Nybörjarkurs, Kaninhoppning
Nyfiken på Kaninhoppning?
Anmäl dig till vår nybörjarkurs!
När? Söndag 15:e februari 2009. Vi startar kl. 11.00 och håller på till ca 14.00/15.00
Var? I Tyresö (adressen fås när anmälningen kommit in) OBS! Platsen kan komma att ändras!
Sista anmälninsdag? 12:e februari 2009
Minimumålder på deltagare är 7 år, och har man med sig egen kanin så måste den vara minst 4 månader gammal. Det går även bra att låna en kanin (vilket man måste skriva i sin anmälan om man vill göra!) och då kostar det 20 kronor extra.
Vi som håller i kursen är tre tjejer födda 1993 och 1992 och 1991. Vi tävlar alla tre aktivt i vår hemmaklubb Stockholms Kaninhoppare där två av oss även sitter med i Styrelsen. Vi är båda väldigt kunniga inom ämnet kaniner och Kaninhoppning!
På kursen kommer vi att gå igenom grunderna i Kaninhoppning, hur det går till på en tävling och liknande, samt hoppa på träningsbanor. Vi kommer instruera och hjälpa er samt svara på era frågor! Runt lunchtid tar vi en paus och fikar. Vi bjuder då på festis och bulle. Sedan avslutar vi dagen med en liten inofficiell tävling mellan deltagarna.
Anmäler sig gör man till Frida Lyckman: fridalyckman@hotmail.com eller 0708 30 13 69
**I anmälan skriver du som deltagre:
**- Ditt namn
- Om egen kanin tas med (skriv även kaninens namn)/du vill låna kanin
- Om du har någon allergi eller något annat
som vi bör veta
Pris för kursen är 100:-, och då ingår fika, reglemente (alla regler som finns inom kaninhoppningen) samt ett diplom.
Anmälningsavgift betalas på plats!
Det finns 20 platser / kurs. Kursen blir bara av om vi har minst 5 anmälda deltagare!
Vid frågor, välkommen att maila: fridalyckman@hotmail.com
Mvh Frida Lyckman, Ellinor Krogh och Hendrike Palm
kul!

Skriv även din och kaninens ålder i anmälan :)

Kommer det vara innomhus eller utomhus?
Vad var snittåldern på förra kursen?
kissmekate.blogg.se

#3 Kursen kommer att hållas utomhus!
Förra kursen som hölls av klubben (den här kursen hålls alltså inte av Stockholms Kaninhoppare utan av medlemmar från klubben) hade en blandad ålder med allt från 7-åringar upp till vuxna :) Alltså mycket blandat!

ok.
En dum fråga till, om jag har en innomhuskanin, kommer inte han frysa om han är ute så pass länge eftersom i februari kan det ju vara kallt?
kissmekate.blogg.se

#5 Inga frågor är dumma :)
Du får kolla lite hur kallt det är ute. Är det minusgrader och snö så är det kanske inte så bra att han är ute under en längre period. Men om det inte är så kallt ute så kan du ta med en handuk som han kan ha i transportburen så han håller sig lite varm :)
putt

Jag vågar nog inte ställa upp för jag är lite rädd att det ska vara för kallt för min lilla kille samt han blir precis 4 månader vid tillfället och känns lite för ung.
Sen är han inte "koppel" van ännu häller.
Men om det blir någon kurs i vår är jag nog intresserad
kissmekate.blogg.se

åå vad roligt skulle gärna komma om inte Tickan var inne kanin. Men jag har nog fått hennes täcke då så jag vet inte :D

Det kommer troligtvis hållas fler kurser i vår för de som är intresserade :)

Var hålls kursen ? :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Åh såg nu, i stockholm ? :'
Synd annars skulle jag nog anmält mig…
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

putt ;P