Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 702 ggr
tesiresh
0

möss!! bra tips !?

hej jag har skrivit ett annat inlägg om samma sak men jag tar upp det igen. jag har problem med möss i min utekanins bur och jag måste ha hjälp dom äter av hans mat också.. nu när jag hade sjäppt honom ute i hagen så lämmnade jag matskålen inne i buren och sen när jag kom tillbaka så hade nån ätit upp maten och jag är säker på att jag hade lagt in ny mat.. snälla nån som har något tips????, jag har sett mössen också och de e inte råttor.

[BonnieL]
0

Vet du hur dom kommer in? Genom nätet?

[Niike]
0

Möss är nästan helt omöjliga att hålla ute, de kan ta sig in bara det är en springa på ett par millimeter..

tesiresh
0

ja jag tror det eftersom jag had edörren stängd och det är finmaskit nät typ 1 gånger 1 cm.

Deco
0

nät på 1x1cm håller inte en mus ute. De kommer igenom det hur lätt som helst tyvärr.

tesiresh
0

vad kan man göra mindre nät??

Huldan
0

Dubbelt nät som går lite "om" varandra. Fattar du? För jag ahr aldrig sett tätare nät någonstans…

Annars:
Råttfällor : Kanske grymt, men tjaa…
Katt : Har ni katt?

Deco
0

Det finns finmaskigare nät att köpa på tex. jula. Mitt tips? är att köpa sånt och sätta omlott som #6 skriver.

[Niike]
0

Man kan ju även lägga ut "råttgift", dock måste man vara väldigt noga med att inte kaninen kan få i sig detta på något vis.

pandabjorn
0

Jag hade samma problem i kaninboden. Jag satte ut råttfällor.

Just nu har jag inte problem med möss. Det var mest i början av vintern.

tesiresh
0

#6 hade katt i området dock vet jag inte var den tog vägen…

#9 vi har satt ut råttfällor men dom 'fastnar' inte jag vill inte vara grym mot mössen men jag vill inte att min kanin ska må dåligt av dom eller bli sjuk..

PaaatyPalm
0

Jag hade också Möss & 1(?) Råtta ibörjan utav vintern, nu är det nog dock borta faktist. Vi hade både i huset och stallet, Grannen lockar till sig -.- Men jag gjorde faktist inget *-) , mamma köpte gift som vi skulle lägga ut, men jag "han" aldrig. Tyckte att om jag inte märkte något så ? Men det som var jobbigars var när dom bet itu soya posar på all Lingon & Shanties mat -.- tuuur att kaninerna inte åt!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Huldan
0

Jag avråder från gift, pova fler, bättre fällor. Är så lätt att något annat djur får i sig giftet.

[Wera]
0

Sett ut råttfällor/råttburar :P

Em--ma
0

min kompis hade också en mus bakom buren, hon hade en innebur ute, (tillfälligt) och hennes kanin va ganska bitig i buren. men nu när han fick flytta till en annan bur har han slutats bita. Men när vi flyttade på buren, så sprang en mus iväg, och den hade boat med filten som låg över buren, hehe ;D Det va df han va så bitig :P Han hade inte fått lugn och ro

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !