Flytta ut?
Jag har ju tänkt att mina älsklingar ska få flytta ut. Just nu bor de i garaget som håller ca 12-13 grader. Skulle det gå att sätta ut dem nu snart om man succesivt sänker värmen där ute så att det tillslut inte är någon värme alls på? Och då flytta ut dem? Hur lång tid behöver de på sig i så fall för att vänja sig?

Klokast tror jag att det är att de stannar i garaget tills temperaturen utomhus (nattetid) är lika med garagets temperatur. Så att det inte blir för stor temperaturskillnad för kaninerna.
jaa det är ju det jag utgått i från att jag måste göra men då borde man ju samtidigt kunna sänka temperaturen i garaget lite i taget tills det är lika kallt som utomhus där inne.
Eller?

Det blir ju snart lika varmt i garaget som det är utomhus, så jag skulle inte göra det i onödan :P Eller i vilken ände av landet bor du?

#3 hon bor i piteå :P (kollade på din sida (A) haha!
/Elvira :D
#3 Jag bor som sagt i Piteå uppe i Norrbotten = lååång vinter ;) Vi har snö ända in i maj… Så det dröjer länge än innan det är möjligt annars att sätta ut dem…

#5 Jadu.. :P Då kanske man kan göra på det sätt du föreslog :P Det blev lite krångligare nu eftersom du bor så pass långt upp ;)