Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 719 ggr
Jetaime
0

Uppfödarnamn..

Jag har funderat lite på det här med uppfödarnamn och uppfödarnummer osv, men jag förstår inte riktigt.. så hoppas någon här inne kan hjälpa mig för jag blir galen av att jag inte förstår ^^.

Jag har skickat in papperna om uppfödarnummer.. och sen kommer jag ta en kull på Robyn tillsammans med en havana dvv (elr. havana mantlad/havana bärare). Och eftersom jag är medlem i skaf så får jag ju skriva ut stamtavla på ungarna, men sen förstår jag inte riktigt.. Får jag lov att skriva mitt uppfödarnamn, även om min "kaningård" inte är registrerad? Eller ja uppfödarnamnet då.. Hm.. jag är rätt bra på att klydda till det men vad jag undrar är om jag får lov att skriva "Je t'aime´s …. " på stamtavla ändå?

Skulle uppskatta om någon ville förklara lite hur det går till för jag förstår inte riktigt :P..

[Wera]
0

Man får inte fylla i "Kaningårdsnamn: …….." på stamtavlan om inte kaningårds namnet är registrerat.
**
Edith:** Men man får skriva i t.ex. "Je t'aime´s Elliot"

Jetaime
0

#1 nej det var det jag tänke också.. så man får alltså skriva uppfödarnamnet om man inte använder "´s"?

Mickis1994
0

Det är precis som #1 sa.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Jetaime
0

Ehm nu är jag ännu mer förvirrad :S

[Wera]
0

#2 förstår inte… man får skriva i "´s" Obestämd

Jetaime
0

Eller vänta man får fylla i namnet på kaninen så som vi tar elliot tex Je t'aime´s Elliot, men jag får inte fylla i Je t'aime på gårdsnamnet?

Mickis1994
0

Du får döpa kanin t.ex. "koppargårdens fiffi". Utan att gårdsnamnet är registerat.

Bara att du inte fyller i "Kaningårdsnamn"/eller var det nu står på den liknande raden

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Jetaime
0

#5 Strunta i det inlägget ^^.

Jetaime
0

#7 Ja men nu fattar jag ^^. tack så mycket ;)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I det röd markerade står det "Kaningårdsnamn:" där får du inte fylla i något alls. I det blå markerade är det "Namn:" där kan du skriva i ex. "Je t'aime´s Elliot"

Jetaime
0

#10 jag fattar nu :D

[Wera]
0

#11 Bra… fast jag tror jag glömde ladda ner bilden! Men nu är det gjort :)