Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3765 ggr
Deco
0

Lägga på rygg??

Det här må vara en korkad fråga, men HUR lägger man en kanin på rygg? Alltså.. hur håller man? Jag behöver en instruktionsvideo för hur man går tillväga steg för steg för att lägga en kanin på rygg i knät *fniss*

[Stampelina]
0

Precis som med små spädbarn gör jag!

[Stampelina]
0

Funkar för övrigt utmärktGlad

Deco
0

det kan man ju göra på många olika sätt *ler* Håller du dem som vanligt, så som man brukar hålla en kanin, och sen vänder bakåt så att de ligger i dina armar innan du lägger dem på benen?

Du ser, instruktionsvideo steg för steg! ;)

[chriistina]
0

Om du har kaninen framför dig så tar du med högra handen under magen och vänster handen på bakdelen. sen lyfter du upp den med höger hand och tar stöd under med vänster och sen "väner" du den bakåt. Så har du den på rygg. Sen är det bara att välja om den ska ligga så i knäet eller i dina armar ;)
"Stampelina" förklara ju sen hur du håller den :)

[Wera]
0

Jag brukar ta mina kaniner som vanligt när man lyfter upp dom så dom nästan står upp mot min mage, och tar ett grepp runt magen under rumpan och lägger dom ner i min famn på rygg. Jätte lätt, bara kaninen är lugn. Vissa psrattlar riktigt mkt.

[Stampelina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hrm, undrar hur jag ska förklara detta utan att det låter helt galet, men jag får prova.

Jag brukar sätta kaninen framför mig och sen lyfter jag liksom upp den inder frambenen så bakbenen hänger fritt, sen sätter jag mig ner och liksom lägger den ner försiktigt så att kaninen hamnar ungefär så här…

[Stampelina]
0

Fast jag håller den in mot min kropp hela tiden och håller den om ryggen när jag lägger ner den.

Deco
0

Jag tog mod till mig och testade och det gick som en dans. Hon bara hängde med som en vante *ler* Skönt tyckte han det var också! Jag höll lite bakom huvudet på honom, det kanske man inte ska göra?

Deco
0

mera :)

Deco
0

En till… min goookille!!

[Wera]
0

#8 Å vad sött och bra att det gick bra :)

[Niike]
0

Gud så söt!
Jag tror kaninen tycker det är skönast om den får ligga ner i knät, med huvudet mot dina ben. Så verkar mina kaniner tycka iaf, de slappnar av mer då. Men det kan ju vara olika Glad

[chriistina]
0

Åhh, vilken söt sak du har!
Ser ut att ha det skönt i knäet :)

Qepta
0

riktigt fin kille du har :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Baralisah
0

Det gick ju bra det där! Han är SÅÅÅÅ fin! Skrattande

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

SagaoAlfred
0

va bra att det gick bra. så söt han var! :D

hyltebarn
0

Vad bra att det gick ^^

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[Stampelina]
0

Bra! Du ser, det är rätt lätt bara man får kläm på det!Flört

Deco
0

#12 Jag ska testa det nästa gång och se vilket han verkar gilla bäst. Han började i alla fall mysa rejält och nästan lägga igen ögonen för en tupplur där han låg *fniss*

#18 jaaa, det var ju inte alls svårt *hihi* I alla fall inte med honom ;)

Lellaa
0

Det såg ju ut att gå bra :)

liiinas
0

Det ser bra ut! Han är jättesöt =)

tantnett
0

Men nu måste jag fråga. Min Flippen avskyr ju att vara i famnen, man ser riktigt i hennes ögon vad hon tänker: -Sabla kärring måste hon förnedra mig på detta vis?

Och då jag lägger henne på rygg för att kolla klor samt intimdelarna för att se så det inte sitter någon bajsklump i hennes bak. Så kan jag lugnt skriva under på att HON finner inte ord för hur förnedrande och hemskt jag behandlar henne i det läget.

Men visst hon ligger helt lugnt fast ögonen är kolsvarta! fniss.

Men menar ni att det bästa sättet att få en kanin "famntam" är att dom ligger upp och ner i famnen? Att dom är trygga då och slappnar av? Kan det vara rätt väg för mig att få Flippen "famntam"? Jag har aldrig behandlat henne "slarvigt." jag har alltid lugnt och fast lyft upp henne samt hållt henne tryggt.

Men hon är och förblir sig själv: "skall inte komma någon här och kladda". Visst älskar jag henne just för hennes självständiga sätt. Men samtidigt vore det ändå mysigt att någongång få mysa med henne i famnen.

Hon tycker förvisso om att man klappar och kelar med henne när hon är på golvet/buren.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

tantnett
0

Putt ??

[Stampelina]
0

#22 - Oj, vet faktiskt inte, en del kaniner kanske helt enkelt inte gillar att ligga på rygg, men alla mina gör det.

Det är ju en fördel om de redan är famntama, alltså tycker om att sitta i knät på en eller bli burna.

En del kaniner blir kanske aldrig "ligga-på-rygg-kaniner" men jag skulle fortsätta träna på det, för det underlättar ju verkligen vid skötsel av kaninen,  så som vid kloklippning eller hälsokontroll!Glad

Deco
0

#22 jag har ingen aning men det är väl kanske värt ett försök :)

Jag har haft kaniner innan som inte alls velat vara i famnen men inlindade i handduk vid kloklippningen har de mått så gott att de till och med somnat. Det kanske kan vara något?

tantnett
0

Jag har nu ett par dagar "plågat" fniss! Flippen med att ha henne långa stunder i ryggläge.

Och kan med stor glädje skriva att hon mer och mer börjar slappna av.

Jag har ju aldrig hållit henne med tvång, men hon är ju som jag tidigare skrev väldigt självständig  och allt skall ju vara på hennes villkor.

Men det ser faktiskt ut som att hon förvisso lite "mot sin vilja" ändå börjar erkänna att det ÄR JU MYSIGT.

HÄRLIGT.  Flört

[Niike]
0

#26 Låter kanon! Det lönar sig med träning Glad

tantnett
0

#27 Ja det kan ju ibland ta lite tid när det är två kärringar som vill bestämma. Vem skall ge sig? Ha Ha.

[Niike]
0

#28 Haha! Ja vem vill ge sig .. Flört

Kristall
0

#8: åå vad fiin! <3
Tur att han accepterade det så bra (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

gullenos
0

Min kanine ogillar inte att ligga på rygg fast om man inte håller i han så ligger han max typ fem sekunder. Så jag brukar hålla i han i framtassarna som man håller en bebis i händerna :D