Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 604 ggr
EbbaB
0

Pellets Problem!

Hejj allesammans :)

Jo, jag har lite problem med min pellets. Jag har nyligen köpt 5 kg Carrier, men mina kaniner äter det inte. Jag blandar med min  "gamla" pellets som är Lottie. När jag ger dom lite i skålen så "petar" dom bort Carrier pelletsen, och så äter dom bara Lottien. Har nån något tips? hur jag kanske kan få dom att äta Carrier pelletsen?

Tacksam för svar! ^^

[chriistina]
0

Ge dem bara Carrier så äter dem det till slut.
Ge slut på Lottie först om du vill ge Carrier sen. Och sen börjar du ge lite Carrier åt gången precis som man gör när man vänjer dem vid nytt foder. De kommer äta det till slut när det inte finns något annat.

Deco
0

När jag har bytt foder har mina gjort precis likadant. Jag har då väntat med att fylla på nytt tills de ätit upp även det nya fodret och sen har det gått bättre och bättre, dvs de har ätit båda delarna tills jag har gått över helt till det nya fodret.

EbbaB
0

Okej, tack för tippsen, ska testa! :)

Tuffs
0

lycka till ;)

spiritedaway
0

hoppas det går bättre för dig än vad det gick för mig. Jag vet att kaniner kan vara kräsna och äter upp det fodret de tycker bäst om. Och att om man är envis så ska det gå bra tillslut. Men det fungerade inte för mig. Min kanin vägrade totalt att äta stampe och åt bara ännu mer hö istället. :P Lycka till! :)

MajaaR
0

Jag säger som de andra, men vf bytte du till carrier ?

EbbaB
0

#4 & 5  Tack!

#6 Ville testa det, de e ju många som säger att det är bra ;)