Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2353 ggr
[Wera]
0

Engelsk vädur

Finns det några kifare som gillar denna ras? Finns många som absolut inte vill ha denna ras, läste iaf. många som skrev att de tyckte synd om denna ras p.g.a öronen och att de inte vill ha engelsk vädur p.g.a öronen i en tråd om något "vilken ras skulle du inte vilja ha?" Glad

Men det måste väl finnas några kifare som gillar denna ras och kan tänka sig ha den här rasen? Dom är ju ganska fina ändå.

[Wera]
0

http://www.youtube.com/watch?v=C3QNL_sSY0I

Den här videon är på en engelsk vädurs unge, ngt söt men själv föredrar jag mörka engelska vädurar Skrattande

[Stampelina]
0

Nej fy, kan inte låta bli att tycka synd om dem med de där hemska öronen…Rynkar på näsan

Säkert trevliga men hemskt fula.

emwa
0

Jag tycker att det är hemskt pga öronen. De lär knappast kunna leva som en riktig kanin. Aldrig kunna springa riktigt fort utan att snubbla på de och så. USCH säger jag bara.

Jag tror också att de kan vara trevliga, det är ju de allra flesta kaninerna. Söta är de också men jag tycker så synd om dem.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

[Wera]
0

http://www.freewebs.com/threelopsrabbitry/englishloplittersalepage.htm

Jag tycker att de ljusa är fula men de mörka är söta och fina! Titta bara på dom i länken! Den svarta längst upp är ju riktigt fin! Skrattande Håller ni inte med då? Iaf. liite? Oskyldig

#3 Jag vet inte om de kan skutta riktigt fort… men skutta kan dom ju, se videon :))

Olofsberg
0

Kag tycker det är synd för dem att ha sådana öron, men vist jag skulle inte ha något i mot en sån ninus, men vill nog hällre ha en annan ras :P

[Wera]
0

http://www.freewebs.com/threelopsrabbitry/englishlopdoes.htm

- Åh åh! Kolla den chinchilla färgade & den viltgråa, dom var ju söta iaf. när dom hade huvudet uppe Oskyldig

[Wera]
0

#5 Samma här.

http://www.freewebs.com/threelopsrabbitry/englishlopbucks.htm
- Den viltgula, den var ju fin den med Cool

http://www.freewebs.com/threelopsrabbitry/velveteenlopbucks.htm
- Är det engelska vädurar med rex päls elr? Obestämd Mindre fina isåfall xD

Jojsan
0

Jag tycker synd om dem pga de långa öronen men sen tycker jag inte de är vidare söta eller fina heller… ^^

[Zoie]
0

ganska söt men jag tycker synd om den för..
tänk de borde få några slags sår på öronen om dem släpar i marken hela tiden? och det måste var drygt att ha så långa öron! :P

gullenos
0

Fattar inte riktigt hur öronen har kunnat blivit så långa från början :P

emms
0

#10 Dom har antagligen avlat på djur med långa öron och sedan avlat vidare på ungarna med längst öron osv, osv. :/

Emma

gullenos
0

#11 jo men jag tycker det låter dumt, ba nu ska vi avla fram en kanin med världens längsta öron!

emms
0

#12 Ja ganska sjukt är det :/

Emma

Tarkie
0

#11 Nej det har dem inte! Engelsk vädur är en av världens äldsta ras (läst någonstans)
Jag minns inte varför dem hade långa öron, men det var något med att de bodde i varma länder och de hade stora öron för att klara värmen typ. Men sedan man upptäckt rasen så har man ju avlat fram djur emd större öron, men de hade väldigt långa öron från början, människorna kanske har avlat fram 5-8cm ytterligare :P

emms
0

#14 Jasså, det visste jag inte. Men det låter ju logiskt Men hade de verkligen hängöron? För på dvärgväduren har det ju skett en mutation med öronen. :)

Emma

Sashhi
0

Stackars kaniner säger jag bara..

Not your mom, not your milk.

[BonnieL]
0

Jag tycker synd om dom..

[Wera]
0

Verkar som alla tycker synd om dom. Om jag får säga det så vill jag bara ha kommentarer om rasen om ni gillar dom, inte "Åh vad synd om dom", "stackars dom" och blabla, för det är ju samma sak som teddy ägare och en del säger "synd om dom när dom knappt kan se för all päls" och blabla! Skrikandes

Jag frågade trots allt inte om vilka som tycker synd om den här rasen, jag frågade om det finns några kifare som gillar denna ras! Håll er till det istället Glad

[Stampelina]
0

Ja Du frågade ju faktiskt efter de som tyckte om dem så det har Du rätt i, kan faktiskt hålla med om att den svartvita var rätt söt, men det var första gången jag tyckt att en engelsk vädur är söt.

Är Du lite sugen på en sådan?

gullenos
0

Jag tycker inte synd om dom jag tycker att de är ganska häftiga faktiskt (: Men inte särsklit snygga.

Är det verkligen ingen här på kif som har en engelsk vädur? (:

[Wera]
0

#19 Jag har inga problem med att äga en engelsk vädur Glad kan ju tänka mig ha en sådan om jag inte skulle fött upp teddyvädurar.

Baralisah
0

Jag tyckte inte rex va så fint, men dom andra var fina om dom har huvudet uppe annars ser dom ut som en säck potatis Skrattande

en fråga bara…. Varför har vi människor avlat på att kaninen ska ha  långa öron? Vi människor avlar ju på nått djur som vi vill ha nått utav, vad ska kaninen vara bra utav med dom långa öronen? är det någon som vet? Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[Wera]
0

#22 Haha, säck potatis x'D Ja när dom har huvudet uppe är dom mkt finare! Håller med, rex var inte såå fina Oskyldig

Baralisah
0

Jag har bara sett engelsk vädur i färgen madagaskar, Så nu fick jag reda på nått nytt. *fniss*Oskyldig
Bra hemsida du gav Wera!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[Wera]
0

#24 Tack. Flört
Jag tycker inte madagaskar/mantlat är så fint egentligen, fnns ju bara en engelsk vädur uppfödare i Sverige, hon har ju madagaskar och madagaskar mantlat. Vore kul om någon importerade nya färger till Sverige! Skrattande

RabbitLower
0

jaag tycker sånna är lika söta som alla andra kaniner dom e ganska coola Cool

Veero
0

Har alltid älskad engelsk vädur. Lite synd om dom kanske, var det serutsom men närman träffar en kanske det inte det är så synd om dom som man tror. Skulle jag få chansen att köpa så skulle jag appsålut göra det :))

planerar faktiskt på att köpa en men transport är inte det lättaste men känner en som bor där som åker hit så kanske det blir en ändå ;D

Underbar ras vad jag läst om (:

Tappsveden
0

Jag tycker dom är superfina trots de långa öronen..förstår inte riktigt varför det är så synd om dem… Jag tycker dom ser väldigt charmiga ut och skulle själv kunna ha en sån ras…hihi det är ju öronen som gör dom speciella!

[Wera]
0

#28 Ja lite så är det tycker jag Skrattande

gullenos
0

Jag tror inte de snubblar på öronen och sånt. De lär ju sig att leva med dom :)

buhfallo
0

JAG ÄLSKAR RASEN

[Wera]
0

#31 Åh kul, då är Veronica inte ensam då Flört
Har du funderat på att köpa en Engelsk vädur någongång?

buhfallo
0

jag kommer att köpa in rasen japp,

[Wera]
0

#33 Åh, kul. Vilken uppfödare hade du tänkt då?

buhfallo
0

De kommer tas in ifrån usa

Jetaime
0

Men eftersom rasen är godkänd borde inte någon ha ansett att dom mådde bra trots öronen eller vad man ska säga annars borde man ju inte ha godkänt den?

Fast nu är jag ju inte så insatt i rasen och har aldrig ägt eller ens sett en på riktigt, men det kunde nått vatt en kul erfrenhet att testa ha en för vet vem, dom kanske inte alls mår dåligt av det, det är lite som att säga att teddyn mår dåligt av pälsen. Och dom som säger detär dom som inte själv äger eller har erfarigt en själv…

[Wera]
0

#36 Precis! Tycker exakt så! Skrattande

Jetaime
0

#37 fast dom med alldra längst öron ser liiite.. ja .. för långa ut.

[Wera]
0

#38 Tycker jag med Obestämd

[Niike]
0

Visst har de sin charm - det har väl alla raser? Flört

Men att trampa på sina egna öron låter inte kul. Sett bilder på engelska vädurar med söndertrampade öron, ingen rolig syn..

PaaatyPalm
0

När dom satt ut var dom ju söta iaf ^^ Hade dom varigt högresta hade dom nog varigt grymt snygga :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

#41 Ja! Nu när jag tänker efter gud vad fint att få fram högresta engelska vädurar :)) kanske ett projekt i framtiden? ^o) hihi.
Ungefär som en belgisk hare kropp fast med hängande engelsk vädur öron (a) gulligt!

Tittiman
0

Jag tycker de är urmysiga! Skulle lätt kunna tänka mig en sådan ninis ngn gång. Skrattande Hoppas på att de flesta ändå lär sig att inte trampa på öronen.

PaaatyPalm
0

#42 hehe ja precis :P som en BJ minitatyr(?) med hängande öron :P , Muums ^^ hehe <3

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Salladshataren
0

Jag tycker dem ser läskiga ut Tyst

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet