tragedi
5 döda ungar hittade jag i morse när jag var ut och kollade till kaninerna. Loppan hade inte gjort något bo åt sina små så dom frös nog hjäl :(
Jag vet att förstagångs mammor kan göra så men det känns ändå lite surt.
Barnen är nog de som tagit detta hårdast, dom ville så gärna ha en vit liten fluffboll. Vi fick det också men den lever ju inte. Barnen var så gulliga med dom små, satt och klappa dom och grät en skvätt. Jag har lovat dom att dom ska få begrava dom små brevid Svartis.

;( Men vad ska man göra..
/Elvira :D
Nej vad tråkigt :( Beklagar sorgen. Ska ni para om henne?
Vad tråkigt :(
Min honas första kull gjorde hon ett jätte fint bo och det var massor med päls men det fanns 2 st döda där :( Måste varit död-födda då. Och tvättade dom när jag tog upp dom. Men andra kullen vart det 2 levande och en död, men inte lika fint på.
Hoppas det går bättre nästa gång om ni parar om :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Nej men vad tråkigt :(:( är du säker på att de frös ihjäl då? Kanske var död-födda?

# va tråkigt för dig och barnen.
Tänk på att inte ta en ny kull på någon kanin när det är så här kallt ute, om honan bor ute.
För bygger inte honan något bo oavsett vad anledningen är till att hon inte bygger bo så fryser ungarna ihjäl.
Bäst är att ta kullar på våren och på sommaren.
/Linda
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad ledsamt
Tråkigt =(
Jag ska försöka en gång till när det börjar bli varmare ute. Gör hon likadant då så blir det inga fler.
Är inte söker på att dom frös ihjäl men jag gissar på det då vissa av dom fortfarande var rörliga och vissa stenhårda.

Ush va hemskt=(
Inte alls kul.
Tröstkramar till dig o barna från mig

#11 ja, hoppas det går bättre med kullen som får komma till världen när det blir varmare.
Det är så tråkigt när sånt händer 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

Nej va tråkigt :( , Lycka till nästa gång iallafall !
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

nej usch, vad tråkigt!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Vad tråkigt. :( Hoppas det går bättre nästa gång
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
vad tråkigt:(
// Emma :D