Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 676 ggr
Mk91
0

Jag är tillbaka! :)

Hallå allesammans!

Efter en tid utan kaniner har mitt kaninsug plötsligt blivit kanonstort så jag bestämde mig för att kika in här på kanin.ifokus igen och hoppsan! Jag är fast igen.

Håller på att övertala pojkvännen om att skaffa en liten lösgående frasse här i vår lägenhet, och det går framåt! :)

Några av er kanske minns mig som Matilda_91 med kaninerna Albin, Gizmo och Minou (och ett gäng ungar där ett tag)

Jag känner igen en hel del här från förr, men många är nya…

kul att vara tillbaka iallafall!

(om det nu blir någon kanin, annars kommer jag inte klara av att stanna på sidan bland alla gosiga kaninbilder)

ha det bra!

gullenos
0

Jag blev medlem för några månader sen så jag e ganska ny (a) Men va roligt köp en frasse. Hah min dröm är att ha en frasse! Men det får väntas till man flyttar hemifrån och har plats!! ;D Läs frasseartikeln och du kommer bli förälskad :D

thexclub
0

Vad kul att du är tillbaka Matilda! =) Undrade lite vart du tog vägen förut. Hoppas du kommer trivas här och skaffar en frasse.

/ Myriis

the vanity, it becomes insanity

[Niike]
0

Åh gud vad kul!! Välkommen tillbaka!

Har funderat på vart du tog vägen mååånga gånger kan jag tala om. Så himla roligt att du kommit tillbaka, hoppas du blir kvar också!
Och vilket bra kaninval du gör, frasse är bästa rasen Skrattande

Taci
0

Du har varit saknad! :)

Lycka till med övertalningen ;)

Mk91
0

Tack allesammans!

det känns som om vi inte pratar om annat än kaniner här hemma nu haha!

Mailade med Lina som hade sin frasse August här på kif, men jag var så velig så hon hann sälja honom innan vi bestämt oss. Jag känner mig fortfarande inte helt säker på om jag vill bli kaninägare igen, men åh så kul det skulle vara.

Har kollat upp en annons på blocket med viltgula frassar från Dalarna och blir det någon så blir det en av dem kan jag säga! :) Uuurgoa!

Mk91
0

#1: haha den har jag nog läst minst 5 gånger! Den och artikeln om att ha kaninen lös innomhus :)

Zvintos
0

Välkommen tillbaka. ^^

kaningodis
0

Välkommen hit (igen)!

Jag blev nog medlem efter att du försvann härifrån men jag vet att det var du som skrev Kaningott, den artikeln har jag läst många gånger ;)

Kastanjegårdens Kaniner

sputtnick_plexus
0

Vad kul :) Välkommen tillbaka!

TereseE
0

Välkommen! Vi har en frigående frasse i lägenheten -rekommenderas varmt. Glad

Clariiz
0

Självklart minns jag dig och dina små troll <3
Visst var det du som gav oss alla det oförglömliga kola recpetet? ;D

Personligen tycker jag du ska skaffa dig ett litet lejon ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mk91
0

tack tack! :D

#:11 haha just det! det var ju kalaslängesen jag gjorde det :) måste laga lite kola ikväll känner jag..
Nja, är just nu i en långhårsfri period just nu, föredrar kort hår! Men det ändras säkert snart haha, nästa gång jag skaffar kanin är jag säkert såld på angoror eller något, men nu är det stora kaniner som gäller! Har mailat uppfödaren och fått massor med supermysiga bilder på alla ungarna:)

[Niike]
0

#12 Hihi, jag har skrivit upp det kolareceptet och döpt det till "Matildas kola" faktiskt Glad Supergod!!

Lyssna inte på Clara, det är klart du ska ha en frassenalle och inte nåt litet buslejon hihi! Flört

Mk91
0

#13: Haha vad kul! Jag tycker fortfarande om att baka, ikväll blir det rulltårtshjärtan med rosa glasyr som jag ska bjuda klassen på imorgon, lite sådär inför alla hjärtans dag ;)

Nej en fluffis blir det då inte, stort ska det va! :D

flisan93
0

Så kul att du har kommit tillbaka:D Kul att höra att det kanske blir en frasse snart:D hoppas att det går hem helt och hållet:)

Välkommen hit, igen:)

Adina
0

Vad skojj!
Välkommen tillbaka :D

Jojsan
0

Välkommen tillbaka! Har också funderat på vart du tagit vägen.. Men vad hände med dina kaniner du hade tidigare?

Mk91
0

#17: Skrev kortfattat om det i Stampelinas tråd "MARDRÖM" men kan berätta lite mer invecklat här.
Mina kaniner Albin och Minou bodde tillsammans i min lekstuga som många av er vet. Vi har flera barn i åldrarna 4-6 i området och de var väldigt förtjusta i mina kaniner. Barnen var alltid mysiga mot kaninerna men jag ville ändå inte att de skulle vara där utan att jag var med, och de hade jag sagt till dem flera gånger.
Jag hade en stor sten framför dörren till stugan så att den inte skulle blåsa upp, och varje gång barnen var där la dem stenen i en nerbuktning i marken. (Jag vet inte varför, jag brukade lixom bara rulla den åt sidan, men antagligen för att de var rädda att den skulle rulla iväg eftersom lekstugan står uppe på en kulle)

En väldigt blåsig dag när jag kom hem från skolan stod dörren till lekstugan på vid gavel och stenen låg i gropen. Båda kaninerna var borta. Till en början blev jag bara jätteirriterad på att ungarna varit där fast jag inte var hemma, kaninerna brukade vanligtvis stanna på gården de gånger de lyckades rymma. Men efter några timmars letande blev jag väldigt orolig. Klockan tio på kvällen hittade jag Albin, Minou var fortfarande försvunnen.

Jag hittade aldrig Minou igen, antagligen hade räven tagit henne.
Albin slutade äta och blev hängig och seg, han saknade sin kompis.

Några dagar senare var Albin borta, kvar var bara en massa vit päls som satt fast under kompostgallret till lekstugehagen. Albin hade pressat sig ut (något som aldrig någonsin hänt under de ca 4 åren Albin tillbringat i olika kompostgallerhagar)

Antagligen gav han sig ut för att leta efter Minou, jag vet faktiskt inte. Han kom iallafall aldrig tillbaka.

Det jobbigaste är att jag inte vet vad som hänt mina små. De är ju förmodligen tagna av räven men jag kan inte sluta titta efter dem i alla diken och på åkrarna. Varje liten snöhög eller plastpåse ser ut som Albin.

Usch vad jobbigt det här blev nu, saknar dom så mycket. Albin var så himla annorlunda, han var en väldigt klok kanin. Minou blev bara ett halvår men var otroligt speciell för mig. Hon föddes hos mig och jag räddade henne från döden två gånger som bebis.  

I mina tankar har Albin och Minou ett härligt liv som vildkaniner någonstans där rävarna och lodjuren inte existerar.

flisan93
0

#18 Nej, gud så tragiskt:'( Måste vara ritkigt jobbigt! Beklagar<3