Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 487 ggr
Jonaflax
0

Äntligen tillökning!

Kobra (dvv-rex) och Kiwi (hermelin-rex) har gått ihop till och från sen i oktober, och nu ÄNTLIGEN har de fått ungar.

Två små svarta (eller möjligen mörkgrå) pyren ligger i ett luddigt bo. Jag hade gett upp hoppet, och har inte kollat så noga, så jag vet inte vilken dag de föddes, men det borde ha varit för max tre dagar sen.

Kul, kul!
Bildbevis kommer förhoppningsvis (kaniner är ju ömtåliga små liv) när de kryper ur boet.

Jippi, jippi!

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Zoie]
0

Grattis! :)  förstår inte riktigt hur du inte skulle märkat om hon hade fått ungar? du måste väl ha gett kaninerna mat ? och städat åtminstone tömt bajslådan?Förvånad

Denna kommentar har tagits bort.
Adina
0

Vad kul! Grattis :)

Jonaflax
0

Jag har dem i en rätt stor Hage i uthuset, och med flera möjliga ställen att bygga bo. Därför har jag inte sett boet förrän i morse.

[Niike]
0

Vad roligt, grattis! Hoppas allt går bra med dem Skrattande

[Wera]
0

Roligt roligt :D längtar att se bilder.
Vart kommer Kobra från? :)

Jonaflax
0

Kobra är köpt i Tyskland, närmare bestämt här:http://www.beepworld.de/members84/meikekuestner/

Klicka på honornas namn till vänster så får ni se på massor av söta kaninungar.

flisan93
0

Så roligt! Grattis:) Och lycka till..

kaningodis
0

Vad roligt! Vilken härlig känsla att leta i kaninburen efter små kaninungar som man har längtat efter…jag längtar efter min första kull..

Lycka till med dem!

Kastanjegårdens Kaniner

KaninHanna
0

Vad roligt! Grattis Glad

Mvh Hanna

Jonaflax
0

Igår öppnade de ögonen. Nu börjar de bli söta. Jag har städat och fixat i kaninrummet (som också är lite förråd) så de kan få ännu större Hage sen. Måste fixa staket med kycklingnät istället för kompostgallren, för annars kommer nog de små att vara överallt om ett par veckor.
Det blir morrondagens projekt.

Var och köpte lite virke idag. Ströläkt är både lagom (rätt tunt men stadigt nog för inomhusbruk) och billigt. 4:-/metern.

Kobra fick springa lös medan vi höll på. Jag ställde dörren öppen en stund, och tänkte han ville gå ut lite, men det tyckte han verkade läskigt.

Han har inte varit ute sen i oktober, men nu blev det milt. Jag satte ut honom utanför dörren i snön, men skuttade snabbt in igen.

Clariiz
0

Åh vad roligt! :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com