Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 633 ggr
Deco
0

Nero fastnade!

Usch, jag måste få skriva av mig lite snabbt innan jag rusar ut i garaget igen. Jag och dottern var där ute alldeles nyss och höll på och plötsligt börjar Nero skrika som bara den. Jag trodde inte att kaniner kunde låta så illa, det var verkligen det mest hjärtskärande ljud jag hört. Tittar direkt dit och ser till min fasa att han sitter fast. I höhäcken. Jag vet, höhäckar ska sitta på utsidan och tro mig att jag just nu hatar mig själv över allt annat för att den satt på insidan. Jag hade den så både till Nala (4 kilos lilla tysk) och förra frassen Maximus och de kunde/kan ju lixom inte hoppa upp eftersom de är så stora. Av bara farten satte jag den så även till Nero, men han är ju så liten och jag borde ha tänkt på det!! :( Eftersom höhäcken dessutom satt i dörren kunde jag inte bara öppna så jag pillade lös ena haken på höhäcken så den som föll ner och då kom han lös. Han hoppade iväg och la sig under hyllan. Kom sen direkt fram till mig som vanligt när jag öppnade buren och jag fick klappa honom och så, men han haltar! :( Min lilla lilla Nero!

Jag har för mig att de kan göra det bara av chock *hoppas* men annars gissar jag att det finns en risk att benet är brutet? OM det skulle vara så, är det kört då? Förlorar jag honom då? *gråter*

utekaninen
0

oj….

Stakars dig hoppas det blir bra!

Deco
0

Har tittat till honom igen nu och nu hoppar han som vanligt igen, tror jag iaf. Och han kliade sig med tassen också. Håll tummarna att det bara var tillfälligt! "Gubben" kommer snart hem så då ska han få titta på honom också.

lennartsdotter
0

Låter han dej känna på benet? det är ett gott tecken har jag hört. Har det svällt upp? ring vetrinären och hör!!

min kanin har en gång skriiikit rejält. han blev livrädd för en hund…

Gråtertkr synd om dej…

Deco
0

#3 Jag får styrka honom över rumpan och så i alla fall.

Min första tanke var "Var f*n är numret till jourhavande veterinär?!" men så tänkte jag att det kanske ändå är bäst att avvakta och se om det går över innan man ringer. Och det verkar ju bli bättre så jag hoppas att han slipper besöka vetten.

Vad gör de för övrigt om en kanin bryter ett ben? Kan de göra något?

lennartsdotter
0

#4 jag har ingen aning vad dom gör men att dom kan göra något det tror jag iaf. Du kan ju avvakta tills imorron men haltar han då tkr jag defenitivt att du ska ta han till vet.

kolla bara ifall det sväller upp för det brukar ju hända med hundar om dim bryter något. Han kan ju även ha vrikat sej rejält om han slet i benet… Jag kan inte garantera något men, men…

KaninHanna
0

Stackare! Hoppas att han blir bra igen!

Mvh Hanna

Deco
0

Jaa, haltar han i morgon blir det direkt veterinären, utan tvekan!

Skulle han bli sämre igen i kväll är det detsamma som gäller! Var ut igen till honom nyss och han skuttar, äter och dricker och vill bli klappad och så där så jag hoppas att han får må bra!

[Stampelina]
0

Jösses, lilla stackars Nero!Rynkar på näsan

[Wera]
0

Oj :( när kaniner skriker skär det i hjärtat verkligen! Usch de låter hemskt Gråter

#7 Hoppas han blir bättre under natten! Glad tycker synd om dig…

Tarkie
0

Varför känner du inte bara på benet? Du slipper vara lika orolig om det är brutet då.

Deco
0

#9 Jaa, det var hemskt att höra honom! Jag hör hans skrik om och om i huvet… som en cd som hakat upp sig…

#10 Jag har känt på benet och han bryr sig ingenting om det. Men nog oroar man sig ju ändå!

Tarkie
0

#11 Ja såklart man oroar sig :/ Men det blir nog bättre, han verkar ju inte chockad, efter det du skrivit (:

Deco
0

Kan upplysa om att Nero mår bra. Han skuttar precis som vanligt, glädjeskuttar i hagen och har sig och han är sitt vanliga gosiga jag *lättad*

Zessan
0

vilken tur!Skrattande

kaningodis
0

Stackars Nero! =(

Jag har aldrig hört en kanin skrika i verkligheteten och det vill jag aldrig höra, det låter så hemskt. Det vill ju till mycket för att en kanin ska skrikaGråter

Kastanjegårdens Kaniner

MarHai
0

Vad var det för höhäck?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

Hade något varit brutet skulle han nog inte bete sig som han gör nu.

Stackars lilla Nero! Tur att det inte blev något allvarligt.

Huldan
0

Stackrs liten!

Deco
0

#16 en ganska stor i galler