OT - Mot levande dunplockning
Jag tycker att alla djurvänner ska gå in på den här sidan
http://www.djurskyddet.se/index.asp
Och skriva på att du är emot levande dunplockning! Jag tror inte att någon här har undgått att se de hemska bilderna på tv4 mm. Be era familjer skrva på med!
Sprid gärna vidare länken!
/Elvira :D
Skrivit under. Tror det redan har funnits en tråd om detta här, men kan lika gärna ha varit katt.ifokus.
Hela min familj och några av mina vänner har redan skrivit under :P jag med förståss.

Jag har redan skrivit under:)
Bra att du la in det på den här sidan åxå! :)
Det är ju hemskt. Läste att gåsarna plockas 4-5 gånger om dagen, sen 40 dagar senare (när fjädrarna växt ut igen lite) plockas dom igen 4-5 gånger sen slaktas dom :o
Då får dom alltså ut dubbelt så mkt dun om dom gör så än att slakta dom först sen plocka, herregud. Bara för att tjäna dubbelt, så plågar dom gåsrna.

Joo jag vet att det har varit på katt.ifokus men tänkte sprida vidare ;)
/Elvira :D
Skrivit på!!
Sälvklart skriver jag under också.
#4 Dom plockar dem inte fem ggr per dag utan ca 5 gånger i hela deras liv :( sen så slaktar dem dem eller så tvångsmatas dem så att deras lever blir onarturligt stor och sedan slaktas dem :'(
Och när dem plockas så kan dem få stora sår (typ 5cm) som dom sedan syr igen med typ vanlig tråd utan bedövning eller att ens skölja av det! :@
Så jävla (förlåt för att jag svär) grymt alltså! :@
Skriver under nu :'(
Emma

Så jävla sjukt asså, jag fattar inte vad folk tänker med !! -.- :@@
Länken funkar inte för mig :(
#8 Jaha, okej jag trodde det var ggr om dagen 
ja det är så jävla hemskt.
Men i Frankrike får vissa gåsar stå på en varm platta och lyfta fötterna och "gå på samma plats" så mkt så deras lever sväller upp sen slaktas dom och så kan man få en dyr, fin & lyxig maträtt