Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3045 ggr
Killen
0

Kanin och katter

Någon som har både kanin och katt?

Kan ni ha dem tillsammans, fungerar det bra?

Jag har själv både, pecis skaffat kanin i början av januari. Har nu denna vecka låtit dem få träffa varndra utan buren.

Det vissarsig att jag har nog de töntigaste katterna som finns, då såfort Bamse (kaninen) kommer i närheten av dem så springer de iväg. Bamse försöker då springa efter.

Och just vid skrivande tillfället så sprang Bamse efter Ludde (katt) och försökte bita honom Obestämd

kissmekate.blogg.se

Emma-lundqv
0

Min kompis har katt och kanin som funkar bra ihop, trots att den ena katten tagit harar förut ;P

Killen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oki.

Just nu springer Bamse runt och jagar katt.

Bilden (tagen med mobilen precis) jagar han Puma som i samma stund jag tog bilden hoppade upp på mig Förvånad

kissmekate.blogg.se

rosahumla
0

Jag har 4 kaniner och 3 katter, som går ganska bra ihop, De är inte bästisar precis, men de har accepterat allas närvaro ^^

Förutom min kanin Popcorn och katten Zingo, eftersom Zingo leker lite hårdhänt :/

Flikka
0

Jag har 1 kanin och en katt det funkar ganska bra då Henke jämt ska sitta vid katten som inte gillar Henke så mycket ^^, visst får väl Henke en liten putt ibland men annars går det väldigt bra XD

Tittiman
0

Mina katter är ganska ointresserade av kaninerna och kaninerna av dem. Jag har dock alltid lite koll när kaninerna inte är instängda i sin bur eftersom en bekants kanin blev ihjälbiten av deras katt.

De hade alltid haft dem ihop och katten hade inte brytt sig tidigare, men en morgon satt katten och åt på den döda kaninen, hemskt!Gråter

PrinzeZz
0

mina funkar inte alls tyvärr :/ om katten har möjlighet (vilket han naturligvis inte har) så jagar han gärna dom.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

teddykaniner
0

Har ingen katt,men grannens katt brukar komma och njuta i vårsolen(A) med dem!

Med vänlig hälsning,
Jenny

TereseE
0

Det enda som händer här hemma är att våran cornish (katten alltså) använder Texas toalåda. Jag tycker att det går hur bra som helst och då är ju Texas frigående så de kan träffas hur mycket som helst i stort sett. Katten är hur snäll som helst, våran hund också.

kaningodis
0

Jag har både katter och kaniner Vissa av katterna ser kaninerna som leksaker och vill gärna busa med dem trots att kaninerna inte alltid uppskattar det. Kaninerna är oftast inte rädda, utan de är mer nyfikna på kissarna. Vissa av katterna stryker sig först och kelar med kaninerna för att sedan gå över till bus ^^

Ibland kan det se ut som på bilden :)

Kastanjegårdens Kaniner

Kristall
0

Beror på vilken katt. ;)
Lillan, vår skogkatt-blandis, skulle jag aldrig låta vara med ngn kanin utan galler emellan, iaf inte utan uppsikt.
Våra andra vuxna katter är dock snälla mot dem, nästan lite rädda. :P
Kattungarna har knappt ens träffat någon av kaninerna, då de bor inne, men de fick träffa Curry en gång och trodde inte sina ögon. x'D

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jetaime
0

Jag har både katt och kaniner ;) Funkar alldeles utmärkt, vår katt är helt kär i dom vuxna kaninerna, går och kelar med dom och sånt, medan han är lite rädd men nyfiken på ungar. Skulle dock aldrig lämna honom själv med ungarna, men min innekanin och katten brukar leka i hallen när kaninen är ute :P Ser så himla roligt ut katten springer först med kaninen efter sig, haha. Men det gäller liksom att passa ändå, för katter har ju jaktinstikter, dock är vår katt innekatt så han ser inte dom som byte och så länge jag är där skulle han aldrig röra dom.

Han kommer alltid när jag tar in någon kanin och vill också vara med, här sitter han och passar kaninungarna :P Han satt brevid mig helatiden nrä ajg fotade ;)

mingopingo
0

Våra katter har inga problem med kaninerna. Dom är nyfikna på dom men gör inget elakt. Våran honkatt på bilden med min första kull. Ungarna älskade katten ;)

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Clariiz
0

Både mina hundar och katter går bra ihop med knuttarna :)
Hundarna kan vara lite väl på iblnd, men katterna är supersnälla! :) Sedan beror det på vad man har för katt också, såklart. ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tittiman
0

#12 Underbar bild!

youtube1
0

De går bra med min kanin o katterna .Men en av katterna går iväg om kaninen komer i när heten han är inte räd utan låter bli för att han vet att jag blir arg ifal han skulle gjöra något dumt.

PaaatyPalm
0

Jag har själv ingen katt, men min kussin har.. Och han går bra ihop med kaninerna :P eller han håller sig mäst på avstånd ^^

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

youtube1
0

Min hund fungerar med både katter o kaniner de är så skönt. =)

Deco
0

Våra kaniner bor ute i garaget (som vi går ut till genom en vanlig innerdörr från köket) och våra två Devon Rex katter är väldigt nyfikna på kaninerna, men de är samtidigt lite rädda för dem. Kaninerna bryr sig inte ett dugg, men kommer katterna för nära vänder dem hellre och springer in igen än att gå fram hela vägen och nosa (genom galler!)

Jag tycker att man ska vara väldigt försiktig när man låter exempelvis kanin och katt träffas. För bådas skull. Det behöver inte automatiskt vara så att katten är den som eventuellt skadar kaninen. Kaniner kan sparka otroligt hårt och kan säkerligen bita ihjäl en katt om den så önskar. Så TS (Killen) om kaninen försöker bita någon av katterna som du skrev tycker jag inte du ska låta dem träffas. Det kan sluta riktigt riktigt illa.

spiritedaway
0

"0. Precis så beter sig mina katter :P men de har även sprungit mot kaninerna någon gång men aldrig vågat hela vägen fram.
Men man vet ju aldrig.

TereseE
0

#18 Håller med dig helt!

Det beror också väldigt mycket på individerna i fråga. Här hemma är ju kaninen (Texas, fransk vädur) större än både katten och hunden och dessutom lugnet själv. Men har man tex en liten kanin som är sprallig och gärna springer undan så kan det lätt väcka även en innekatts jaktinstinkter och det kan sluta väldigt illa om man inte har koll.

spiritedaway
0

Nu verkar tyvärr den ena katten börjat jaga kaninerna, men vågar aldrig hela vägen fram. Men ändå, kaninerna blir väldigt stressade.

Så nu måste jag vakta så inte katterna kommer i närheten alls. Måste kolla med hyresvärden om det går att fixa dörr till köket, men kan bli knepigt att få dit en dörr.

tantnett
0

Hos mig är det Flippen "kaninen" som är ledaren gällande katt/kanin.

Dom kommer bra överens men katten går undan om Flippen vill det. Men katten har aldrig rört varken Flippen eller mina marsvin.

Flippen älskar marsvinen och skulle aldrig få för sig att jaga undan dom. Så man ser hur djupt rotat det är i kaninerna vetskapen av vilka djursorter dom skall "frukta".

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Flikka
0

Här är en liten bild på mina busdjur XD tillsammans X) som ni ser katten stirrar bara på honom och Henke ska såklart vara nära :P och springa omkring honom ^^,

Killen
0

Kul att många har svarat.

För de flästa värkar det funka, är lite ledsen att det inte gör det hos mg.

Har hört att Bamse morrar åt Ludde, men ibland ser det mer ut som han vill leka. Vi får se hur det går, han får bara vara lös med katterna när någon övervakar.

kissmekate.blogg.se