Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1268 ggr
flisan93
0

Transportbur

Tänkte att det skulle kunna vara bra att ha en tråd där man kan läsa andra kaninägares synpunkter på olika transportburar. Vilka olika transportburar det finns, kvalitet och pris. Även vilka nackdelar eller fördelar med de olika sorterna. Det kan vara hjälp för de som inte riktigt kan bestämma sig för vilken de vill köpa.

Mina frågor är:

• Vad har du för transportbur?
  • Vars har du köpt den?
  • Varför köpte du just den?
  • Hur mycket kostade den?

Om du har flera kan du antingen välja någon eller berätta om alla:)

Lägg gärna in bilder:)

[Stampelina]
0

Jag har en sk kattbur till min frasse, sen har jag en 2-fackare av Ivan, den är stor och bra.

Ska försöka länka till Ivans hemsida:

http://hem.passagen.se/rabbiman

Tarja
0

Jag har lite olika transportburar, men kan nämna lite om den bästa :)

Jag har en Atlas Open i brunt! Den köpte jag från Libra Artic, och den kostade över 300kr. Jag köpte just den för att den såg så bra ut när man kunde öppna taket, och så verkade den stark! Så den är superbra!

matilds
0

Jag har två stycken ljusblå atlas 10 open som jag köpet till kanonpriset 150 kr/st. Det var dock från en privatperson som köpt in en hel massa burar :) Jag köpte de för att jag fick erbjudandet och för att jag behövde nya burar. Atlas är verkligen skitbra tycker jag! Perfekt att kunna öppna i taket också ifall kaninen är envis :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

ciss
0

Jag har flera transportburar men bara två som jag använder. Jag har två svartvita Atlas 10, en open och en vanlig :) De kostade ca 280 kronor, är snygga och hur bra som helst :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

PrinzeZz
0
  • Vad har du för transportbur? Mest Atlas Open, har några stängda också men dessa ska ersättas helt av open, köper open när jag får råd. tror jag har tolv st.
  • Vars har du köpt den? Djurens Center i örebro köper jag ifrån. Bra pris där
  • Varför köpte du just den? Lätt att öppna, många kaniner tycker det är obehagligt att bli utlyfta framifrån och stretar imot. då är det mycket lättare att lyfta ut uppifrån.
  • Hur mycket kostade den? 245:- kostar open 10

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

flisan93
0

putt

Sashhi
0

Ska buta ut mina mot Atlas 10 Open. Har nuvarande två av okänt märke och en Atlas 10.

Not your mom, not your milk.

MajaaR
0

Hmm jag vet inte riktigt vad min transportbur "heter" men den är gul och lila, kommer från Ge-kås (Ullared) och den kostade 59:-  ^^

[chriistina]
0
  • Vad har du för transportbur?
    1 Atlas 10, 1 Atlas 10 open, 1 Atlas 20 open
  • Vars har du köpt den?
    2 är köpt i djuraffär & 1 är köpt av en kompis… 
  • Varför köpte du just den?
    Det är praktiska i forman, stadiga och säkra. Samtidigt är de lätta att stapla på varandra när man har flera. 
  • Hur mycket kostade den?

Atlas 20 open kosta runt 500kr. Atlas 10 kosta 99kr och Atlas 10 open betala jag 150kr för (begagnad).

Kristall
0

* Vad har du för transportbur? En tvåfärgad transportbur (vet inte vad märket heter men den är tillverkad för katter antar jag) + en liknande som vi har till katterna och som jag får låna. :P
(+ Ska bygga några flera transportburar själv.)
* Vars har du köpt den? Köpte den begagnad.
* Varför köpte du just den? dels p.g.a priset och dels för att den såg lagom stor ut. ;)
* Hur mycket kostade den? 10 euro typ (runt 100 kr eller ngt). ^.^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)