bättre underlag?
När jag har fridolf i buren inne har jag spån i botten, men när han skvätter till eller hoppar ut och in i buren så kommer det spån överallt. Finns det något annat som man kan ha som underlag, som suger upp bra osv?
Toalätt finns. Har flera olika namn, kan inte dem andra.
Men det är lite "tyngre" och flyger inte omkring lika mycket.
Att lägga ett lager halm över kan också hjälpa ibland.
Japp, du kan använda dig av toa-lätt eller remiss. Det är små pellets som är gjorda av papper, de suger upp fukt och tar även bort dålig lukt.
Kastanjegårdens Kaniner
Är han rumsren kan du ju köra med matta i buren och spån/toa-lätt i toalådan.
Annars tycker jag toa-lätt eller liknande är bra. När det flyger ut spån på golvet blir det så himla mycket, trä/papperspellets är lite lättare att plocka upp och man drar inte omkring det i hela huset 
#2 Ja, Majsan Remiss är superbra! Luktar inte mycket alls och är dessutom miljövänligt
Det är även "mjukare" än trä/papperspellets tycker jag = skönare för kaninen.
#4 Japp och de finns även i större förpackningar :)
Kastanjegårdens Kaniner
Toa-lätt / remiss är dyrare, och om du föredrar något billigare kan du fortästta ha spån men ha halm över så skvätter dte inte lka mkt :) haft samma problem förut.
#1: Det beror nog lite på vad för sorts kanin man har.
Testade med Toalätt (olika sorter) till Pelle, men det var lika värdelöst som spånet.
Luktade lika illa, om inte värre, dvs tog inte bort lukt alls oavsett hur ofta jag bytte.
Sen är Pelle en som gärna gräver runt med allt i buren, så pelletsarna grävde han sönder till molekyler så burens blåa galler efter några timmar var täckt av brun/gult damm. =P
Till lugna kaniner tror jag säkert det kan funka bättre.
Men inte till lortgrisen Pelle.
#0: Personligen har jag hittills inte hittat något underlag som passar min buse som bor inomhus.
Har testat spån, toalätt och torv.
Samtliga även med ett lager halm ovanpå.
Tror det gäller att testa sig fram och se vad som funkar bäst till just den kaninen.
Till pälsbollarna ute är det spån som gäller, vilket funkar bäst för dem andra.
tack !