tappar hår.
Hej!
Det är så att en kompis åt mig har en kanin och nu har den börjat tappat hår i nacken, bakom öronen då.
Jag vet itne hur mycket eller så. har inte sett den. men ska försöka få bilder på den och sen ska jag prata med henne. Kaninen är inte ens ett år. skulle chansa på 7 månader eller uppåt. Inte ett år iaf.
det är en hane ifall det skulle vara till någon hjälp. Hon har den i ett stall, Så ja, vad kan detta bero på ?
/ Paow.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Det kanske har blivit smittad (sjukdom) ?
Amen det gör mina nu också när dom fäller. Nu vet jag inte hur det är med denna kaninen men mina kaniner som fäller ser rätt skabbiga ut och har nästintill inget hår i nacken och på öronen (dock teddysar) och dom tappar massa päls så fort man klappar dom och tar upp dom.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Den fäller inte då?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Skabb, eller så fäller den ordentligt. De är nog de vanligaste orsakerna.
Not your mom, not your milk.

Jo jag tänkte på fällning jga oxå.
Men så bor den i ett stall, och jag tror, men är inte säker, att en annan tjej som hade sin kanin i det stallet (är itne säker på att det är samma stall, men troligast) fick skadd. alltså ägaren till kaninen fick skabb. men jag ska prata med hon som äger kaninen.
#5 Ta kaninen till veterinären om du misstänker skabb.

#6 är inte min kanin, så jag har inte så mkt att säga till om, men jag ska säga åt henne att hon borde det för kaninen bästa.
Teddysar blir nästintill kala i nacken och på öronknutorna när de fäller, annars vet jag inte vad det kan vara ..
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Bra, bra.