Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 568 ggr
SimsBrooke
0

Bli vänner eller dödar de varann?

Det är så här att jag och en polare funderar påm att flytta ihop och sådär.
Som ni vet har jag en kanin, och henne vill jag helst av allt inte vilja sälja, men jag kanske måste göra det iaf, men nu till min fråga.

Vi funderar på att skaffa katter, kan man få ihop en kanin och katter tillsammans utan att de "dödar" varandra?
Tacksam för svar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Stampelina]
0

Kolla under frassetråden på Niikes underbar Alpha, hon och katten var urgoa med varandra.,

Men det är klart, alla kaniner och katter kanske inte funkar ihop..

SimsBrooke
0

frassetråden? :O

SimsBrooke
0

någon mer som ´kan svara??

spiritedaway
0

fungerar inte jättebra för mig längre. Katterna har fått fram sin jaktinstinkt mer och mer tyvärr. Men jag vet att det finns fall då kaniner och katter kommer bra överens. Är nog en bra sak att ni har kaninen först.

Jetaime
0

Man bör ju helt klart ha dom under uppsikt tillsammans, men vår katt går bra med kaninerna..
Men igår hade han lyckats skrämma en av dom så han kom i chock och låg och skakade på golvet, men han hade inte gjort nått utan endas sprungit där kaninen var.. Men denna kaninen är också lite off så han märkte väl inget först och blev jätte rädd sen..
Men förövrigt så brukar har springa och "leka" med den andra innekaninen, dom jagar varandra och håller på, såklart under uppsikt, men där är det kaninen som är tuffast :P

karin71a
0

Klart att de kan funka men man får nog jobba på det, iofs bros det på katten i sig oxå så klart. Mina kaniner förvisso stora jättar men dom funkar med min ena hund utan några probz….mens den andra hunden hade slitit itu dom om han ficken chans…

Jag har vant min hund (Schäfer) detta från början med att kunna umgåsmed andra djur stora som små. Min andra hund är en omplachund som inte fixar de tyvärr,snusa på domkan han göra i min närvaro men skulle jag inte vara där vill jag intevetavad han gjort…..

Kanske lättare att vänja hund än katt jag vet inte….

TereseE
0

Här går det jättebra!

Men då är kaninen typ dubbelt så stor och kolugn (fransk vädur). Men har ni redan kanin/er och skaffar kattunge så talar allt för att det ska gå bra att få dem att funka ihop. Då kan du ju lära kattungen redan från början och ta en innekatt som inte fått lära sig att jaga med sin mamma… Lycka till!

Vi tog in omplaceringskatter tidigare och det har alltid funkat jättebra att introducera dem till våra kaniner. Beror mycket på hur man gör också.

spiritedaway
0

#7 bara för att det är innekatt från början så innebär det absolut inte att de inte har jaktinstinkt. Tro mig :P

TereseE
0

#8 Det är ändå en viss skillnad, klart alla katter har jaktinstinkt på samma sätt som alla kaniner har som instinkt att fly vid fara. Men det underlättar med en innefödd katt som inte tränats av sin mamma att döda.

spiritedaway
0

#9 jo. säger bara att de kan ha rätt mycket jaktinstinkt. Båda mina katter har alltid varit innekatter och har båda testat jaga kaninerna. Sen hur allvarligt det skulle bli om inte jag satt i närheten vet jag inte.

men jo jag tror säkert det kan underlätta :)