Pellets eller pellets?
För det mesta handlar vi mat till Punzie hos Zoo handlaren i stan. Men nån gång så har det blitt lite galet o man har gått ner på ICA o köpt en påse hö eller pellets. Det som jag köpte på ICA bara älskade hon….nån sorts pellets som var lite smalare o mörkare än den som zoo har. Det stod att det var för kanin……
Nåja hur som…gick nu in på ett annat zoo häromdan och såg då två olika påsar m pellets. Frågade såklart och fick förklaringen att det ena är till kanin o det andra till chinchilla. Jahapp o skillnaden annars? Den till kanin innehåller mer proteiner.
SÅåååååå nu undrar jag. Vad ger ni era kaniner för pellets? spelar det så stor roll tror ni om man varierar dessa två? eller blir det stora brister på protein?
Någon som vet?
Jag ger min kanin sånt där lite ljusare, grovare och större pellets. Molle gillar inte dom mörka och små :P
Jag tror att det går finfint att kombinera dessa två. Så länge kaninen har tillgång till bra hö också så går det säkert jättebra.

Min kanin äter en sån där jättestor påse som väger typ 25 kilo från lantmännen. fast den består bar av pellets. Men han gillar det.
Mina kaniner äter pelletsen hobby plus.

Rabfor från granngården
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
jag köper min pellets på en djuraffär som hete zooligiska.. pelletsen ligger i en ljusbrunmiljöpapperspåse. ca 2 kg. för 18 kr.. jag tycker den är jätte bra, min kaninn håller hullet bra och är pigg och frisk.. visst det är kanske inte jätte billigt men jag har ju bara en kanin och jag föredrar i såfall dyrt och bra istället för billigt och halvtaskigt.. fast det finns ju säkert bra billiga pellets också.. :D
Medarbetare på Hundar.ifokus

#6 Det var ju jättebilligt, jag köper 1,5 kg för 35kr och det tycker jag är ok. Hehehe ;)
sorry.. 0,2 kg.. haha jaa annars så skulle det vara jätte billigt! hah
Medarbetare på Hundar.ifokus

#8 Haha, jag började funder :)
#7. Här kostar Lottie pellets 29 kronor för 1.5 kg :D mina grisar älskar det :)

#10 Jaha, min djur affär är ganska dyr ;D

#12 Visst är det bra :) Min kanin har havre/vetekil. Ska pröva dom andra smakerna okå, så jag ser vilken han tycker om mäst ;D
Jag ger samma pellets till Leah som Lotta ger till Molle. Det är ljusare och lite grövre pellets, kostar 29kr/kg har jag för mig
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]