättså smala (vet inte riktigt men de känns så), har gett dem Stampe förut.

Är det annars bra näringsämnen och vitaminer och allt sånt som är bra för kaniner?

18 kg Stampe kostar 169:- och 25 kg Svenska foder kostar 168:- så det är ju lite skillnad ;)

Kastanjegårdens Kaniner

goldcool
0

#12 "Svenska Foders Kanin- & Marsvinpellets" är hela namnet. Man brukar i daglig tal bara kalla det för Svenska Foder. =) Vet inte om det finns i skåne, men det borde ju göra det.

#13 Ja, det är väldigt bra närings- och vitamininnehåll. Har dem inte i huvudet men de är bra. Jag jämförde alla pellets på kanin-nets samlade lista och för egen del för mina kaniners behov så var Svenska Foder och Mästers de bästa. Svenska Foder var nog det allra bästa faktiskt.