Ny mat!
Nu har mamma varit och köpt Lotties kaninmat till Albin. Eftersom närmaste ställe där dom säljer det ligger en timmes bilfärd härifrån blir det lite krångligt, men mamma var ändå där i närheten så hon svängde in på granngården och köpte inte bara en, utan tre påsar! hon kunde inte bestämma sig för vilken smak hon skulle ta så nu har jag en av varje, hihihi. Öppnade Maskros/linfrö nyss och Albin älskade det!!! Nu funderar jag på om jag ska blanda alla tre, eller öppna en påse itaget… Stort problem eller hur? haha
Hur lång tid tar det att vänja en kanin med ny mat? Albin åt bara havre innan och nu fick han bara litegrann ihopblandat med den. eftersom det finns ganska mkt havre kvar så tänkte jag blanda ihop den med lotties men hur lång tid tar det ungefär innan man kan ge Albin hälften Lotties och hälften havre?
Hm, du kan ju börja med att ge en halv matsked Lottie pellets i ungefär 1 vecka, sen kan du övergå till 1 hel matsked i ytterligare nån dag, sen tror jag nog att det ska gå att ge hälften havre och hälften pellets :)

Ojdå! så lite, hoppsan. Jag har nog gett honom minst tre matskedar… Men han verkar må finfint och har inga problem med magen. Hur mycket mat ska jag ge honom då? hithils har jag fyllt på när det börjat ta slut så han alltid har kunnat äta havren, men nu när jag börjar med lotties tänkte jag bara ge honom morgon och kväll. Ungefär hur mkt ska jag Albin? Han är ca 5 månader.
Det beror ju på hur stor han är. Men jag brukar ge Molle ungefär en deceliter på morgonen, och en på kvällen. Det funkar bra.
Tycker han om den nya maten? :)

hm, han är ganska liten.. man ser på bilden :)
Ja han älskar maten!!! Igår när han fick smaka för första gången var han överförtjust, men idag var han inte lika interesserad :) men han gillar den väldigt mycket iaf..

Jag har också nyss köpte Lotties mat, första dan åt nästan bara hampus hela tiden ;D