tröttnat , tips ?
jag har börjat tröttna på min kanin .. har ni nåt tips? på hur jag ska få upp intresset ?
elin
Gör saker med kaninen, umgås med den ändå. Så kanske du får tillbaka intresset igen.
jag har ingen aning.. Det har inte riktigt hänt mig nån gång.
Okk jag umgås me han så mkt jag kan men han vill ju inte kela utan han sprattlar å vill bara iväg så jag har massa med sår över hela kroppen efter hans klor
#2 Okej. Min ena kanin har sällan tid att kela heller. Men han springer runt mig och är nyfiken och ibland hoppar han upp i knät. Det gäller att ha tålamod.
#3 Okk :) Han e ju 7 mån så de kan väll kanske ha med tonåren att göra oxå eller ? :P
#4 ja då är han ju ung. Kan säkert ha med det att göra. Men alla kaniner blir väl inte kelsjuka heller.
Men jag gissar på att han kan säkert lugna ner sig med tiden också.
#5 precis :) för när vi köppte honom så var han sååå kelsjuk! Han skulle vara med en hela tiden ^^ men sen när han blev äldre så ville han ej
#6 Ge det lite tid så kanske han blir mer kelsjuk sen :)
Jaa jag får hoppas de ^^ nu ska jag iaf fixa en Hage till honom som han får springa i ^^ Men jag har en fråga : Om dom bajsar på golvet och det sen kletas ut och fastnar stenhårt vad gör man då ? det e ju skitsvårt att få bort.
På golvet eller kaninen ? :P
golvet ^^

du kan ju börja med Kaninhoppning om han har mycket spring i benen!
/Elvira :D
#10 det är väl bara att gnugga tills det försvinner.
Okk :) #11 jaaa jag ska göra det i sommar vi har lite plankor vi kan snickra ihop :)

#8 brukar man inte typ använda citronsyra, fast det är nog mot kiss. Kanske funkar???
om du är mycket med han så blir han tamare, och det böir också roligare! Men man måste ha tålamod!
Okk :)
Om du börjat tröttna på din kanin, varför ska du skaffa frasse då?
#16 fast alltså jag har mer tröttnat på att han alldrig vill kela .. utan bara rivs
#17 Det kanske frassen också gör?
Alla kaniner vill inte kela. En del vill hellre skutta omkring, röra på sig och undersöka. När jag rastar mina kaniner brukar jag sätta/lägga mig ned på marken och låta kaninerna göra som de vill. Antingen får de skutta omkring och göra vad de vill, eller så får de gosa med mig. De älskar att klättra omkring på mig, sätta sig på min rygg när jag ligger ned och så.
Min kanin är inte alls kelsugen, han vill mer hoppa å skutta runt, men han är ändå rolig att vara med, han kommer fram å nosar på en å just när man ska klappa honom skakar han på huvet å springer i väg ^__^
Okk :) Men min kanin är bara 7 mån så de kan ju ha med tonåren å göra med

Jag tröttnade på mina 2 kaniner för några år sedan. Man kunde inte klappa, bära eller lyfta upp. De bara sprang iväg eller sprattlade.
Sen dog en av dom och min andra blev ensam. Jag tyckte fortfarande inte att det var kul att hålla på med kaniner, men jag skulle göra henne tam hade jag bestämt.
Sagt och gjort. I några veckor satt jag där ute och myste med henne, lärde henne att bli buren och så.
Hon blev tam riktigt snabbt faktiskt. Det tog bara någon vecka.
Nu - 2 år senare - är hon min bästa vän. Jag kan ha henne lös, bära hur mycket jag vill, ropa på henne (ibland) och sånt. Och hon älskar att bli klappad. Och man får alltid maaassa pussar tillbaka.
Tack vare henne är mitt intresse för kaniner otroligt stort och jag äger 3 stycken nu! :)
Så det lönar sig att få kaninen tam, det blir roligare för båda. Läs lite artiklar om hur man kan få den tam så blir det bra ska du se! :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
#21 aaw så härligt det lät :), Mjoo just nu ligger lille busen å sover .. har precis varit ute i snön med honom :)..

jag skulle blivit medlem i någon föreninge ller något sånt ^^ som #21 tröttnade jag också för typ 3 år sen när jag då hade en lejon kanin :P , Gjorde inte så mycket med han, han bara sprang runt på mitt rum. Och han va jätte jobbig och jag tror att det va det som fick mig att ge bort han. Han bajsade hela tiden ner min säng och kissa! Vi köpte typ 3 olika burar till han, han kom ut ut alla 3 :O ! Han förstörde bla min säng, golv, lampa, filmer, böcker mm så jag tror inte att mamma va så gla för han häller :P ,
Nu förra året, för litte mer än ett år sen ^^ typ 1 vecka sen :P skaffa jag 1 kanin igen. Ville börja hoppa :) , nu är jag fast ^^ men jag tror att man måste nog göra litte med dom, och varigera. Åker runt på hopptävlingar, mässor och kelutstälningar med mina, hade jag inte hollt på och varigera våra aktiviteter tillsammans hade nog inte intresset varigt lika stort. :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Man måste inte göra nåt om inte "jag" som ägare har nåt "måste".
Mina 2 kaniner gillar helt enklet inte att gosa så ofta så dom hoppar löst i mitt rum och är i hagen ute hela dagarna om vädret är bra annars busar dom mest i buren, äter å slöar ;)
Och ja dom vill inte och jag har inget behov av att jag "måste" gosa, kela och mysa med dom för att tycka att som är underbara att bara titta på och och har även 2 tillsammans då dom får mer närgånget mys av varandra ;)
Om jag kände att jag tappat intresset för min kanin, skulle jag aldrig köpt en till.
#8 Jag tar en skrapa av metall, skrapar bort och tvättar med ättiksprit, det funkar super.