Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 341 ggr
Muumintrollan
0

Punzie strejkar!!

Jag sitter här o undrar om den är en allmän "kaninstrejk" idag eller vad det är frågan om. Vår Punzie har nämligen gått i total strejk….har bara suttit still i buren hela dagen och sett uttråkad ut (innekanin för er som inte vet). Så tänkte jag att det är bäst hon får komma ut istället o rusa av sig i rummet…mmm Eller hur??? det går "sådär bra". Hon gömmer sig under bordet och vägrar komma fram - morrar åt mig eller vill "gå till attack"… satte sig tillomed och pinkade på ett lakan som hon brukar böka runt med eller ligga o gosa på mellan race-rundorna ute.

Och nu har jag suttit med henne här i rummet….ja säkert två timmar!!!! (ja jag vet….jag ääääär över 40 år o leker ännu med kaniner…fniss) Min man undrar om jag tänker sätta mig i buren istället för henne snart….hehe.

Inte ens godis funkar idag!!! kväll…..natt…..

SHIT!!! JAG VILL GÅ LÄGGA MIG NU JU!!!!

Knasiga kaniiiiiin.

[Niike]
0

Ojdå.. Det kan inte vara att hon har ont någonstans eller inte mår bra? Så det är därför hon drar sig undan.. Verkar ju mycket märkligt att hon skulle bete sig så annars, sådär utan anledning. Hur gammal är hon? Tänkte om det kunde vara tonårsbeteende..

Muumintrollan
0

Jag tror inte…o hoppas inte att hon har ont. Gissar mer på tonårsbeteende isåfall. Hon kan vara tjurig på mig om hon fått vänta länge på att komma ut trots att jag varit vid buren o pratat med henne….gissar att hon är tjurig på mig för hon verkligen vänder bort nosen när jag pratar med henne… Just nu har hon kommit fram allafall men sitter o blänger surt på mig.

Får se hur detta slutar…..

Punzie fyller förresten tre år till sommaren….tror jag det blir…eh….vilken koll man har när åren går. =))))

Gonatt på er!

[Niike]
0

Hihi vilken buskanin! Hoppas det bara är lite trots så hon inte har ont någonstans eller så =)

Godnatt med dig !

PrinzeZz
0

brunst?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Muumintrollan
0

Hon hade helt klart en strejkar dag…. för det gick över sen. Nu är hon helt "normal" igen. Men det är ju inte helt utan att man undrar vad det är för "fel" när hon skrämmer mig sådär… BUSKANIN var rätta ordet minsann.

[Niike]
0

Skönt att hon är som vanligt igen Glad