Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 696 ggr
Borefur
0

vad kan hända?? :O

Hej alla kanin älskare på sajten :)

Jag har ju i tidigarre inlägg berättat att jag har köpt en ute bur till min kanin becky. och jag ahr ett litet problem. jag va ute med becky för typ en dags sen och då kom mina grannar hanna och emil hem från dagis och skola (hanna är 6 år och Emil är 4 år) och dom började gapa och skrika när dom höll på att leka på deras trädgård i snön. dom kan vara ute i alla väder och dom gapar och skriker lika mycket varje gång. Becky blev så klart jätte rädd och tryckte in sig i ett hörn och satt och morrade. när jag tog upp henne ville hon gömma sitt huvud inne i min jacka. och eftersom jag ska ha becky ute på våren och sommaren när det blir värmare ute så kommer ju hanna och emil vara ute på deras trädgår och gapa och skrika som vanligt och så kom jag på att becky kommer ju bli rädd.finns det något jag kan göra??

P.s (jag kan säga en sak det kommer inte hjälpa att be dom vara ganska tysta och lugna för det kommer dom glömma lika fort som jag sa det)

Är tacksam för alla svar Skrattande

Ida-M
0

Hoppas det löser sig! Jag vet tyvärr inte vad du ska göra :/

[Niike]
0

Tror faktiskt kaninen vänjer sig. När den märker att inget farligt händer tror jag inte den bryr sig om dem.

Borefur
0

#1hoppas jag med okej vad synd "/

Borefur
0

#2okej hoppas att du har rätt :D så slipper jag oroa mig ^^

Deco
0

Jag säger som nr 2. Jag tror kaninen kommer vänja sig när hon inser att inget händer i samband med de höga ljuden.

Borefur
0

#5okej skönt att höra :)

Zessan
0

du kan ju försöka ge den ngt då t ex. en morotsbit, så förknippar den det med ngt bra??

Borefur
0

#7 okej :)

KaninEmma
0

Hoppas att det blir bättre.Jag säger som några andra att kaninen förmodlingen kommer att vänja sig.

// Emma :D

Salladshataren
0

Du kan väl prata med föräldrarna till barnen? Jag tror inte folk uppskattar att de håller på att skrika jämt och ständigt. Själv skulle jag bli irriterad (läs galen) om det var två ungar som skrek så fort de kom hem…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

paow
0

Kaninen kommer nog väja sig :)

Själv har jag 3 små syskon, och jag har 3 kaniner + kaninungar på sommararna och dom bryr sig inte ett dugg om högljuda barn längre.

Ioförsig så har min syskon fått lära sig hur man är när kaninerna är med, alltså, när dom är ute på gården har dom lärt sig att ta hänsyn till kaninerna, kanske skulle du kunna visa grannbarnen kaninerna och berätta hur rädda kaninerna blir när dom skriker, och uppmuntra barnen till att ta hänsyn till kaninerna. det är ju inte lätt som liten att förstå hur rädd ett djur kan bli. så om du låter dem få träffa och klappa kaninerna lung och stilla medans du berättar hur rädd dom blir när dom är så högljuda, så kanske dom tar till sig bättre när dom själva fått träffa kaninerna ? :)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Borefur
0

#9 ja det hoppas jag med.

#10do är jätte jobbiga "/ det finns 3hus i rad och jag bor i mitten av dom husen hanna och emil bor på höger sidan av mitt hus och deras farmor och farfar bor på vänster sidan antingen är dom hemma och skriker eller så går dom till deras farmor och farfar och börja skrika där i stället "/

#11okej tack för tipset :D p.s jätte bra tips? ;D

kastanjen
0

barn är barn… hur var ni själva när ni var 4 år? Flört

Kaninen borde vänja sig, jag har själv två barn en 6 åring och en 1,5 åring och jag kan garantera att min lilla inte är så tyst alltid, desutom hade hon kolik som bebis och skrek nästan konstant i tre månader. Kaninerna brydde sig inte ett dugg.

och detta var ju inne i samma hus som mina kaniner, dessa barnen är ju i granntomten så det borde inte vara så farligt. Ge det lite tid så ska du se att hon väjer sig.

(Lite ot men att barnen är ute i alla väder är ju kanon! Dagens barn är inne alldeles för mycket.)

Borefur
0

#13 haha okej tack för tipset =D