Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 614 ggr
Memliss
0

hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lite frågor som jag inte har fått svar på. vad menas om en kanin rullar sig, tex. på mattan eller i buren.?

Har en hane och en hona hemma, honan kuttrar ljust (eller vad man nu ska kalla ljudet) så fort han är nära henne. vad menar hon? Är hon arg eller bara glad? de busar runt på mattan ibland, och jagar varandra. sen buttar de bollar till varann. alltså lär de ju itne hata varandra:P vad menar en kanin om den lägger öronen bakåt?

det var väl de frågor jag hade som var mest akuta:) tack ¨på förhand!

Memliss
0

kan ingen hjälpa mig? trodde jag skulle få svar nu när jag hamnat på ett kaninforum :/

KaninEmma
0

När en kanin rullar sig betyder det att den mår bra,den känner sig väl till mods,tror jag.Jag vet inte riktigt vad det betyder att honan låter och så men när kaninen lägger tillbaka öronen betyder det väl antingen att den är arg och kan typ gå till angrepp eller att den är rädd,men då brukar den också trycka sig platt mot marken.

// Emma :D

Memliss
0

ok för så gör hon ibland mot honom när han är efterhängsen. men hon har aldrig bitit honom. bara nafsat efter honom när hon blivit irriterad. tack för svaret iaf! :)

Cagi
0

Jag har en hona som grymtar som en gris om hon vill vara ifred :-)

sagalennskog
0

Min hona typ ¨kuttrar¨ när hanen är nära hennes bur ibland Tungan ute

Tror dt betyder att hon är arg.

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

[Wera]
0

En hane och en hona ska aldrig släppas tillsammans om du inte vill ha ungar, det räcker med ett få minuter/sekunder så är det gjort och bebisar ligger i buren 30 dagar senare. Tungan ute

Memliss
0

han är kastrerad så det är ingen fara:P