Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1451 ggr
moa88
0

biter i byxbenen O.o

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kanin ska alltid bita mig längst ned på byxorna. på resten av   familjemedlemmarna nosarhan bara. men på mig "hugger" han. fast när man typ kavlar upp byxorna buffar han bara på benet….

nån som kan förklara hans beteende?

[Wera]
0

Jag vet tyvär inte :P
Men undrar bara. vrf han är naken på nacken? (bilden) :P

moa88
0

han hade skabb i sommras, håller på att växa tillbaka hår nu :)

[Wera]
0

#2 Usch då :S

moa88
0

#3 jao, men de gick över rätt så snabbt, han har snaart fått tillbaka all päls hehe

tasse
0

Jag vet faktiskt inte varför han gör så, men för att han ska sluta med det. Så när han biter i byxorna så säger du NEJ, och lyfter bort han. Då förstår han kanske att du inte vill att han ska göra så. ( Det funkade på min kanin, han gorde samma sak. )

www.facebook.com/profile.php?id=100001224241293

moa88
0

#5 okey får testa de, annars får jag leva med det xD haaha

kenttjej
0

Min hankanin gör likadant! Han skuttar runt mina fötter o gör parningsljud o drar i mina byxben o strumpor. Var jättegulligt i början, o han följer mig vart jag än går. Men igår började han även jucka mot mitt ben o nu gör han inget annat… INTE så gulligt längre. Så fort jag släpper ut honom ur buren så klänger han sig fast vid mina ben, skitjobbigt!

moonsi
0

min hane biter också mig i bena när jag gör rent å gör parningsljud

men förhoppningsvis går det snart över jag hoppas på¨de ialf :-)

min är 6 mån  hur gammla är era  ??

moa88
0

så det är alltså ett parningsbeteende?
ett väldigt irriterande sådant isf xD haha

kenttjej
0

Min pojke fyllde 1 år nyligen! Men det är som sagt väldigt jobbigt beteende, blir tokig om han inte slutar snart… Kanske får ta ett snack med vetrinären snart. Har förresten försökt på flera sätt att få honom o sluta. I början trodde jag att han sökte uppmärksamhet så jag klappade honom eller lyfte upp o gosade med honom, vilket han iofs verkar uppskatta men han slutar inte precis. Har även försökt putta/lyfta bort honom o säga ett tydligt "nej!", detta ignorerar han totalt. I andra fall har han fått sig en dusch med vattenflaska vilket har funkat när han har bitit på saker men i dethär fallet funkar det inte…

Nån som har några andra bra förslag? Eller ska man överväga kastrering?

moonsi
0

ne men vill gärna också ha massa tips?..