fransk vädur
När min mamma var runt 15 års åldern hade hon en kanin som hette snuttan , Hon var en viltgul frasse och var underbar! Hon var som en hund och mamma och snuttan älskade varandra. Dom gjorde allt tsm .. men så fick snuttan ett sår men mamma behandlade det såret med hjälp av vettens rekomendationer och så. Men en dag så vaknade mamma och gick ut till snuttan .. hon låg bara där helt livlös .. Hon var död! Mamma lev förfärad över allt och kunde inte sluta gråta .. Efter vettens konstaterande så hade snuttan dött pga av inflamation i såret .. Jag ville bara berätta detta . Men jag och mamma har gått runt i flera år och tänkt om vi ska köpa en frasse .. Nu när jag har en kanin redan så skulle de ju passa bra då vi endå ska kastrera honom .. Så nu undrar jag : Hur är frassar ? Vad finns dom i för färger ? vet ni någon seriös upfödare ? .. Vi vill ha en hona och hon kommer gå lös i mitt rum tills vi kastrerat hubbe och köppt en större bur. Vi kommer vänja dom vid varandra myycket sakta då hubbe haft välldigt dåliga erfarenheter av kaniner.
elin
Jättebra uppfödning, viltgula frassar :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Frassar är underbara (jag har ingen men jag har märkt det på alla andra här som har det)
Jga tycker att du ska läsa alla artiklar om frassar. ;) Man blir så sugen på dem.
De finns i de flesta färger. Jag vet en uppfödare men jag kommer inte ihåg vad sidan hette :(
/Elvira :D
Okk :) taack jag ska läsa på grymt mycket! Jag e sugen på en grå manteltecknad ^^ men jag vet inte riktigt :D finns så många .. men nu är det oxå så att min mamma ska få bestämma lite med då det kommer mestadels vara hennes nin :)

a manteltecknad e jättefint på frassar ;) blå är också jättefint!
Oh kanske ska säga att jag finns i stockholm så det vore bäst ifall ninen finns här me :)

Jag ska köpa kanin ifrån Nattens kaningård som #1 länkade till. De finns i stockholm :)
Kan skriva om hur kaninen är när jag har fått hem den, men det blir inte förräns om ca 5 veckor då :)
Vill du se vilken kanin jag har tingat så kolla på tillsalu och det är kanin 912 och han heter Braxen ^^ Ska döpa om honom sen.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#7 ååh det var han jag la märke till ;) jättegullig!!
okk :) dom var jättesöta!! Men aah gu vad sugen jag ee!! Det finns typ ingen annons på frassar på blocket längre .. Sen hur mycket mat ska en frasse ha ?

#9 det står också i frasse artikeln fast en annan. Men jag tror det är några deciliter faast jag vet inte gaha :P
Fransk vädur är en underbar ras. Jag har ägt en frasse och fastnade vid rasen direkt!
Uppfödare:
Fyrby
Tazzlandet (står redan i #4 men fixar länken)
SNAChästens
Daisys
Maddengens
Dellenfarmen
Klockartorpet
Vi har några frassetrådar, Frassesnack, "Nya" Frassesnack, Frassesnack 1, Frassesnack 2, Frassesnack 3 och nu Frassesnack 4 (aktiv tråd).
Kolla gärna in i dem, finns mycket bilder och prat om frassar där! Kanske hörs på namnet
Min frasse fick fri tillgång till hö och vatten såklart, pellets fick hon endast några msk - ½ dl av då hon hade lätt att lägga på sig. Grenar hade hon alltid i sin bur, och grönsaker/frukt fick hon varje dag. Svårt att säga hur mycket grönt hon fick..
Daisys franska vädurar rekomenderar jag också starkt! :)
Hoppas på en frasse därifrån i framtiden.
Solbackens kaniner
#14 Vilken fin klump du hade!
#11 finns dom där uppfödarna i stockholm?
Daisys finns i sthlm :)
Solbackens kaniner
okk :)
Fyrbys - ca 1,5 mil utanför Nyköping.
Tazzlandets finns en bit upp, vid Rättvik (Vikarbyn).
SNAChästens vet jag inte..
Daisys - Stockholm.
Maddengens - Hudiksvall
Dellenfarmen - Hudiksvall
Klockartorpet - ca 1,5 mil utanför Östersund.. Så det är också en bit upp.
#15 Tack så mycket
Jag kan verkligen rekommendera fransk vädur -underbarare kaninras finns inte. Vi har en helt frigående lådtränad Texas hemma hos oss.

Du söker en seriös uppfödare men är DU en seriös köpare?
Alltför ofta läser man att du inte har TID eller TRÖTTNAT på dina olika djur som du har haft.
Marsvin 4-ever
.
#22 Oj, det hade jag missat. Ingen idé att byta ut en kanin mot en annan för att du tröttnat på din första. En kanin är alltid en kanin, oavsett. Mer mat, mer städning, större utrymme med större kanin.
#22 vad är det du vill mig egentligen ? Du ger fan i mitt liv fattar du ? Jag tycker att du ska ta och lyfta på ditt feta arsele och ge fan i mig . skaffa dig ett liv elr något. #23 det som hänt har inget med ämnet att göra , tantnett gör allt för att förstöra för mig just nu så ignonera henne bara.
Men jösses, nu spårade denna tråd ur helt, lås den någon!
Jag antar att du menade mitt inlägg . Jag skrev det då jag e så förbannat trött på henne. Hon har varit så in i norden elak och eftersom att ingen verkar vilja säga till henne så gör jag det!
Sen är det min mamma som vill ha en egen mysklump . Så jag hjälper henne bara att hitta bra information … Jag vill försöka återskapa den kärleken mellan kaniner och hon .. Visst hon kan aldrig glömma snuttan men hon kan få något som kanske täcker en del av hålet i hjärtat. Det kommer vara mamma som tar hand om kaninen . jag tar bara reda på information
Nej jag menade inte bara dig, utan jag menade att tråden fick en trist ton och då är det bättre att man låser den istället för att det sägs en massa tråkigheter som gör Er ledsna eller som Ni senare ångrar.
#28 mjo , .
Kan ju vara så att du trivs bättre med två kaniner, om din första kanin trivs bättre med sälskap menar jag. Men intresset måste ju finnas där…
#24 Men bara onödigt att prata så om tantnett, det gör inte att du framstår i bättre dager. Man får lov att respektera varandra, även om man har olika åsikter. Jag tror inte att hon vill någon illa, har bara sett att hon månar väldigt mycket om kaniner i de trådar hon skrivit tidigare.

#24 Det var väl onödigt sagt. Hon är inte elak då jag känner henne själv personligen. Och jag håller med Agenten att det är respektlös att skriva så som du gjorde om Tantnett, Hon är faktiskt mån om djuren!
Dessutom det du skrev om henne räknas som personangrepp, vilket är inte tillåtet på kanin.ifokus!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet