winertecknad
Hur ser winertecknade kaniner ut??
Har sett bilder på kaniner som jag tyckt set holländar tecknade ut men det stått att dom är winertecknade.
Nån som har bilder ??
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

Wienertecknade kan se ut på x antal olika sätt.
Att kaninen är wienertecknad innebär att den bär på anlag för vit blåögd.
Har skrivit en artikel om det som finns att läsa här på KIF, som även innehåller bilder.
Ok. tack så mycket ! 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
jag har fyra st som är wienertecknade, alla förutom en har inget på nosen/huvudet utan bara på frembenen, wienertecknad kan även en kann vara som har "brokade" öron
såhär ser en av mina wienertecnade ut (Hade ingen bättre bild där det syns)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Har en wienertecknade, sen har jag även 3 st andra kaniner som kanske har anlag för det dock är dom inte synligt wienertecknade men kan fortfarande vara det :) det vet jag inte!
På bilden ser du Mumin (den mörka) som är wienertecknade (tassen & nosen/munnen), bredvid (den ljusa) är hennes syster som inte är synligt wiener men kanske är wiener efter som hon har vit, blåögd och wiener i stamen.
tackar tackar!
å så söta kaniner ni har 
// Matilda
Satin
Myran är brun zobel wienertecknad, dock syns det inte så mycket… Hon har en vit tå, vita strå på nosen och hakan :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!