Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 949 ggr
Andin
0

Teddydvärgvädurskullar i vår?

Är det någon/några här inne som planerar teddydvärgvädurskullar i vår?

Helst ska båda föräldrarna vara teddypälsade (ej peking). Trevligt temperament på föräldrarna och seriös uppfödning är viktigast.

Gärna mellersta eller södra Sverige.

Trasdockaa
0

Jag kommer att ha, men är hårt tryck på kullarna jag tar här hemma, då jag både behåller mkt själv (har äntligen fått ihop djur som jag är kräset nöjd och stolt över) och nästan uteslutande enbart säljer till folk inom teddyklubben :) Är du intresserad utav att avla för teddyklubben är du välkommen att höra av dig, annars kan jag rekomendera frihetens kaniner, je taimes kaniner och moängsvägens kaniner :) Du är självklart välkommen att hälsa på om du har vägarna förbi stockholm! :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tarja
0

Som Trasdockaa sa så får jag en kull om en månad :) http://www.moangsvagenskaningard.se --> kolla kullplanering!

Andin
0

Trasdockaa: Har läst vad du, och andra som avlar för att teddydvärgväduren ska bli renrasig, gör och jag måste bara säga - kämpa på! Själv vågar jag mig nog inte på Avel pga av risker att förlora djur. Tack för inbjudan och för uppfödarnamnen! Hemsida?

Halloon: Ska gå in och kolla! Hör av mig via mail! :)

Trasdockaa
0

#3 Inga problem!

Moängsvägen ser du här ovanför, frihetens har www.frihetenskaniner.se.nu om jag inte minns fel och je taimes har www.jetaime.se tror jag :) i annart fall är det bara att googla på så lär du hitta det snabbt ;)

Andin
0

Trasdockaa: Var lite efter din hemsida också, men den hittade jag när jag kollade runt på andra uppfödares länkar! Tack igen!

Trasdockaa
0

#5 Oj, haha, jag tänkte inte riktigt så långt! Ursäkta! :) Sedan är självklart ett alternativ att du köper en hane som du registrerar i teddyklubben. Om det är själva honan du är orolig över att det ska hända något vid förlossningen :) Är självklart ingenting "vi mot dem-elakt" i det att jag inte vill sälja till folk utanför teddyklubben numera. Utan det är helt enkelt så att det finns så få wienerfria teddyvädurar, att det vore hemskt att inte använda generna vidare :)

Men som sagt, bor du i närheten av/i sthlm får du hemskt gärna komma förbi och hälsa på och lära känna teddysarna :)

Andin
0

#6: Jo, teddyklubben (låter så gulligt! *haha*) har jag spanat in sedan en tid nu och förstår jobbet bakom. Om det blir en ikkewiener-hane jag faller för, då blir det registrering!

Trasdockaa
0

#7 Toppen toppen! :) Haha, jag liiiite gulligt låter det allt :P Då är du även välkommen hos mig ;) Låter som sagt lite smått bitchigt, men du verkar förstå precis vad det innebär :)

Andin
0

#8: Jepp! Gleder meg!

ciss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer para min hona Frihetens Cotton Candy (madagaskar wienertecknad) med Nattglittrets Idol (vit blåögd, äg. Jetaime) till våren. Förväntade färger är vit blåögt samt wienertecknat i gul/svart japan och madagaskar.

Det finns inga bra bilder på Candy på hemsidan så jag bifogar en :) Se mer på vår hemsida, www.frihetenskaniner.se.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Andin
0

#10: Har mailat (tror jag…)

ciss
0

#11 Jo :)

www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Förhoppningsvis föds det en kull här runt den 16/2!
Mer info på min hemsida. Glad

[Wera]
0

Om min hona inte går tom ska ungarna komma snart, hon är på dag 30 nu där det är 50% chans på japantecknat. ("Pappan" är Xtra, svart/vit japansiames, och "mamman" är Mumin, brun zobel wienertecknad)

Har även parat om en hona nu, så om hon inte går tom lär det komma ungar om 30 dagar :D ("pappan" är Charlie, havana, "mamman" är My, madagaskar/japan)
Kommer även para en annan hona Isa om en eller två månader, kan komma viltkanel, kanel, havana, svart. "Pappan" är Charlie, havana, "mamman" är Isa, viltkanel).

För att se bilder och läsa mer om planeringarna kika in på: www.berggrenskaniner.se.nu
Jag finns i mellersta Sverige, Dalarna.

Twinklys
0

#14 Vem ska Isa paras med? :)

[Wera]
0

*Ändrat i #14*

#15 Om inte jag kan ta mig till Stockholm blir det Charlie.

Twinklys
0

#16 Om det blir en svart hane, hojta till ;)

Twinklys
0

#16 Om det blir en svart hane, hojta till ;)

[Wera]
0

#18 Ja det gör jag :D

flisan93
0

#10 Längtar tills hon får ungarna:D<33

En ska bli min, bara min!:)<3

matilds
0

Lyktans Yra (havana) är parad med Oboy (brun zobel). Förväntade färger brun zobel, svart och ev. vit rödögd och havana. Fokus för denna kull är pälsen som kommer bli grymt fin!

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Andin
0

Det verkar vara många kullar på gång! Skrattande

teddykaniner
0

Jag ska få kullar också,men kan rekommendera www.teddyvadur.se

Färgbackenskaniner..=).

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jetaime
0

Jag har ju också en del kullar på gång, såg att louise hade skrivit min hemsida lite längre upp (www.jetaime.se) du får gärna gå in och kika. Kommer para Myran och Gramet troligtvis båda med Oboy om ca två veckor :) Sen har jag en vit blåögd kull senare i vår mellan Izolde och Idol.

ciss
0

#20 Ja haha :)

www.frihetenskaniner.se