Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 612 ggr
Teddysar
0

Förhådnader i Pälsen ??

Idag gick jag över till min systers kompis för hon sa att hennes han kanin hade hårda saker i pälsen. Jag blev lite orolig och gick över såklart. När jag kom dit så fick jag kolla på kaninen. Det såg ut som små tovor eller förhådnader mot huden. Det går inte att beskriva riktigt :S

När jag  skrapade lite på den här grejen som såg det ut som om det kom flingor av mjäll ?

Har  ni nån anning om vad detta kan vara ?

Kaninen är ju pig och Glad som vanligt så det märks ju inte att han skulle må dåligt . Och han ryker bara till "lite" i bland när mqan håller på med den här "tovan"

[Wera]
0

Ingen aning :S men om jag var er skulle jag kontakta en veterinär.

Trasdockaa
0

Jag skulle antingen behandlat med Flusa eller åkt till veterinären. Låter verkligen som något sorts kvalsterproblem.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Teddysar
0

okej tack wera :)

Teddysar
0

okej

#2 kvalster problem ? :S

Teddysar
0

han har det bara vid öronen och Halsen .

Tittiman
0

Kan det inte vara tovor som satt sig enda in på huden? Isf kan det irritera huden under och därav "mjällen".

gullenos
0

Det låter nästan som öronskabb, eller e jag helt ute och cyklar nu :P ?

Teddysar
0

#6 ne jag tror inte att dte är tovor för vi har lykats få loss 2 stycken och det är som en hård, gul,  klump

Teddysar
0

#7 ja jag tror något åt det hålet med :/ läste lite på internet nu och då beskrev dom olika "kvalster" och då lät det som nått sånt. Rong orm eller Svamp

gullenos
0

#8 aha, va bra då! Men asså det kanske bara är nått smuts som har fastnat!!!

Teddysar
0

ja asså jag har ingen anning :S

Men jag ska be henne att ringa en vätrenär och fråga i morgon för man kan la inte ringa om sånt nu ? :s

gullenos
0

#11 det verkar ju inte livsfarligt av vad jag har hört så jag tycker att ni kan ringa imorgon och fråga ;)

Teddysar
0

#12 okej tack för alla svar och frågor, jag  berättar i morgon hur det gick och vad vätrenären sa ;D

gullenos
0

aa det låter bra :D

teddykaniner
0

Oj,;S. Ring veterinären imorgon då =).

Med vänlig hälsning,
Jenny