Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2375 ggr
Clariiz
0

Hur mycket pellets?

Dags för en sån här tråd igen tycker jag :)

Hur mycket pellets får din kanin om dagen?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Molle: 1½ dl
Azka & Bibbi: 2½ dl
Lollipop: 1 dl
Rutan: 0,75 dl
Hissen: 1dl
Missy & Bobban: 4 dl
Squid & Krabban: 3 dl

Jag ger mina kaniner Carrier.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Emma-
0

Båda mina får 2 msk (carrier) morgon och kväll.

lill-jarven
0

Hubert och Leia får inge pellets alls, bara en massa olika grönsaker. :) De går så lätt upp i vikt.

Edith får ca ½-1dl varje kväll.

teddykaniner
0

Simba: 1½ dl + ca. 3 msk havre

Silvia: 1 dl + ca 2 msk havre

Busan: 1 dl + ca 2 msk havre

Pino: 1 dl + ca 2 msk havre

Wilmer: 1 dl + ca 2 msk havre

Milly: 1 dl + ca 2 msk havre

Charmelita: 1 dl + ca 2 msk havre

Om ni undrar varför Simba får mer,är det för att han är en angora(=större ras) och dom andra är dvärgraser.

Med vänlig hälsning,
Jenny

gullenos
0

Morris har fri tillgång(han är snart fyra månader) men han äter inte så mycket. Han e väldigt smal. Sen får han alltid grönsaker och sånt ;D

Jetaime
0

Just nu får mina en blanning mellan Stampe, Carrie, nått holländskt foder (vet inte vad det heter faktiskt) och lite havre.

William: ~½ dl
Årissa (har ungar, men dom äter inte av maten än): 3/4-1 dl
Millie med ungar: 2-2½ dl
Elliot (får bara pellets för han äter inte havren :P): ~½ dl
Emil: ~½ dl
Robyn: ~½ dl
Myran&Gramet: 1-1½ dl
Izolde: ½-3/4 dl
Idol: ½ dl

utekaninen
0

1 dl

Flikka
0

Henke brukar få 1dl om dagen XD och då är det Lottie  som han äter ^^,

spiritedaway
0

ca 1 dl får mina kaniner. Har carrier.

Försöker dock mata Gizmo lite vid andra tider också så att han får i sig ordentligt. Luna är lite mer matglad nämligen.

Tittiman
0

Mina kaniner har alltid en skål med pellets. De äter inte mer än de behöver, rör sig mkt och än så länge funkar det bra!

PaaatyPalm
0

Mina får ungefär 1,5 dl.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Zvintos
0

Pelle (dvv 4 år, bor inomhus): 0.3 dl
Alma (dvv, 1 år 8 mån, utomhus): ½ dl
Dawn (dvv, 8 mån, utomhus): ½ dl
Järnsaxa (belgisk jätte, 2½ år, utomhus): 1-1½ dl

SagaoAlfred
0

Alfred & Saga delar på en näve, och likaså Theo & Tilda ungefär varannan/var tredje dag.
Så ungefär ½dl tre, fyra ggr i veckan.

Jojsan
0

Channie och Bebbe får ungefär lika mycket. De får väl på ett ungefär 1/4-1/2 dl var per dag.

Emelie-E
0

Mina kaniner får långt ifrån pellets varje dag. Men när de får, oftast på helgen, så blir det ca ½dl var. Eller ännu mindre.

[Niike]
0

Alla får +/- 1 dl var.

Emma-lundqv
0

½ till 1 dl var beroende på ålder och hull. Har utekaniner som väger mellan 1,4-1,9kg.

Jetaime
0

Ger förästan inte mina pellets på helgen heller, bara ungkaninerna och mammor med ungar får då.

lomsen
0

Mina som bor ute får 4 dl (5 dl om det är kallare än 15 minus) tillsammans, det är 5 honor varav yngsta är ca 6 mån.

Filur som bor ute får 1 dl

Bella som just fött 8 ungar får så mycket hon vill, bor i källaren!

alla får Carrier!

[Wera]
0

Nalle: ½dl varje kväll.
Isa: ½dl varje kväll
My: ½dl varje kväll.
Charlie: 0.75dl varje kväll
Mumin: ½-0.75dl varje kväll.

Använder rabbfor, händer ibland att de får pellets på morgonen också, annars har de ju höet hela tiden + ev. grönsaker :)

Sofhia88
0

Lilly: ½ dl

Godis: 1 dl

Tindra: Tillgång hela tiden

Barbie: 0,6 dl

[chriistina]
0

Jag vet inte hur mycket mina får i dl för använder ett kaffe mått.

Snoffs: ½mått pellets, 3mått havre

Lillen: ½mått pellets, 3mått havre

Curre: 2mått pellets, 6mått havre

Pakk & Gucc: 2mått pellets, 6mått havre.

Men skulle tippa på Snoffs och Lillen får 1½dl mat och de andra 3dl mat.

Elina.
0

Mina kaniner får något mellan 0,5dl och 4dl beroende på ras, ålder och hull.

youtube1
0

min kanin får 1 dl

Namn:Fiffi.

Ras:Dvärgvädur löven.

fyler År:vecka 25 mondag.fyler då 2 år =)

Lena82
0

ca 0,75 dl till stampe och ca 0,5 dl till Bamse, fast det har inte varit varje dag som Bamse ätit upp sitt

[jakke94]
0

tycker det värkar konstigt att dem flesta väljer att ge vanlig pellets till sina kaniner ? jag ger blandfoder med lite av varje i .. en dl per dag. min kanin är en hermelin

emms
0

#26 Anledningen till att nästan alla ger pellets är för att det är nyttigare. Blandfoder är inte alls bra (antar att du menar lyx/gnagarblandningar) alldeles för mycket fett och socker i det. Kaninerna blir feta istället för friska. :)

Emma

Mickis1994
0

Vi utfodrar med Lottie dagligen, på morgonen. Lottie' pelletsen är en blaning av flera smaker som den oranga ochden blåa. (kommer ej ihåg smakerna)

Penny: ½dl pellets

Omi: nästan 1dl pellets

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

gullenos
0

Jag ger lottie med sssmak av äpple och nått annat :P Nu när morris har blivit äldre så får han några matskedar och sen grönsaker ;)

Kristall
0

Saga, 1 år: cirka 1 msk (lite mera vid minusgrader).
Curry, 8 månader: ca ½dl (+ havre vid minusgrader).
Tingan & Tuffan, 7 månader: ca 2dl tsm nu på vintern, + havre.

Alla är av dvärgkaninstorlek.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Zkold]
0

Jag ger en näve om dagen ungefär. Ger Lottie, varierar deras olika smaker. Jag märkte på min förra kanin när vi gav blandfoder att han bara petade ut det som han tyckte var godast och inget mer. Sen hörde vi att pellets var betydligt bättre att ge, så har bara fortsatt att göra det.

[jakke94]
0

jag matar min kanin med ett blandfoder på högkvalité och min kanin är i urbra form.. han är en hermelin på runt 1 kg :P och han får springa fritt hela dygnet i en bur som är 3x6 meter ;)

Johanna-
0

Ungefär 3 msk var. :)

emms
0

#32 Vad exakt menar du med blandfoder? Har du blandat själv eller är det köpt i djuraffären? :)

Visst det som kommer från djuraffären ser ju nyttigt ut med alla färger men oftast är det bara fullpackat med socker och fett. Skulle inte rekomendera någon att ha ett sådant foder. Även om de är smala så kan de vara mindre friska på insidan. :)

Emma

Faidra
0

Mina kaniner får ½ dl pellets om dagen, plus fri tillgång till hö och så en del frukt och grönsaker

Lena82
0

Det första pelletset jag hade var det dem använde i butiken. Pelletsen hade tre färger, brun, grön och orange. Men Stampepellets går lika bra. Stampe och Bamse blir som tokiga bara jag öppna lådan som jag har maten i och det blir betydligt billigare. Stampe kostade 165 kr för 18 kg och de andra jag köpte kostad 139 för tror det var 1 kilo max 1½ kg. Hade också kaninblandning som jag blanda i lite ihop med pelleetsen men när jag läste att de innehåller mycket fett och socker så slutatde jag med det och använder nu bara pellets.

karin71a
0

Mina vuxna bj.s & tjsh får ca 4 dl om dan, ungdjuren har fri tillgång.

3 dl pellets + 1 dl musli

Jag har Krafft groov & Rabbit Royal. Har även rabbfor till några nyinköpta kaniner som jag inte bytt fodret på.Vet inte om jag ska byta heller då dom mår bra på det.

Krafft groov & rabbfor är pellets men Rabbit Royal är musli blandning. Jag tycker det är ett jätte bra foder trots det är ett musli.

Populärt dessutom, alla mina kaniner är tokiga i det….Skrattande

Lena82
0

Müsli lät ju festligt. Kanske något man kan funderar på att köpa hem och ha vid speciella tillfällen så som födelsedagar och storhelger.