Namnförslag?
Bella Donna tycker jag vi ska döpa en tjej till, dvs "vackra flicka" som det betyder. Då kan man ju kalla henne både Bella Donna, Bella eller så kan man kalla henne Donna! Hur bra som helst ju.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Mm. det är rätt sött, men så jävla långt att säga :P
Hej!:) Här kommer en låång lista:P:
ALBIN ALFONS ALFRED ALICE ALMA AMADEUS AMANDA ASTRID ATHENA ATLAS BABE BACON BAMBI BAMSE BEATA BELLA BENNY BEPPE BIBBI BILBO BILL BILLBO BIRK BLIXTEN BOBBI BORIS BRUNO BUSAN BÖRJE CASPER CEASAR CESAR CHARLI CHARLIE CHILI CHILLA CHILLEN CIA CILLA CINDY COBRA COCOS CORNELIA DAISY DANTE DAVID DENNIS DINO DORIS DOUGLAS DUMLE EBBA EBBE EDDIE EDVIN ELIN ELLA ELLEN ELOF ELSA ELVIS EMIL EMMA ESKIL FANNY FELICIA FELIX FIA FIFFI FIGO FLISAN FLOPSY FRASSE FRED FREDDY FREJA FRIDA GIZMO GLENN GOSAN GRETA GRÅIS GUBBEN GULLAN GUMMAN GUNDE GÖRAN GÖSTA HAMPUS HANS HAPPY HARRY HERKULES HJALLE HOBBE HOPPSAN HUGO HULDA HUMPE HÅKAN IDA IGGY IGOR IOR ISA JESPER JOCKE JOHAN JOKKE JOPPE JOY JULIA JULIUS JULLE JUM-JUM KAJSA KAKAN KAKAN KALLE KASPER KICKAN KILLER KIM KIWI KLARA KNATTE KNUTTE KOMPIS KOTTEN LABAN LABOLINA LADY LAKRITS LEGO LEO LILLA SKUTT LILLAN LILLE SKUTT LILLEMAN LILLEN LINA LINUS LISA LIZZY LOLLO LOUISE LOVIS LUCKY LUCY LUDDE LUFSEN LUKAS LUMA LURVIS MADDE MAJA MAJSAN MALTE MANGO MARIA MATILDA MAX MELVIN MERLIN MICKE MILLA MILLICENT MIMMI MINIHOPP MIO MIRA MOA MOLLE MOLLY MORGAN MORRIS MOWGLI MUFFI MUSSE MY MYSAN MÄRTA NALA NALLE NASSE NASSE NELLY NICKE NIKITA NINA NINIS NINNI NISSAN NISSE NORPAN OBELIX OLE OLGA OLIVER OLIVIA ORVAR OSCAR OSKAR OZZY PEGGY PELLE PELLE PLUTT PEPSI PEPSI PHOEBE PIGGELIN PIGGY PIPPI PIPPIN PLUPP PLUTO PONTUS PRICK PRICKEN PUMBA PUTTE PYRET PYSEN RAGNAR RAMBO RASMUS REX ROBIN ROCKY ROLF RONJA ROSA RUFFSAN RUFUS RULLE RUT RÅDIS SAGA SALLY SANNA SARA SASKIA SELMA SEMLAN SIGGE SIGNE SIGRID SIGVARD SIMBA SIMON SIPPAN SIXTEN SKALIS SKALMAN SKORPAN SKRUTTEN SKRÅLLAN SKUTT SKUTTAN SKUTTE SKUTTIS SMILLA SMULAN SNOBBEN SNODDAS SNUFF SNUFFAN SNUFFE SNURRE SNURRE SPRÄTT SNUTTAN SNUTTE SNÖVIT SOFIE SOTIS SOTIS SOTNOS SPIKE STAMPE STAMPELINA STINA STUMPAN STUMPEN SUDDEN SUNE SUSSIE SVANTE SVARTEN SVARTNOS SVEA TARZAN TEDDY TEO TIGER TILDE TIM TINTIN TJORVEN TOTTE TOVA TRAVOLTA TROLLET TUFFSAN TURBO TURE TUSS TUSSAN TUSSE TUSSEN TUSSI TYSON TÖSEN VIKTOR VILLE WILLE VILMA VINCENT VITNOS ZACK ZINGO ZINGO ZORRO
wow, vart fick du alla dom namnen ifrån?
Några personliga favoritnamn? =) Själv gillar jag namn som inte är "riktiga" namn, så som Tösen som stod där uppe. Så fint! Eller Tejen, Pojken eller Tjockis!
#4 www.agria.se
Dom har alltid bra namn:) Men några kommer dock från mitt egna huvud tex Snutte.
Det är bara såå söt tycker jag:D
Hjälp vad många namn du kom upp med :D nu ska jag kolla igenom alla och se om det är nåt jag gillar! NÅT borde man ju hitta. hihi

Sök på kaninnamn på google så brukar det komma upp ganska många sidor med långa listor.

- Tussi
- Sommar
- Höstglöd
- Stjärnfall
- Krista
Bara spånar lite… :)
// s
#8: Tack. Det var vackra namn som passar dom vackra kaninungarna :)
Vet inte om det passar en kanin men frugans farfar hade en gång en hund som hette "Gissa"
Så när någon frågade vad hunden hette sa David (Frugans farfar) såklart "Gissa" och då började alla gissa på ett namn. Det var rätt kul faktiskt!
//CarlS
#10: Hahaha! Vad roligt! =) Hur kommer man på något sådant!?

Jag tycker det är sötast med typ människonamn på djuren :D Det blir lite mer en levande varelse då än typ sötis som mer blir en Leksak :) Mina Katter heter Svea och Signe och hunden Smilla. Eddie kallade jag Kaninen förut men nu heter han Albin :D
Min kanin heter Santo effter en sån som Akilles tror jag
#13: Santo var ett fint namn! :)
Lotta är dom till salu?:P gätte söta ju!
#15: Nej. Dom var till salu förut, men är sålda nu. Nu är dom 3 månader ungefär och alla har flyttat hemifrån :)
#3 Gucci fanns inte med X'D

Göte heter min häst - jag tycker att det är ett så fruktansvärt fult namn att det faktiskt blir fint någonstans, han passar i det. Han heter INGO i passet. Kanske kan vara ngt?
Dotterns förra kanin hette Kolan - det var en kola färgad Löwen.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
hehe. Det är kul att veta vad alla döper sina djur till :)
innan jag döpte om Molle hette han Fingal. Jättekonstigt namn
okej lotta synd :P

Jag tycker Tant namn är gulliga också :)
- Tyra, Ebba, Gullan, Miranda, Iris m.m
#21 är det tant namn?:P

#22 HAhah, njedå :)
Ett av mina marsvins namn är påhittat utav mig, Melvis ^^ fast det var mest efter Elvis :P och Blondie är döpt efter ett band :D

När vi skaffade vår hund döpte vi henne till Smilla, efter boken Smillas känsla för snö. Några år senare fick jag katten Signe i födelsedagspresent och när hon fick ungar behöll vi en av dom, Svea. Som ni märker så har alla djuren namn på bokstaven S. Så när jag köpte min guldfisk fortsatte jag på det där och döpte henne till Solvei (skitsnyggt va?) Men när jag skaffade en liten kanin kom jag inte på något fint killnamn på s, det finns ju nästan bara fina tjejnamn på den bokstaven juh! :P Så huxflux fick han heta Albin. När jag köpte en till Guldfisk döpte jag honom till Alfons, så altså: Flickorna börjar på S och pojkarna på A. En kul grej :)