Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 935 ggr
johannamilden
0

Klippa min löwenhona?

Hej alllihooopaaaaa. (:
Nu har ja en fråga om min löwenhona..
hennes '' lugg '' , eller rättare sagt den långa pälsen bakom öronen växter så sjukt fort! ;o och nu undrar jag om man kan hålla på att klippa den hela tiden!? det känns ju som att den bara blir fulare & fulare för varje gång jag klipper den, men samtidigt är det ju jättejobbigt när det blir tover & för långt. när man måste antingen kamma ut eller klippa bort tovan.
HJÄLP?
tack&pussssssssar.

Clariiz
0

Rasen heter Lejonhuvad, inte löwen.

Varför inte bara kamma pälsen regelbundet? Jag borstar/kammar mina 1-2 ggr i veckan, och det räcker gott och väl. Mina är endå pekingteddy.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

johannamilden
0

# 1. vad menar du med att det inte heter löwen?
hur ska du veta att min kanin inte är löwen???????
för att pälsen växer ut och blir jättelång, det är inte fint!
den blir jättelång&TOVIG. det är verkligen inte fint.

Clariiz
0

#2; Eftersom att löwen och lejonhuvad är exakt samma sak. Men löwen är det tyska namnet för rasen och vi befinner oss i Sverige.
Då får du väll fortsätta klippa den? Man kan ju inte hindra pälsen från att bli lång, bara hindra den från att tova sig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

#2 En lejonhuvad kanins man växer inte hela tiden, den slutar växa efter att den blivit så lång som den ska vara, där emot så växer en angoras päls hela tiden så man måste klippa.

En lejonhuvad kanin kan väl ändå inte ha såå lång päls? Själv tycker jag det är lätt att hålla en manen utan tovor, det är ju inte som en teddy.
Borsta/kamma regelbundet bara Flört