Honan skvätter.
Nu är det så att min hona, Luna är brunstig och har nu börjat att skvätta. Så gjorde min förra kanin också när hon fick träffa en kastrerad hane, men då var hon ju i alla fall ute och det störde mig inte lika mycket.
Nu får jag gå och torka kiss lite överallt, än så länge har hon i alla fall inte prickat Gizmo verkar det som :P Hon pissade ner alla 3 fleecefiltar under samma dag (har fleecefiltar i hagen deras) Hon struntar nästan helt i lådan. Och hon var den som var duktigast på att använda toan. Hon är 10 månader.
Är detta beteende vanligt? Kanske fler som har det såhär?
men dom kan väl bli lite busiga när de är i den där åldern? (;
När min kaninhona också är brunstig skvätter hon också kiss.;)
// Emma :D
jo men hon har redan varit busig och sedan gått tillbaka och varit duktig på toan :P Så jag tror det hänger ihop med att hon är brunstig. För precis så gjorde min förra kanin även fast hon var långt över 2 år.
#2 okej. Det är lite jobbigt när man bor inomhus i lägenhet. Jag måste sätta något skydd bakom buren så hon inte prickar tapeterna. :P

Har alldrig märkt att min hona är brunstig.
Ser de ut som kiss då?
Min kanin är snart 2 år fyler vecka 25.
Hur märker man att kaninen är brunstig och hur ofta är de brunstiga?
Jo, det är kiss. Hon skvätter.
Det märks väl lite olika. Tecken på det brukar vara att om man rör honan på ryggen längst bak så brukar hon lyfta upp baken eller hur man ska uttrycka det. Luna brukar även bli lite duktigare på att morra. Och så brukar hon ha ett annat ljud också.
men det som jag märker mest på är att hon bor med en kastrerad hane som hon rider på för att hon vill att han ska para sig med henne. Och det gör han också i typ 3 sekunder då och då.
Hur ofta dom är det har jag ingen aning om. Tror Luna var brunstig i några dagar, sen tog det väl ca 2-3 veckor och nu är hon brunstig igen. Men är säkert väldigt olika vilken årstid också. Vissa perioder är honorna mer villiga.

#6.Tack för svaret.
Mumin skvätter :S hade en hona som skvätte förut när hon är brunstig.
#7 hoppas det var tillräckligt tydligt haha :)
#8 okej, antar att det är vanligt när de är brunstiga. Jag hoppas bara hon inte skvätter alltför mycket. Men det är väl bara att stå ut och tvätta filtarna varenda dag haha :)