Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 354 ggr
Oriel
0

OT- Novell: Sorgen

Skrev en novell för ett tag sedan, den ligger även ute på skrivlust iFokus.

Jag har inte orginalet så jag skrev denna, en lite förkortad version.

Ni får gärna kommentera! =)

Flickan gick fram och tillbaka på det kalla golvet.
I det andra rummet hör hon sina föräldrar tala men en man som hon inte riktigt kan se genom den grå persiennen.
De talar tyst ty de vill inte att hon ska höra, men hon vet.
Så fort hon hörde ordet operation visste hon vad det handlade om.
Hon kände rysningen längs med hennes lilla rygg och hon gick in i det närliggande rummet.

Som alla anda gånger hon varit där var det tyst och kallt i rummet, väggarna var vita och allting annat var sig likt.
Hon gick fram till den enda sängen som var i rummet, hon sköt fram en stol till sängen så att hon skulle nå upp.
Där låg han med slutna ögon vars ålder inte var högre än hennes.
Hon tog hans varma hand kramade om den.
Flickan tilltalade pojken men hon fick inget svar tillbaka, då försökte hon igen men pojken låg helt stilla och inga ord kom från hans mun. Flickans ögon fylldes då av tårar som sakta rann ner från hennes ljusa kinder och droppade ner på pojkens hand.
Hon älskade honom, minnena flög igenom flickans huvud. När de lekte i sandlådan och han råkade skvätta upp sand i hennes öga, då var det han som ropade på deras mamma och som hjälpte henne.
Hon visste att han älskade henne med.

Efter en stund kom flickans föräldrar in i rummet, hennes mamma vände bort huvudet så fort flickan såg på henne, men hon såg att hennes mamma hade gråtit.
Föräldrarna lutade sig över sängen kysste den lilla pojken på kinden.
Flickans mamma sa till henne att hennes lillebror skulle bli frisk, men flickan förstod på tonfallet att det inte var sant.
De sa till flickan att det var dags att gå, hennes pappa tog henne i handen och ledde henne bort mot dörren.
Då började maskinen som stod bredvid pojken tjuta och det rusade in människor med vita kläder som flockades kring sängen.

Flickan visste det alla visste.
Hennes unga hjärta brast och benen vikte sig på henne.

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

*putt*

-' Rebecca Johansson

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

Fy så hemskt :/ Ta inte illa upp, tycker den är jättebra skriven! Jättefin på ett sorligt sätt. =)

MarHai
0

Fin, men slutet var lite "rörigt".

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

teddykaniner
0

#4: Ja,Den var fin,men somsagt slutet var lite rörigt..:P =)

men annars bra!

Med vänlig hälsning,
Jenny

N-Jorgensdotter
0

Jag tyckte den var jättebra :) Sorgligt slut men det gillar jag.!

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

Oriel
0

Tack för kritiken :)

-' Rebecca Johansson

sputtnick_plexus
0

Jag tycker den var jättebra :)

Oriel
0

*putt* Jag vill gärna ha konstruktiv kritik ^^

-' Rebecca Johansson

[Stampelina]
0

Vilka författar-talanger Du går och bär på! Se till att göra något av det där! Kan ju bli något stortFlört

Clariiz
0

Jättebra!
Men jag tycker även jag att den blev lite rörig. Ibland kändes också språket lite för vardagligt, och då känns det lite som "eh skit samma". Även att det ibland kan kännas kort, och rakt på sak.
Jag älskar när man verkligen beskriver vissa saker (självklart inte hela tiden, då blir det väldigt jobbigt att läsa, men då och då.) tex
Hennes unga hjärta brast och benen vikte sig på henne. då hade jag istället gillat, _Hon kände hur benen gav vika under henne. De brast av sorg, precis som hennes unga hjärta.
_Nu lät det jag skrev otroligt dåligt, men jag tror du förstår hur jag menar? :)

Men den här var verkligen riktigt bra! En fin historia, på ett sorgligt sätt :').

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

teddykaniner
0

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

Ojjss. Jag tycker lite som Clara,men helt bra! Hade nog inte själv kunnat skriva så..;´).

Med vänlig hälsning,
Jenny

moonsi
0

fin :-)