Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 735 ggr
Emelie-E
0

Tips på bra bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu är det jag igen.. Det känns som om jag bara har problem med mina kaniner..
Men man får försöka göra det bästa utav det, eller hur?

Den buren jag har nu är sjukt svår att städa och lite liten för mina två kaniner.. Så nu undrar jag vad ni har för burar? Någon här som har någon bra bur som ni köpt i djuraffär? (menar alltså uteburar nu).

Det enda dumma är ju just nu att de står inne i ett förråd. Så köper jag en ny bur, så måste jag flytta ut dem. Det är ingen vidare temperaturskillnad mellan där inne och ute. Bara det att det inte blåser och regnar där inne.
Jag vill ha en stor fin bur. En som passar till två teddylejon och som är enkel att städa.
Tips?

Så här ser min nuvarande bur ut, så kom inte å säg att jag ska skaffa en sådanTungan ute

exitingsvillemo
0

vi gjorde som så, att vi helt enkelt byggde en egen =P ungefär dubbelt så stor som din, med botten-och övervåning, samt Hage.

Mycket enklare att göra själv, då får man precis som man vill ha det.

Gjorde gallerlucka på ena halvan och stängd dörr på andra halvan, så hela buren är alltså öppningsbar och enkelt att göra rent =)

Emelie-E
0

Jo, jag funderade på det också. Att göra en egen. Och det hade väl varit det bästa. Om man kunde snickra ihop en:P

Jag får fundera lite mer på detta.. Sitter här och tankarna bara snurrar för jag tycker så synd om kaninerna för att de bara sitter i den lilla buren nu när det är så kallt.

exitingsvillemo
0

nackdelen med våran är att den blev så pass stor (tung) att den inte går att flytta utan att montera ner den.

Ett tips? om du ska bygga själv, är att du bygger den i olika sektioner, som du sen sätter ihop med hjälp av tex haspar.