Veterinären
I fredags var mamma till veterinären med Mumin, efter som hennes öga var svullet och infekterat för 2 veckor sedan, jag hade då ögonsalva till henne, i en vecka, först tyckte jag det hjälpte (svullnaden gick ner och det varade inte lika mkt), men det började bli värre sen så jag fick en tid hos veterinären, efter som salvan jag använde tog slut, så prövade jag en ny som min syster haft till en unge med samma problem.
Hos veterinären blev hon klippt/rakad runt ögat, rengjordes (det var gammalt torrt var runt hela ögat) och så fick vi en salva (samma salva jag använde först, som jag fick med Isa).
Det ser inte så fint ut… men veterinären sa något att det inte fanns några skador iaf. :)
Hoppas hon blir bättre iaf. <3
Min kanin har lite geggit i pälsen runt ögat, inte gult, typ vitt. Kan det vara samma sak tror du? Asså det är inte mycket, bara lite torrt.
Ojdå, varför blev ögat infekterat eller ni kanske inte vet orsaken?
Jag och mina kaniner håller tassarna att Mumin blir bättre! :)
Kastanjegårdens Kaniner
#1 Mumin har också lite vitt, både gult och vitt. Du kanske ska höra med en veterinär? Det kanske kan bli värre ^o)
#2 Jag vet inte riktigt, jag tror ögat blev irriterat av hennes päls som kom i ögat efter som jag såg hår som var i ögat som jag fick pilla bort. Tack :)<3
Ojdå, stackars lilla tussan! Hoppas hon blir bättre iaf 

Ja fy det såg inte så kul ut! Men nu blir det nog bättre :D
/Elvira :D
Stackars Mumin! Hoppas hon blir bättre <33.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Stackars Mumin! Hoppas hon blir bättre <33.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Stackarn :(
Hoppas det blir bättre!