Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3193 ggr
Deco
0

Era uteburar!!

Jag har bestämt mig för att flytta ut ninerna så fort det börjar bli några grader varmare. Detta för att alla allergener blir väldigt konsentrerade i ett garage och Nala löser sjukt mycket hår som bara virvlar omkring där inne.

I alla fall vill jag att de ska ha stora burar även ute också tänker jag mig en in- och utbrottssäker gård rung om, typ hundgårdsliknande.

Men, jag behöver massvis med inspirerande bilder på uteburar! Inte 2 facks med burarna på varande utan i bredd… eller vinkel för den delen.

Visa hur era bor!

Deco
0

Putt…

Sashhi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ingen 2-fackare, me dock har jag en bur med en lite fiffig lösning! Du ser hjärtat på buren? Den är en ventilation som man har skruva in på vintern och närdet är varmt på sommaren som öppnar man bara upp den så blir det lite svalt i bodelen.

Not your mom, not your milk.

Deco
0

Ahaa! Fiffigt nummer två!

utekaninen
0

Min bur:

Kommer renveras i sommar

utekaninen
0

oj menar renoveras

Jetaime
0

Min 9-facks bur, rätt små fack, men dom är godkända iallafall, ca 0.56kvadratmeter :) Det bor en kanin i varje fack då (inte riktigt samma som när bilden togs i somras) men nu bor iallafall Millie, Emil och årissa på 2:a våningen och Robyn och William på 1:a

Jetaime
0

Hittade absolut ingen bra bild på mina två en-fackare, men jag tog säkert någon i somras..men jaja det får bli denna då :P
Dessa burarna har jag till honor som har ungar eller om många kaniner bor i samma bur osv ;)

Tittiman
0

Min bur är som ett litet hus med en stor utegård. (Se bilden.)

Tittiman
0

Så här ser det ut inne. Nu har jag dock lite med saker där, såsom krypin, massor av halm osv.

spiritedaway
0

# 8 va stor och fint :)

Kristall
0

#6: wow :D *vill ha ;D*
Kan inte ha varit billig (att bygga?)… :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

2 av mina uteburar som står i stallet. Finns massor av bilder på min hemsida, om du klickar dig fram på "Kaningården".

www.berggrenskaniner.se.nu

[Wera]
0

#6, fin bur :o och #8, #9 stort och riktigt fint, luftigt och ljust också :)

#2 Fiffigt/smart :D

Bilden: Hade så förut, men som du ser i #12 är den i stallet nu buren, så en liten "bur"/"hus" är där nu, men så här kan man iaf. ha det :) Buren står i en "hundgård".

Emma-lundqv
0

Här är en av mina burar som är i mitt kaninhus, precis nybyggd på bilden så allt är omålat ;P Jag har 6 burar av den här typen och en tvåfackare, inte så praktiskt eftersom det tar upp mycket plats men jag har ju ganska få kaniner så det funkar :)

hyltebarn
0

Min utebur! :)
Lite ostadig men så fort värmen kommer ska jag fixa det!

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Kristall
0

Fyrafackaren. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)