hur gickd det med "blocket-kaninerna?
hej igår/förrgår va här en tråd om några blocket kaniner, ni som diskuterat det vet säkert vilken jag menar.. den tråden spårade ut och blev låst.
undrar bara, någon som vet hur det gick med kaninerna? blev dem bortadopterade / sålda ?
putt
ingen aning. Annonsen var i alla fall borttagen.
fast det är väl inte så konstigt om det faktiskt fanns flera som skrev och klagade och attackerade de som gjort annonsen…
klaga dem och attackerade de som gjort annonsen ? =O trodde bara dem skrev att dem kunda ta över kaninerna =O
#4 lät ju som att det fanns de som skrivit och klagat på att det inte fanns hö, inget hus. Och sa att marsvin inte skulle vara ensamma osv.
Det är en sak att skriva och fråga vänligt om olika saker. Eller försöka låta så vänlig som möjligt i alla fall (det kan nog lätt misstolkas ändå) Men att skriva och klaga är ju ingen idé.
Men tycker helt klart att man har rätt till att fråga lite grann, man vill ju ändå veta i vilket skick djuren är. Jag skulle inte ta illa upp om folk frågade snällt om jag skulle sälja ett djur.
Jag hämtade de….
6 ok va roligt är dom snälla ?
dom såg så himla snälla å söta ut :-)
De e kanon goa,gick igenom de,tänder öron,klippte klor.Fann sig i det.Ska göda upp de lite,de va lite tunna faktiskt.
Hmm,marsvinet ja…hon e nu badad,kloklippt,öronen rengjorda,såren tvättade insmorda,trycksåren behandlade,förhårdnaderna uppmjukade…ja lite renovering blev det på henne,hihi.Men hon är det mest goaste marsvin jag har träffat,kontakt direkt.Så vackra blå ögon.

#8 Vad glad jag blev att läsa det. Jätteroligt.
Hoppas allt går bra med dom.
Marsvin 4-ever
.
Tack.
#8 Hoppas allt går fint. :) Skönt att läsa att de fick sig ett hem.
Härligt att du kunde ta över dem!
De är separerade o bor i varsin 140 cm bur o marsvinet har den buren de satt alla i.Buren är decificerad,slängde allt utom buren.
De sitter i karantän allihop nu så jag kan se hur de mår osv.
Fått färska grenar att tugga på,de har tydligen gått på samma pellets alla tre…så här tas det lugnt med foder.
Har aldrig sett så små kaninkluttar ifrån kaniner av deras storlek…
Men det blir nog bra dethär…
Tack för alla positiva inlägg…
#13 Okej, var de kastrerade förresten?
Låter som att bilderna inte riktigt ljög i annonsen då. Men det ska jag väl inte ta upp här igen kanske. Tänkte skriva mail åt dig och fråga detta men din sajt var inte igång eller vad man ska säga.
Åh vad skönt att du kunde hämta dem :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Där jag hämtade de,de människorna var det inget fel på utan de hade räddat dessa ifrån en grymavlivning o ville att de kom till annat hem.De hade suttit i en bur som endast va hälften så stor som denna de köpte.De är inga kaninmänniskor utan trodde sig rädda liv genom att ta dessa.
Kaninerna kommer ifrån en uppfödare(namnger ingen)bott hos en familj som tröttnade o ev en familj till som oxå tröttnade o skulle avliva dessa.Då spontant hämtade dessa människor killarna.
OKASTRERADE,så det e ett jävla under att de inte kastrerat varann,det e far o son.
Det är historien jag har fått…är den sann?? Vet ej,men de bor med oss nu alla tre,så fort marsvinstjejens sår e fina o att allt e ok får hon en kompis,har sett ut en som vi ska prova med om det funkar.
Hon är tydligen inte så gammal,inte ens året,hon e liten o behöver oxå gödas upp lite…
Pappa kanin 2år o sonen 11månader.
Fast jag vet inte om det stämmer heller…
nån som vet exakt hur man kan se ålder på en kanin???
#16 Okej, ja det går väl aldrig säga om historian är sann eller ej heller. Men då har inte kaninerna haft ett jätteroligt liv hittills då kanske.
jo det är verkligen tur att det inte har hänt något.
Bra att du tog hand om dom :)
Härligt att de fick ett bra hem hos dig, tummen upp!

åå så bra :D kan du skicka några bilder kanske (aa') skulle vilja se hur dom ser ut nu :D

#17 Vad vi ville med tidigare tråden var ju att ge dom ett hem vilket även ägarna ville.
Nu har dom fått det. Tycker inte det finns något mera att säga.
Marsvin 4-ever
.
#21 Jo det vet jag.
Nä förutom att det är skönt att de får ett hem, och att det inte har hänt nåt. För när två hannar slåss så kan det bli väldigt otrevligt.
Och skönt att de får bli ompysslade så att de får må bra.
Bra att de fick ett hem tillslut! ;)